3323
Sök

Vilket pris tror ni bensinpriset kommer landa på i sommar?

3 Inlägg
17 maj 2009
DJeXCute skrev:
Priset kommer inte bli över 15kr litern det är inte försvarsbart. Tror inte staten höjer priset när det ser ut som det gör idag. Man får vara glad att vi har 95-98oktan och inte 86-89 som i usa:P

Staten ?  Det är inte staten som höjer ! Det är de giriga oljebolagen som ska skinna alla semesterfirande i sommar. Häng på, och sprid ut bojkotten av de ledande bolagen, så får vi ett rimligare pris !

56 Inlägg
17 maj 2009
Hoppas att staten bjuder på bensinen under sommar i mina drömmar.. men jag tippar nog på 13.50 uppåt !

1 062 Inlägg
17 maj 2009
Synd att vi bilister bara accepterar detta......att vi aldrig kan få sammanhållning nog till en manifestation mot detta ständiga utsugeri.
Må vara en sak att bränslepris stiger globalt, men då skall fanimej skatten ner på bränslet i Sverige som redan har de högsta skatterna i världen kontra mot vad medborgarna får tillbaka.

"You Go, we go!"

1 853 Inlägg
17 maj 2009
Sommaren har väll redan börjat ?

Shells V-Power har då stigit en del på sistone. I alla fall hemma så här illa såg det ut då jag tankade hemma igår:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/25960/658214_5928kl.jpg
Shell V-Power 13.19 Kr/L (2009-05-16)

Lär väll landa på en 14.10 Kr/L (MINST) under industrisemestern... sad

/mvh soyd

Avstängd
1 031 Inlägg
17 maj 2009
Tur man enbart kör E85 :-)

1 581 Inlägg
17 maj 2009
Skatten i Sverige är fan otrolig på bensin. Vilka jävla totala idioter till oförmågor vi har som tror att Sverige med sina drygt 9 miljoner invånare kan göra skillnad när det gäller utsläpp och växthuseffekten? Säg till när Kina, Ryssland, Indien och USA börjar ta sitt ansvar. Först betalar vi vägskatt, för bland annat vägar och utsläppen. Sen betalar vi 2 kr litern för koldioxidutsläpp. Räckte det inte med den där jävla årliga skatten  man ska betala? Momsen ska vi inte tala om. Svensk klimatpolitik är ett skämt.

Nu ska jag skriva i tråden, vad gör dig arg just nu. Vi kommer då fan inte köra mindre för att dem höjer priserna. Vi kommer bara få sämre ekonomi. Jag är 21 år och tankar för runt 2600-3000 i månaden. SKITKUL. 1500-2000 okej men.
Senast redigerat av Fellow (17 maj 2009)

One Man Clan
4 287 Inlägg
17 maj 2009
den går säkert upp mot runt 14 spänn...seg så in i helvete för dom som gillar å gasa lite :p

Jag kmr dock köra på de som blir billigast, e85 eller bensin spelar ingen roll...

12 086 Inlägg
17 maj 2009
Det låg ju på låga 14 som mest i fjol så under det vore ju ett under.

Trucker
2 710 Inlägg
17 maj 2009
Trådstartare
Sverige är världsledande i klimatfrågan. Vi lever på skogen skulle man enkelt kunna säga wink Bl.a. därför är Sverige världledande i klimatfrågan wink Kolla på kineserna och indierna.. Hur ser det ut där? Folk går ju runt med munskydd i Kina.. yikes Skulle aldrig falla mig i tanken att göra det wink

Kan betala 15kr/L men ej gå runt med munskydd..
Har man ej råd med nån V8 får man väl nedgradera sig till en enkel 2.0 wink

Visst är det surt när det är som det är och visst är det så att Sverige med sina ynka 10miljoner människor inte gör så mkt för världklimatet men hur bra har vi inte det i Sverige..?
Luktar ju fan avgaser i Sthlms innerstad.. tänk om det vore så från Kiruna till Malmö? Då skulle tamefan varenda jävel önska att dom kunde betala 20kr/L men inte ha de så yikeswink

Fart missbrukare

140 Inlägg
17 maj 2009
DunJohan skrev:
DJeXCute skrev:
Priset kommer inte bli över 15kr litern det är inte försvarsbart. Tror inte staten höjer priset när det ser ut som det gör idag. Man får vara glad att vi har 95-98oktan och inte 86-89 som i usa:P

Staten ?  Det är inte staten som höjer ! Det är de giriga oljebolagen som ska skinna alla semesterfirande i sommar. Häng på, och sprid ut bojkotten av de ledande bolagen, så får vi ett rimligare pris !

Dem griniga oljebolagen nej det är det inte det är staten som gör att det är så högt pris titta hur mycket som är skatt på en liter

1 319 Inlägg
17 maj 2009
Jag hoppas dom höjer alla drivmedel till 50-60 kr liter så att alla kanske börjar säga emot...utan bilen stannar sverige! men det fattar inte alla idioter som styr över detta redan högbeskattade land!!

och alla som styr över skatterna dom har lön på 100000kr+mer i månaden så då är inte 15 krornor dyrt för dom,+ att alla åker vel tjänstebil så de har vel ingen aning om hur mycket skiten kostar!!

men vanliga svennsons som får ut kanske 16- 17 tusen, då är 15 kr litern jävligt mycket...

skatt på allt tamejfan!! blir så förbannad på detta land!!!

ska fan sno en tankbil!!
Senast redigerat av Volvofarfar (17 maj 2009)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

DFFL
9 020 Inlägg
17 maj 2009
DunJohan skrev:
DJeXCute skrev:

Grymt påläst du är då...

Enligt Svenska Petroleum Institutet låg det genomsnittliga bensinpriset i april (08) på 12,79 kr. Detta kan delas upp enligt följande:

* Råvarupris plus försäljningsmarginal: 5,21 kr/l
    * Energiskatt: 2,80 kr/l
    * Koldioxidskatt: 2,22 kr/l
    * Dessutom tillkommer 25 procent i moms, både på oljan och på skatterna: 2,56 kr/l

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
17 maj 2009
JapMax skrev:
Det låg ju på låga 14 som mest i fjol så under det vore ju ett under.

De har dock sagt att det inte ska bli lika dyrt som i fjol.
Återstår att se hur sant det var.
Senast redigerat av John87 (17 maj 2009)

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
17 maj 2009
om bensinpriset skulle följa inflationen så skulle den kostar 26:-, så jag klagar inte att den kostar halva det.

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

Finlirare
478 Inlägg
17 maj 2009
Med tanke på bensinskatterna och IPRED-lagen, undrar man ju verkligen om Sverige inte borde bli diktatur istället. Att inte folket kan få säga till om någonting i detta jävla land!

Trucker
2 710 Inlägg
17 maj 2009
Trådstartare
azXig skrev:
Med tanke på bensinskatterna och IPRED-lagen, undrar man ju verkligen om Sverige inte borde bli diktatur istället. Att inte folket kan få säga till om någonting i detta jävla land!

Finns inget som heter demokrati längre wink

Majoriteten är ju emot IPRED.. har ju tom blivit så att väljarna flyttar över till ett visst parti.

Fart missbrukare

213 Inlägg
17 maj 2009
Skit i bensinen, det är dieslen vi ska bry oss om wink

Världen är full av idioter.. Men lustigt nog är dem flesta konstruktörer.
Trafikregler gäller bara på dagen...

660 Inlägg
18 maj 2009
Nu får ni väll sluta klaga..

Om ni inte har råd att köra så ställ av bilen då? Ska ni envisas med att åka ändå så köp en billig bil...

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

67 Inlägg
18 maj 2009
jag tror att det kommer att ligga på ungefär runt 15kr.. tråkigt men sant....

TTR - Team Toxic Racing

-utan 940
1 728 Inlägg
18 maj 2009
BMWgrabben skrev:
Det är ju redan uppe i 13kr på vissa ställen.. (12.94, OKQ8 Västerås)

12,14 när jag körde förbi OKQ8 vid McDonald's i Hälla med lastbilen i natt.
Tycker man att bensinen är för dyr är det bara att skaffa en turbobil så får man iaf valuta för pengarna. smile

Sök