_lee_jr skrev:
jag har tänkt ta hem en Aristo från england de e nog lättare med EU,,
sen de är bara göra som man har gjort med supra när man regga den?
dvs ett intyg från toyota,, då e jag med , då e de inte så svårt jag e skit rädd att de ej gå igenom med tanken på att toyota/lexus aristo/gs300 aldrig sålt med turbo i sverige..
Nu har jag forskat lite åt dig, håll tillgodo.
NR 1Sveriges första Toyota Aristo är en svart -95a som togs hem och registrerades av J-Spec Sweden AB den 5 april 2007, sedan dess har den bott i Karlstad.
Bilen besiktades senast den 30 juni 2008 och blev godkänd med påpekan om att båda främre positionsljusen var ur funktion, den hade då rullat 11031,5 mil
Ariston ställdes av den 2 september 2008 och har varit avställd sedan dess.
NR 2Superior Imports var först med att ta hem andra generationens Aristo till Sverige, nämligen en vit Vertex V300, årsmodell -98. Bilen såldes den 18 april 2008 till sin nuvarande ägare i Sundsvall. Den besiktades utan problem senast den 19 mars 2008, då den hade gått 19378,6 mil. Då bilen inte besiktades inom sin besiktningsperiod blev den belagd med körförbud den första april i år, men vad jag förstått besiktades den igen för mindre än en vecka sedan.
Båda generationerna av Aristo finns alltså registrerade i Sverige, så du ska nog inte behöva oroa dig