Vissa personer bör inte ha körkort = Flicka påkörd

Ante-Jonsson
18 juni 2009 · 29 Inlägg

Surfade runt på Aftonbladet och läser rubriken "Flicka släpades 3km under bil"yikes Läser sen texten och då har den 13 åriga flickan som var på hem från sin skolavslutning först blivit påkörd av en lastbil och överlevt! Men bilen bakom lastbilen körde oxå på henne så hon fastnade under person bilen och släpades med 3km! LEVANDE! Kan inte tänka mig vilken otrolig smärta hon har fått utstå. yikes Varken Lastbilschaffören el personbilen hade märkt något förrens polisen stoppade bilen. "Den kvinnliga bilföraren har tagits med till förhör" Vill inte göra något påhopp på kvinnor men hur många klipp har vi inte sett med dumma kvinnor nu? Men det här måste ju ta priset...snacka om noll koll!hmm Vissa personer ska helt enkelt inte ha körkort!

Länken till Aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5402934.ab

BMW E46 330i "Touring" (2002)
christofer_k Vorsprung durch Technik
18 juni 2009 · 2 432 Inlägg

sjukt

Rquired Allmänt envis
18 juni 2009 · 12 512 Inlägg

Nånting har inte gått rätt till i sådana situationer, en normal människa släpar inte en människa (eller ens nånting) under bilen i 3km utan att upptäcka eller göra något åt det.

Fy fan åt sånt här alltså hmm

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
azid Det som inte dödar gör ont
18 juni 2009 · 2 668 Inlägg

tycker det ska bli lite missljud med en 40kg tjej under bilen.. men som sagt vissa kör vidare och hoppas på att ljudet försvinner av sig själv

2slow
V70Dahlgren
18 juni 2009 · 143 Inlägg

helt sjukt!

Ante-Jonsson
18 juni 2009 · 29 Inlägg

Man blir ju förbannad riktigt när man tänker på det....

BMW E46 330i "Touring" (2002)
Kesler
18 juni 2009 · 3 650 Inlägg

Idiotkärringar som inte fattar nåt..när jag jobbade som däckmontör så kom den in en kärring som skulle skifta hjul..hon tilläggde även att nånting lät lite konstigt och bilen gick konstigt. Det visade sig att ett hjul satt med sista gängan på bultarna..gick knappt att köra fram bilen, men hon fattade inte ett piss

(tror tom att det var båda bakhjulen)

Senast redigerat av Kesler (18 juni 2009)

Andreas 940 -utan 940
18 juni 2009 · 1 728 Inlägg

Nästan lika illa som när en man i Danmark blev överkörd av en lastbil och sedan av sju bilar, ingen stannade.

patrikke
18 juni 2009 · 1 749 Inlägg

Det skulle vara intressant att få veta HUR det gått till?

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.
loow Jävel
18 juni 2009 · 2 018 Inlägg

helt sjukt? o lastbilchaffisen märkte inte heller att han körde över en flicka med en cykel.. detta är skrämmande :S

You got to risk it, to get the biscuit :)
-Akerfeldt-
18 juni 2009 · 2 638 Inlägg

Helt sjukt att man inte märker att man kör på någon. Och att ha någon släpandes under bilen i flera kilometer borde ju märkas tycker man.

Det är så man blir mörkrädd när man hör sånt här. Riktigt tragiskt är det.

CTR-Jante
18 juni 2009 · 301 Inlägg

azid skrev:
tycker det ska bli lite missljud med en 40kg tjej under bilen.. men som sagt vissa kör vidare och hoppas på att ljudet försvinner av sig själv

Känns ju i bilen när man kör på en katt å den väger lång ifrån vad tjejen gjorde..
Så tycker det är väldigt konstigt att hon inte märkte något..

Volkswagen Passat "Sportscombi" (2020)
Severin
18 juni 2009 · 1 587 Inlägg

Jävla sjukt !!! Fan va synd om flickan ...
imo, ta hans kort, aldrig få köra ett fordon igen och fängelsestraff.. varför jag tycker så ??
- Han ska hålla ögonen öppna, man missar inte ett barn ... De e sinnessjukt, vafan va han upptagen med liksom ...

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
18 juni 2009 · 6 170 Inlägg

Severin skrev:
Jävla sjukt !!! Fan va synd om flickan ...
imo, ta hans kort, aldrig få köra ett fordon igen och fängelsestraff.. varför jag tycker så ??
- Han ska hålla ögonen öppna, man missar inte ett barn ... De e sinnessjukt, vafan va han upptagen med liksom ...

Hon wink

Det var ett korkat fruntimmer som körde och inte en korkad kille.


Jag vet ju inte hur det har gått till men att en lastbil inte reagerar nå särskilt på en liten unge på cykel är ju inte lika konstigt som att en vanlig liten personbil inte fattar att man just kört på något. En lastbil är ju lite större och det märks ju knappt om man nuddar en bil med en lastbil så en liten 13-åring känns nog inte heller.

Men kärringen som körde bilen lär ju fan vara helt efterbliven om man inte märker att man kör på en annan person, en vanlig personbil väger ju inte lika mycket och som sagt så märker man ju oftast om man kör på tex en katt eller nån liten hund så en människa på 40-50 kilo lär ju dunka till rätt bra tycker man.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Severin
18 juni 2009 · 1 587 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

Severin skrev:
Jävla sjukt !!! Fan va synd om flickan ...
imo, ta hans kort, aldrig få köra ett fordon igen och fängelsestraff.. varför jag tycker så ??
- Han ska hålla ögonen öppna, man missar inte ett barn ... De e sinnessjukt, vafan va han upptagen med liksom ...

Hon wink

Det var ett korkat fruntimmer som körde och inte en korkad kille.


Jag vet ju inte hur det har gått till men att en lastbil inte reagerar nå särskilt på en liten unge på cykel är ju inte lika konstigt som att en vanlig liten personbil inte fattar att man just kört på något. En lastbil är ju lite större och det märks ju knappt om man nuddar en bil med en lastbil så en liten 13-åring känns nog inte heller.

Men kärringen som körde bilen lär ju fan vara helt efterbliven om man inte märker att man kör på en annan person, en vanlig personbil väger ju inte lika mycket och som sagt så märker man ju oftast om man kör på tex en katt eller nån liten hund så en människa på 40-50 kilo lär ju dunka till rätt bra tycker man.

Ååå fan ! yikes En kvinna då alltså.. Jaja man ska inte ra alla efter en kant men, kvinnor reagerar väl en aning långsamare än killar, lr ?

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
18 juni 2009 · 5 650 Inlägg

sånt där har man ju läst om förr fast då va de en personbil som oxå hade lyckats med nått liknade

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
patrikke
18 juni 2009 · 1 749 Inlägg

MrEricsson skrev:
sånt där har man ju läst om förr fast då va de en personbil som oxå hade lyckats med nått liknade

Det var en personbbil den här gången ocksåwink

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
18 juni 2009 · 5 650 Inlägg

patrikke skrev:

MrEricsson skrev:
sånt där har man ju läst om förr fast då va de en personbil som oxå hade lyckats med nått liknade

Det var en personbbil den här gången ocksåwink

tyckte nån skrev lastbil ja:S?

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Muttley
18 juni 2009 ·

skulle jag satt en kamera i min arbetsbil och under ca 40-60 mil om dagen hade ni sett massor med män med för liten snopp som kör bil smile, satan vad de är värdelösa på att hantera sina fordon.

Opelmadness German cars, quality and beyond
18 juni 2009 · 8 197 Inlägg

Tror inte kvinnor har sämre reaktionstid som det stod längre upp i tråden.
Men det är en hemsk olycka och jag hoppas att tjejen repar sig efter detta. Hemskt som fan... hmm

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang