Såg denna bilen idag SAAB 9-2X aero ALdrig hörts talas om den tidigare, Någon som känner till den?

Rille0
9 juli 2009 · 2 021 Inlägg

tog en halv sida innan första idiot inlägget kom, hade en känsla av att de skulle spåra ur o ja. de gjorde det ju

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
Leuffve Kromallergiker
9 november 2009 · 111 Inlägg

Jag diggar 9-2x aero sten hårt. har länge velat ha en impreza kombi men har gillat saab länge och nu när den har fått saab design är det verkligen ett måste för MIG att äga en, blir nog en privatimport för min del när plånboken tillåter.

gamlingen
9 november 2009 · 5 198 Inlägg

Ful bil.. de har förstört bilmärket saab

SOLFILM Ocean Race NR:1
9 november 2009 · 475 Inlägg

Hade den gått att köpa i Sverige så hade jag köpt en! Men undra hur det är med reservdels sidan! Vem ska man vända sig till? Går det att få tag på reservdelar i Sverige?

Solfilms montör
En av dom bästa i Sverige samt Europa
BMW 228 Cab "M Performance" (2015)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
9 november 2009 · 6 170 Inlägg

SOLFILM skrev:
Hade den gått att köpa i Sverige så hade jag köpt en! Men undra hur det är med reservdels sidan! Vem ska man vända sig till? Går det att få tag på reservdelar i Sverige?

Borde ju inte vara några problem då det är en helt vanlig subaru impreza med helt vanliga imprezadelar i.

Det enda som skiljer en impreza och en 9-2X åt är skitsaker som front, arsle och ett par emblem. I övrigt är bilarna vad jag vet istortsett identiska.


Och sen är inte 9-2X någon saab-bil på det viset att saab faktiskt har haft något med den att göra utan det är helt enkelt bara GM som har tyckt att Saab behöver den typen av bil på den nordameriska marknaden och då har dom helt enkelt bytt ut lite plast på en impreza och sen var det problemet borta (i GMs ögon).

Jag tycker ju dock att det hade varit mycket smartare att låta Saab utveckla fler bilar som sen är äkta saabar istället för att dra in Saabs "forskningspengar" och bara plagiera en subaru, sånt här gör att både Saab och GM ser ut som idioter i folks ögon....

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang