Såg denna bilen idag SAAB 9-2X aero ALdrig hörts talas om den tidigare, Någon som känner till den?

DjMes
8 juli 2009 · 622 Inlägg

Riktigt konstigt att se denna Saab, Tycker den liknar Subaru väldigt mycket...Någon som vet mer om bilen??


https://www1.garaget.org/gallery/archive/19799/703783_rf0nkw.jpg
Saab 9-2X Aero





https://www1.garaget.org/gallery/archive/19799/703786_ta4y31.jpg
Saab 9-2 Aero


https://www1.garaget.org/gallery/archive/19799/703788_mt65i7.jpg
Saab 9-2 X aero

Ordförande för Re-Loaded skåne, Mer info på profil.
Mercedes C 250 4 Matic "AMG Paket" (2016)
Seth
8 juli 2009 · 3 354 Inlägg

är en subaru i saab dress
http://www.teknikensvarld.se/provkornin … /index.xml
lite om den från teknikens värld

Senast redigerat av Seth (8 juli 2009)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
kwansa Hmm, vet inte?
8 juli 2009 · 1 775 Inlägg

97% subaru, skulle vara kul och se vilken motor som är i den smile

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
Seth
8 juli 2009 · 3 354 Inlägg

kwansa skrev:
97% subaru, skulle vara kul och se vilken motor som är i den smile

enda som e saab på den är kosmetiskt

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
DjMes
8 juli 2009 · 622 Inlägg

Så bilen är en Subare/Saab?

Ordförande för Re-Loaded skåne, Mer info på profil.
Mercedes C 250 4 Matic "AMG Paket" (2016)
Seth
8 juli 2009 · 3 354 Inlägg

jupp. elr som den kallas. saabaru tongue

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
bmx
8 juli 2009 · 7 100 Inlägg

DjMes skrev:
Så bilen är en Subare/Saab?

ja,eller en suub wink

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
OphanWitehall
8 juli 2009 · 1 335 Inlägg

Ja det blev ju inte bättre när man korsade 2 bilar som är brutalt fula från början! HAHA! big_smile

Rquired Allmänt envis
8 juli 2009 · 12 512 Inlägg

Det där är i princip en Subaru Impressa med lite annan plast i nyllet. Fast jag tycker den är fräck, hade kunnat tänka mig en sådan om den sålts i Sverige

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
bmx
8 juli 2009 · 7 100 Inlägg

ja tycker ochså den är snygg,en blandning av mina 2 favorit bilar smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
zijaa Bilmekaniker
8 juli 2009 · 1 354 Inlägg

Hahahah den fulaste saaben på länge.

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!
Slash Saabifierad
8 juli 2009 · 2 026 Inlägg

Den är speciellt avsedd för den amerikanska marknaden så den borde vara privatimporterad, samma sak med Saab 97X som är en Chevrolet Trailblazer i Saabkläder tongue

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Mobeerg carzy
8 juli 2009 · 461 Inlägg

Finns en sådan i Linköping, Riktigt cool!

Team BSG
Rwd
8 juli 2009 · 337 Inlägg

OphanWitehall skrev:
Ja det blev ju inte bättre när man korsade 2 bilar som är brutalt fula från början! HAHA! big_smile

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHA tongue hoppas någon fattade vad jag menade med det smile
har delade meningar om 9-2x, gillar inte utseendet på Impreza kombi nått värst men med saab face så ser den lite sportigare ut smile vore fränt om de  körde på sedan karossen ist big_smile och en egenbyggd saab motor(läs: inte GM koncern motorer) fast med imprezas drivlina smile den bilen skulle jag ha köpt iaf smile

3 liters diesel, mumma!
Honda Civic MB6 "Vtec" (1998)
Kwek
8 juli 2009 · 157 Inlägg

Gillar fronten faktiskt.Men bakdelen va sådär:p

Bjork OEM <3
8 juli 2009 · 6 957 Inlägg

OphanWitehall skrev:
Ja det blev ju inte bättre när man korsade 2 bilar som är brutalt fula från början! HAHA! big_smile

Boka en klipptid vet ja..

Den är fulsnygg, den är helt okej men inget jag skulle köpa, däremot 9-7X jatack big_smile

OEM <3
Glader9991
8 juli 2009 · 956 Inlägg

Trimings potential och bra grepp vid mycket effekt finns.
Vore kul om någon ledande trimfirma för Saab gjorde något mer extremt bygge med en 9-2x.

henkebenke
8 juli 2009 · 1 703 Inlägg

En 9-2x i rallyskogarna? Ja tack!

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
Rquired Allmänt envis
8 juli 2009 · 12 512 Inlägg

Bjork skrev:

OphanWitehall skrev:
Ja det blev ju inte bättre när man korsade 2 bilar som är brutalt fula från början! HAHA! big_smile

Boka en klipptid vet ja..

Den är fulsnygg, den är helt okej men inget jag skulle köpa, däremot 9-7X jatack big_smile

Fan Saab är personbilar inte rambyggda lastbilar wink, är jag ensam om att tycka den är riktigt snygg för att vara småbil?

Tycker det var synd att de inte tog in den till Sverige, en Saab säljer alltid och så hade de haft ett komplement till sin småbil "9-1" så länge...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang