1705
Sök

Opel Omega 3000 24V vägrar att starta. ( endast kunniga)

315 Inlägg
7 maj 2009
Trådstartare
Byte motor på min omega och tog motorn ifrån en anna bil. Provstartade motorn innan byte och förvissade mig om att den startar. Det är en exakt lika dan motor som min förra.

Tog mit gamla insug som jag också vet är i bra skick. Men motorn vägrar att starta! Den har gnista. ( 100% att den är rätt). Bränsletrycket är på 3,5. Stiftena blir blöta så bränsle får den. Alla kontakter är i kopplade som man lossnar.. Hallgivaren är hel. Vevaxelgivaren är hel. Lägger inga felkoder. Provat att dra igång den. Provat med startgas.

Inte ens ett endaste tändande. Har dock inte provat att byta datalådan men borde inte vara det då allt funka innan bytet. Någon som har en sådan bil eller haft och har nån ide om vad det kan vara.

Allt eller inget!!!

508 Inlägg
7 maj 2009
startspärr?

1 291 Inlägg
7 maj 2009
Har du kvar bilen du tog motorn ur?
I så fall tycker jag du ska prova med den boxen för att utesluta ev fel med den.

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
7 maj 2009
skulle tro på att nån kontakt inte sitter som den ska, om du har gnista, bränsletryck osv, går startmotorn runt då? har du batteri? soppa i tanken? osv de lättaste felen först.

876 Inlägg
7 maj 2009
Startspärr från nått gammalt larm?Databox?glömt någon kontakt?

876 Inlägg
315 Inlägg
8 maj 2009
Trådstartare
har gjort allt. nya stift bensin i tanken ska prova idag att koppla in en ny box. kan ha hänt nått med den gamla det ger sig.

Allt eller inget!!!

Sök