Hur har ni råd?

Lupocrille
19 april 2006 · 51 Inlägg

Jag kan ju med största säkerhet säga att ingen av dom bilarna du ser här på garaget e byggda på en vecka dom flästa har hållt på månad efter månad eller vissa år efter år... Många plastar kjolpaket o dylikt själva  man byter visa saker med folk som har fått förmycke av något eller bara fel prylar...

De underlätar ju om man känner mycke folk och att man kanske hjälper lite polare här o var så kanske man kan få hjälp själv i slutändan..

Som du skriver så lack o fälgar e ju riktigt stora utgifter som kommer i klump summa lackering e ju inte så lätt att dela upp  men hjulen kan man ju ta fälgarna först o däcken sen de e ju alltid någon däckfirma som kör någon kampanj eller så de gäller att vara lyhörd inte vara rädd för att fråga.

Och till sist maila inte till folk o företag om du e ute efter något specifikt som kanske kan vara lite bökigt att få tag på ring eller åk till stället då brukar folk vara mycket mer medgörliga..

Lycka till o ha inte bråttom... Lupocrille...

EyeLighter
19 april 2006 · 381 Inlägg

C-line skrev:
Jag har INGA lån, sponsorer eller pappa som betalar...
Vill bara ha det sagt till alla de killar som har misstrott att tjejer kan ha pengar själva!!
(Oki, min bil är kanske inte SÅ häftig men ändå...) smile

men din bil e snygg så man ser juh vart du har lagt dina pengar.

Volvo_Elin Lastbilschaufför
19 april 2006 · 186 Inlägg

Julklappar är bra och gamla gubbar som vill att jag ska äga bilen av nån anledning så man får dom till bra pris big_smile! På så sätt har jag skaffat mina bilar...

Ride Hard-Die Free!
Fimpha
19 april 2006 · 557 Inlägg

Jag fick ett arv på 328,000:-

Det jag köpt är

Bilen: 73,000:-
Fälgarna: 14,000:-
Ferrita Sportavgassystem (Rostfritt): 9,000:-
Öppet sportluftfilter: ca 1,000:-

Har massor kvar men överdriver inte vad gäller styling till bilen.. Jag har haft körkort i 4 månader.
Varför slösa massa pengar på tex en fet lackering lr dylikt? Hehe jag vet att nångång kmr jag göra ett misstag smile

//Jerry
Skuggan86
19 april 2006 · 61 Inlägg

Ja har råd me va ja vill ha wink Thats it o så'ere....
Har aldrig lånat nåt av nån.. o  min 855a e la het ?wink

_Nordh_
19 april 2006 · 134 Inlägg

Mossan vägrar att jag kör något gammalt. Så hon sponsrar mig med det jag fattas till en vettig bil.

Mazda Rx-7 (1994)
SaNelito Fartdåre
19 april 2006 · 286 Inlägg

Mrajax skrev:
Mossan vägrar att jag kör något gammalt. Så hon sponsrar mig med det jag fattas till en vettig bil.

Haha skön morsa big_smile Vad har du på G då?

Volvo S40N (2006)
-PINNEN-
19 april 2006 · 409 Inlägg

nä ja håller med!! vem fan har rådtongue men man gör d ändå för hobbyns skull!

GÖr Som Ford KÖp Volvo!
response Studerande
19 april 2006 · 463 Inlägg

Om jag ska vara ärlig så vet jag inte riktigt själv hur jag har fått ihop pengar till en bil... =P Jag studerar så jag har 950 kr i månaden plus att jag har ett extrajobb som jag får någon hundring på i veckan. Fast vill man ha någonting tillräckligt mycket så får man det smile (citat från min favoritbarnbok)

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?
chimmy
19 april 2006 · 97 Inlägg

kolla på mig till exempel, går i skolan o lever på studie bidrag, får ingen bil för dom pengarna så nu har ja skaffat ett kvälls jobb varje vardag plus att ja ska jobba varje lörda o sönda (hela dan), plus att sommaren är inställd ,, 8-10 timmars dagar heeelaaa sommaren, vad gör man inte för de man brinner för ? smile plus att man nu mer är nykterist big_smile

live your life as if everyday's gon be your last!!
Mitsubishi Evo 2 "projekt" (1994)
gussie
19 april 2006 · 41 Inlägg

eller så köper man en mindre bil, för där är alla utgifter mindre! tongue hehe

Founder
19 april 2006 · 1 414 Inlägg

Kontakter och hårt arbete smile och inga utekvällar med minnesluckor... smile

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
chimmy
19 april 2006 · 97 Inlägg

Founder skrev:
inga utekvällar med minnesluckor... smile

hehe , big_smile sant

live your life as if everyday's gon be your last!!
Mitsubishi Evo 2 "projekt" (1994)
_Nordh_
20 april 2006 · 134 Inlägg

SaNelito skrev:

Mrajax skrev:
Mossan vägrar att jag kör något gammalt. Så hon sponsrar mig med det jag fattas till en vettig bil.

Haha skön morsa big_smile Vad har du på G då?

vet inga. med lite tur supra MKIV men annars så blir det väl någon golf

Mazda Rx-7 (1994)
Frans Team Leader@Gallaher Snus AB
20 april 2006 · 58 Inlägg

Prioriteringar som sagt. Sen tjänar jag inte direkt jättemycket, men inte heller dålig. Lägger kanske halva lönen på bilen under vissa perioder - vintern är lättast att spara på tycker jag.

X=(Mazda+7)/R
Germax
20 april 2006 · 12 086 Inlägg

Jag lever på 950kr i mpnaden plus lite extraknäck.. dock har jag ingen fetstylad Skyline! smile
I stort sätt alla mina pengar går åt på bensin då jag kör V6 året runt.. Maximan dricker aldrig under 2 liter milen i stan (ska dra 1.6 enligt Nissan)

Men säg att man har ett jobb och lägger ut allt man har på bilen, då blir de ju en del pengar till kärran!

mr:speed
20 april 2006 · 51 Inlägg

faan gav mykke billiga pengar för min bil.. den e billig i försäkring.. men inte bensin:P men som sagt d gämmnar vell ut sej..tongue

jag Gasar tills det rasar
olagbg OLAGBG
20 april 2006 · 596 Inlägg

Det handlar om att prioritera helt enkelt.. haft min bil sedan jag var 20 nu började styla den direkt.. okay nu har man bra betalt men d va sämre pengar på mitt gamla jobb, nu har man nästan dubbelt upp å det är inga problem å lägga pengar på bilen

OLAGBG
VOLVO
viccoA
20 april 2006 · 3 110 Inlägg

Att har råd handlar om prioriteringar men visst man måste ju ha några slantar att prioritera med... smile Jag har bostadsrätt med väldigt låg hyra, hyfsad inkomst och försöker att begränsa konstiga impulsköp.

Thommie
20 april 2006 · 192 Inlägg

prioriteringar.. ä en stor del av de hela, o även kontakter ä bra o ha, för o få tag i delar osv.

Volkswagen Passat "4Motion" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang