Stannar du för någon som har problem vid sidan av vägen eller är du den som bara kör förbi?

Memme I'am AWESOME..
29 april 2009 · 2 783 Inlägg

Stannar du för någon som har problem vid sidan av vägen eller är du den som bara kör förbi?


Själv stannar jag om jag hinner om inte så kör man vidare fast då har man kraftiga skuldkänslor! Å kärningen vill aldrig att man ska hjälpa dom!tongue

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
Decibel
29 april 2009 · 2 911 Inlägg

Beror på situationen, är det bara en bil vid vägkanten skiter jag i det men om personen ifråga på något sätt signalerar önskan om hjälp så.

frosth__ Team Kränghäng
29 april 2009 · 657 Inlägg

Jag stannar rätt ofta om de är nåt..! och uppskattar folk som gör samma sak för mig..!

Team Frosth
Car Custom & Tuning | carcustomtuning.se
FLindgren
29 april 2009 · 5 089 Inlägg

Vill dom ha hjälp får dom vinka efter hjälp, så hade jag gjort iaf.

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Deutsch-style
29 april 2009 · 379 Inlägg

frosth__ skrev:
Jag stannar rätt ofta om de är nåt..! och uppskattar folk som gör samma sak för mig..!

precis!!! så gör jag me kvittar om dom inte vinkar in hjälp så stannar man ju naturligt vis ja brukar fråga va ha hänt hur gick de osv.
mvh

"om det ser rätt ut- så är de nog det"
Opel Calibra "manta-C" (1991)
epapower
29 april 2009 · 593 Inlägg

stannar 9 av 10 ggr.. (om de som står vi vägkanten inte är några skumma typer), har själv blivit ståendes ngn gång och de är grymt uppskattat från min sida att då få hjälp..

man får behandla folk som man själv vill bli behandlad..

mvh

Senast redigerat av epapower (29 april 2009)

Memme I'am AWESOME..
29 april 2009 · 2 783 Inlägg

Enda gången man typ inte stannar faktiskt, är när som sagt när kärningen gnällar å kör jag själv så stännar jag inte för tyskar eller PL för jag fattar inte deras språk å jag orkar inte prata engelska iheller!

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
Rawad C20LET
29 april 2009 · 1 041 Inlägg

stannar alltid o hjälper till, tills en dag så va det en polis bil som hade råkat köra av vägen o men stannade o kolla om allt va väl o så får man en riktigt otrevlig blick av den ena polisen som om jag va där för annan syfte inte för o hjälpa till, frågade om de behövde hjälp de sa knapt nåt, så jag sket i o stack iväg otrevliga typer.

stannar alltid o hjälper till när man ser att nån har stannat på vägen.

Vi tycker olika vet jag, that's it
Opel Calibra Turbo 4x4 "Vicky" (1992)
biber
29 april 2009 · 429 Inlägg

Beror på situation, har inte åkt förbi så många men har inte stannat dom väldigt få gångerna som jag sett, oftast är jag så stressad så får ta och skylla på det.

// Pontus
Tom Darth Vader
29 april 2009 · 1 644 Inlägg

Har jag inte med mig något som kan hjälpa, t.ex. startkablar, bogserlina el. en dunk bränsle så stannar jag inte. Annars kan jag stanna då jag kanske kan tillföra med något.

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
pukan2
29 april 2009 · 3 182 Inlägg

har stannat för att hjälpa en familj i nöd 1 gång trodde jag men det visade sig att det va vägpiraterna som härjade runt i landet för nåt år sedan. aldrig i mitt liv att jag kommer att stanna o hjälpa nån igen efter det tyvärr. Nu hade jag en jävla tur att pukot titta in i pass rutan så jag gasade i väg och ringde polisen. och ja det stog en mamma en pappa och 2 st barn vid väg kanten som jag uppfattade allt.

Jungmar
29 april 2009 · 847 Inlägg

har någon krockat skulle jag stanna, När jag körde av vägen med min V40 i sommras körde bilarna bara förbi, säkert 10-15 stycken på den ligga skogsvägen innan någon stannade och hjälpte mig

https://www1.garaget.org/archive/12/11034/9145/9145-1104823.jpg

steifan DR!FTT3KN!K3R
29 april 2009 · 10 427 Inlägg

Aldrig sett någon som skulle ha behov någon (ytterligare) hjälp faktiskt.
Skulle definitivt stanna om någon såg ut att behöva hjälp, kanske kört i diket eller så.

Bonus:
På vägen ned till "Bilsport"-mässan i Jönköping så var det en bil som hade fått punktering
eller liknande och två stycken andra bilar hade stannat på rad bakom denna bilen mitt i
en kurva på en smal 70-väg med dålig sikt. Kanske lönt att inte ställa till med olyckor
själv om man ska hjälpa någon annan.  roll

Rock-Star
29 april 2009 · 2 982 Inlägg

stannar men inte för skumma typer.
är det barnfamilj så backar jag om jag råkat köra föörbi.

tobbed Industrisnickare
29 april 2009 · 48 Inlägg

Jag har inte sett så mycket bilar som behövt hjälp på vägarna men en kväll i sommras när jag skulle åka hem från mitt jobb så åkte jag genom ett lägenhets område med garage på sidorna.där hade en bil tvärsvängt rakt ner i en garagevägg och hade båda bakhjulen i luften och försökte backa.så jag stannade för att hjälpa till,då visade det sig att det va två rattfyllerister som hade krockat och försökte smita,hela fronten va skrot på desar bil och dom ville att jag skulle sätta mig på bagagen så dom fick ner bakänden i marken och skulle backa upp,men jag struntade i att hjälpa dom och ringde polisen istället så dom kom med engång.dagen efter så stog det i tidningen att ungdom hjälpt till att stoppa rattfyllertist=)

Volvo V70n (2001)
Moparboy440
29 april 2009 · 4 682 Inlägg

ett finskt bilprogram gjorde ett test för att se hur många som stannade för att hjälpa en medtrafikant vid sidan av vägen , det visade sig att om det kvar en kvinna som behövde hjälp så fick hon hjälp av dubbelt så många som en man fick http://i41.tinypic.com/2s1ulfs.jpg .

steifan DR!FTT3KN!K3R
29 april 2009 · 10 427 Inlägg

tobbed skrev:
dagen efter så stog det i tidningen att ungdom hjälpt till att stoppa rattfyllertist=)

En god gärning smile Eventuellt hade du nog kunnat gripa rattfylleristerna också om det hade vart möjligt. wink

( " envarsgripande " )

Hilmer
29 april 2009 · 1 777 Inlägg

Signalerar dom efter hjälp och situationen ser okej ut kan jag mycket väl stanna, men efter all skit man hör talas om så är man så klart på sin vakt.
Och efter att ha stannat ett otal gånger när folk bara stannat för att tala i telefon så blir man lite trött...

Arradin
29 april 2009 · 631 Inlägg

Brukar sakta ner för att kunna stanna om dom signalerar...

Sitter dom på röven i bilen eller något så nej..   
Och inte för " konstiga " personer..  Take a wild guess.

IceEyes Varningar: För många..
29 april 2009 · 2 552 Inlägg

Är en sån som bara kör förbi.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang