2jzinside
Fartygsingenjör
8 maj 2009
· 550 Inlägg
Apanzor skrev:
wrapman skrev:
Apanzor skrev:
Du behöver inget typ intyg från toyota längre, räcker med en intruktionsbok alt bil nr från en annan supra.
Ariston kan vara svårare då den inte sålt i europa eller? Har den gjorts det så är det nemas problemas att ta hem den.
Sen att ta direkt från japan är inga problem heller som väldigt många tror, okunskap! Gäller att ha koll på vad du ska göra innan,undertiden,efter helt enkelt. Mer jobb= Ja Billigare = Ja...
Alltså det är billigare att ta direkt till sverige påstår du? Men nu är det ju så att Sverige har 25% moms och 10% tull på inkommande fordon. Det och mycket annat undankommer man när man tar via england.
Då är min fråga till dig såhär, har du själv tagit hem en bil från en auktion i tex Japan?
Om du ställer frågan tillbax så vet du nog svaret på den!
Tex en supra påp auktion går allt mellan 60-90 org motor med lite krims krams som fälgar osv.
Sen köper tex jm-import,auto bmc,whifbitz osv osv bilarna. tar dem från japan till england och reggar dem endast inget mer och mosar upp priset 50/60%.
Tror du i din vildaste fantasi att det inte blir billigare trots moms o tull att ta via auktion, som sagt okunskap!?
Jo givetvis, men jag pratar inte om att whifbitz eller nått annat företag ska köpa den först. Jag köpte själv min bil i japan, mellan landade den i england via en agent som reggade den sedan så skeppades den till sverige. Fördelarna med detta är flera, bla så är det också enklare att få igenom bilen i england som första EU land där den reggas, sedan så blir det automatiskt enklare att få igenom den i sverige då den redan har varit reggad i ett EU land tidigare . Som sagt gäller att ha kunskap och kontakt så löser sig det mesta grabben
Senast redigerat av wrapman (8 maj 2009)
MKIV TT JapSpec
I support the US Marine Corps, Semper Fidelis