Bättre ljud från Feritta system

Erre
23 maj 2009 · 22 Inlägg

Tjenare!!
har ferrita system på Mazda 6 mps´en  efter katten,, men tycker att det låter tyst.. jag skulle vilja ha lite mer muller tex när man drar på osv... Någån som har ett bra tips??
Trodde det skulle låta mer med Ferrita på  visst det låter lite mer men skulle vilja lite till=)

//Edy

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
23 maj 2009 · 6 170 Inlägg

Sätt dit spjäll som leder avgaserna förbi ljuddämparna då, det ger mer ljud. Jag lovar wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
FreddeK
23 maj 2009 ·

eftersom ferrita skräddarsyr så är det bara att åka dit så fixar dom till mer ljud...När man köper ett system av dom ska man ju tala om vad man vill ha=) Hej jag heter Edy och vill ha mycket ljud, japp okej det fixar vi säger dom dåsmile

Erre
23 maj 2009 · 22 Inlägg

Okej då får jag ringa till Feritta på måndag då.. visst jag sa att jag inte ville ha jätte högt men inte så här tyst heller..
Tack för hjälpen

Andreas 940 -utan 940
23 maj 2009 · 1 728 Inlägg

Mitt 2,5tums Ferritasystem låter högt när jag drar på, du kanske har för bra ljudisolering i bilen?

peder Dorifto King Peedi Balerado
23 maj 2009 · 386 Inlägg

för många dämpare wink

Peder DailyFresh
Peugeot 306 Dimma Coupé "Dimman" (1995)
Saab_Diana
23 maj 2009 · 401 Inlägg

mitt låter inte heller..vart knappt nån skillnad.,.inte ens efter att främre dämparn togs väck..

Saab 9-5 "2.0" (2000)
BMW 535 "i" (2012)
Saab 9-5 "AERO" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang