6021
Sök

Vinkeldra 90 grader, hur mycket är det?

MoffeGreven
9 maj 2009
Tjena.
Har dragit ner toppen och ska förhoppningsvis snart byta packningen, jag vet liksom ordningsföljden och att man ska dra 20nm-60nm-90 grader.
Men hur mycket är då 90grader? smile
Tack på förhand!

MoffeGreven
9 maj 2009
Elda skrev:
you gotta be shitting me...

90 grader är ett hörn, alltså ett kvarts varv, var var du på lektionerna i skolan??

Jaha de va bara så simpelt, haha ajja tack

854 Inlägg
9 maj 2009
Nejnej, du ska vrida tills skruven är 90 grader varm. Men du måste ha en speciell termometer som kan mäta temperaturen på skruvar... Så lämna in bilen istället.

551 Inlägg
9 maj 2009
Kmarcus skrev:
Nejnej, du ska vrida tills skruven är 90 grader varm. Men du måste ha en speciell termometer som kan mäta temperaturen på skruvar... Så lämna in bilen istället.

det va väl onödigt skrivet *slap*

You can't B serious, oh K

508 Inlägg
9 maj 2009
Kmarcus skrev:

det som skrevs  är sant, vet man inte det så ska man lämna in bilen sin...

402 Inlägg
9 maj 2009
mulleri skrev:
Kmarcus skrev:

Trodde forumet var till för just att få veta det man inte kan!
Frågar man inget får man inget veta!

508 Inlägg
9 maj 2009
Pinnenpabacken skrev:
mulleri skrev:
Kmarcus skrev:

jag skulle aldrig ge mig in på något jag inte klarar av, att inte veta att det är ett kvarts varv som ska dras, så ska man inte ta isär en topp heller.
Senast redigerat av mulleri (9 maj 2009)

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
9 maj 2009
Fan vilka jävla rövhål ni beter er som, har aldrig ni varit nybörjare ??

Han trodde nog också att det var ett kvarts varv men kanske ville fråga för säkerhets skull.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

854 Inlägg
10 maj 2009
Jag får be om ursäkt.

Kändes bara som att har man gått ut grundskolan så borde man veta hur mycket 90 grader är. Antingan är det starx innan vatten kokar eller så är det 90 sträck på den där lilla gradskivan man hade i 7:e klass. Med största sannorlikhet när det handlar om att dra åt en skruv så är det det senare alternativet.

Trodde Garaget.org var till för vuxna... Trodde faktiskt man försökte hålla nivån lite över denna...

Men så var det inte och det ber jag om ursäkt för.

Egen företagare
864 Inlägg
10 maj 2009
Kmarcus skrev:
Jag får be om ursäkt.

Kändes bara som att har man gått ut grundskolan så borde man veta hur mycket 90 grader är. Antingan är det starx innan vatten kokar eller så är det 90 sträck på den där lilla gradskivan man hade i 7:e klass. Med största sannorlikhet när det handlar om att dra åt en skruv så är det det senare alternativet.

Trodde Garaget.org var till för vuxna... Trodde faktiskt man försökte hålla nivån lite över denna...

Men så var det inte och det ber jag om ursäkt för.

Får väll be om ursäkt jag med i förhand, men jag håller fullständigt med dig. Visst det kanske inte är så lätt om man är nybörjare, men ändå. Det finns google.se

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

1 422 Inlägg
10 maj 2009
Tycker det låter på honom som att han kontrollerade bara för att vara säker för att han tyckte det lät för simpelt eller något. Med tanke på hans svar "Jaha de va bara så simpelt, haha ajja tack"

Bättre att vara säker än att det går åt helvete eller hur? better safe than sorry som man säger wink

796 Inlägg
10 maj 2009
Men jävlar!? Måste bara fråga hur gammla NI är??

Skriv inget om ni inte har något vettiga att svara!

Han frågade en helt vanlig fråga som vem som helst hade kunnat fråga. Man är kanske inte jättesäker på hur att ska dras i olika maskiner...

Blir bara så förbannad på allt tykande hit o dit... ni vet väl inte ens vad en momentnyckel är..

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"

854 Inlägg
10 maj 2009
Hasselstrom skrev:
Men jävlar!? Måste bara fråga hur gammla NI är??

Skriv inget om ni inte har något vettiga att svara!

Han frågade en helt vanlig fråga som vem som helst hade kunnat fråga. Man är kanske inte jättesäker på hur att ska dras i olika maskiner...

Blir bara så förbannad på allt tykande hit o dit... ni vet väl inte ens vad en momentnyckel är..

Jag är 20, hur gammal är du?

Varför skrev du då?

Vem som helst hade garanterat inte ställt den frågan...

Och nu tycker du...

Jag vet vad en momentnyckel är.

Blev allt väldigt jobbigt nu?
Senast redigerat av Kmarcus (10 maj 2009)

One Man Clan
4 287 Inlägg
2 118 Inlägg
10 maj 2009
Xuri skrev:
Nu sover jag gott *asgarv*

+ 1 cool roll

D.i.l.l.i.g.a.f

4 586 Inlägg
10 maj 2009
mulleri skrev:
Pinnenpabacken skrev:
mulleri skrev:

jag skulle aldrig ge mig in på något jag inte klarar av, att inte veta att det är ett kvarts varv som ska dras, så ska man inte ta isär en topp heller.

det gäller att våga lite annars lär man sig inget.

Det gäller bara att få svar på frågorna som i ett te:x forum

12 086 Inlägg
10 maj 2009
Jag kan hålla med om att sarkasmen är hög i tråden, men ja är beredd o hålla med.
vinkeldra 90 grader, hur kan det feltolkas? tongue
Senast redigerat av JapMax (10 maj 2009)

MoffeGreven
10 maj 2009
TBOC_Razor skrev:
Fan vilka jävla rövhål ni beter er som, har aldrig ni varit nybörjare ??

Han trodde nog också att det var ett kvarts varv men kanske ville fråga för säkerhets skull.

Jo ärligt talat så ville ja vara säker, men hur mycket folk tror på det skiter jag fullständigt i, dom bryr ja mig inte om tongue

Jag hade hört att det va nå på nå annat vis som knappast stämde..
Senast redigerat av MoffeGreven (10 maj 2009)

Sök