Precis, har som många av er kollat upp gamla bilar och liknande, och såna man mött. Om man t.ex ser en snyggt stylad bil är det kul att kolla om den går i stan. Liksom, jag har varken fax eller dator tillgängling 24/7. Speciellt inte i bilen. Visst, ringa kan man ju, men det tar tid och man missar andra samtal?
Och nejdå, jag skippar ingenting för att det blir dyrt, man bara klagar på det
Kommer hursom sakna tjänsten när den är nere
Senast redigerat av Edil_ (1 juli 2009)
Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
För jvligt att dom lägger ner tjänsten så att man inte kan kolla om en bil har leasing på sig tex om man ska köpa en bil PÅ PLATS och man vill ju knappast stå o ringa samtidigt...Kanske någon annan kan kolla på datorn om du smsar han men men
Dom lägger ner pga överbelastning men det har ju funkat hitentills bra? Jag har fått svar på 3 sekunder direkt? Och ska dom göra den avgiftsbelagd kan dom väll tima in de så att man inte behöver vänta ett halvår. Shit asså va e de för folk som sitter på den avdelningen....
gammal news stått på transportstyrelsen att de skulle stänga ner den under 1 tag rätt länge bara att de började gälla igår lr nått sen är de ju så jätte svårt och ringa kundtjänst så de kan svara på alla frågor om man tex ska kolla på en bil?
gammal news stått på transportstyrelsen att de skulle stänga ner den under 1 tag rätt länge bara att de började gälla igår lr nått sen är de ju så jätte svårt och ringa kundtjänst så de kan svara på alla frågor om man tex ska kolla på en bil?
deras teletjänst är sååå bra NOT
dels är det ett jävla tjafs och sen fattar skiten inte ett piss om det är minsta bakgrundsljud
jag kollar ofta upp bilar som jag misstänker är stulna osv men då får dom stulnaa bilarna stå och vänta tills någon polis råkar reagera
Borde inte en telefon- & faxväxel belasta systemet mer och även kosta mer pengar än vad en dator med SMS-mottagare gör?
Nu är jag inte så hemma på den tekniska biten bakom SMS, men jag är ganska säker på att det skickas digitalt och därför finns det inga tekniska begränsningar för hur många samtida förfrågningar som kan göras och behandlas i tur och ordning.
Fax och telefon kräver fortfarande, vad jag vet, en växel kopplad till en analog telefonlina. (Resultat: Telefonkö, upptagetton med mera.)
Jag ser det som att problemet ligger i att de snikna telefonbolagen tar för mycket betalt för en tjänst som i själva verket kostar mindre att underhålla.
Men vad vet jag... Jag är inte anställd hos något telefonbolag och jobbar inte för någon myndighet heller. Suck.
Men fasiken vad drygt, är det därför jag inte fått svar från dom på typ en vecka... jag tänkte men va f*n händer
Jaja tråkigt värre... frästen jag fattar inte det är ju redan en betaltjänst dom tar ju en viss avgift för sms:et eller har jag fel ? vad ska dom ha för betalsätt nu då tro ?
Men fasiken vad drygt, är det därför jag inte fått svar från dom på typ en vecka... jag tänkte men va f*n händer
Jaja tråkigt värre... frästen jag fattar inte det är ju redan en betaltjänst dom tar ju en viss avgift för sms:et eller har jag fel ? vad ska dom ha för betalsätt nu då tro ?
/mvh soyd
Nej, dom tog inte ett dugg betalt tidigare. Och med 1miljon SMS i månaden kostar det en del att driva det. Enkel matematik. Det kommer att komma tillbaka som en vanlig SMS-betaltjänst, 5kr per sms eller så.
Fasen va alla gnäller "hur fan kan dom lägga ner" osv.. Dom lägger inte ner, dom ändrar bara. Och har man inte råd med ca5kr att kolla en bil, så gör det vid datorn/tele/fax istället då. Enkelt! Eftersom det finns alternativ tycker jag man kan stå ut med en väntetid.
Ni som tycker det är orimligt kan ju starta en egen SMS-tjänst som är gratis och se hur länge ni orkar skicka 1 miljon SMS i månaden utan att tjäna nåt. (Även om det är en dator som gör det automatiskt, så kostar det pengar!)