2170
Sök

Rakställd Saab motor.

518 Inlägg
28 juli 2009
#21
tipsar om detta forum:

http://www.lowbudgetrides.com/forum/viewforum.php?f=8

där finns det många bra och billiga lösningar , många som har saab motorer å omega lådor samt hur de fått dit grejerna . ett mkt bra forum som rek. starkt.

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
28 juli 2009
#22
Om du vill ha rwd så kanske det räcker med att ta hela paketet från en saab, och sätta tvärtställt där baksätet ska vara... då blir det som framvagnen på en framhjulsdriven bil... bara det att den sitter bak och driver även där... dock så får du nog bygga någon form av bur att fästa upp hela paketet i!..

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Hjultomte
1 500 Inlägg
30 januari 2013
#24
Hejsan. Tänkte skapa ny tråd men kör på detta istället. Undrar om man MÅSTE byta insug på en saab t5a om man rakställer?
Finns där något bra ställe man kan läsa vad som behövs för att få en tex bmw låda att fungera? Resten blir "lätt" men just o gifta dom 2 sakerna är ett mysterium för mig smile

För tänker på det med tryckplatta o dylikt.

Ha de gottans och tack

Mvh Markus

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
30 januari 2013
#25
http://www.garaget.org/?car=310411

där kan du titta lite smile

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

Hjultomte
1 500 Inlägg
30 januari 2013
#26
Tackar så mycket big_smile AWSOME tongue

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

klabbarpan
3 041 Inlägg
30 januari 2013
#27
Förslags vis använder du insuget från 9-3/9-5 med topp monterat spjäll.


Saab älskare!
4 597 Inlägg
30 januari 2013
#28
nixon89 skrev:
Förslags vis använder du insuget från 9-3/9-5 med topp monterat spjäll.

900 ska han använda i så fall


Hjultomte
1 500 Inlägg
31 januari 2013
#29
Låg precis o funderade på samma sak big_smile Annars får man bygga något jävulskt konstiga rör. Så det blir nog hitta en billig 900a istället för tänkte använda lite mer av saaben. Men nästa fråga då e dom lika i sumpen som 2.3an?

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

Saab älskare!
4 597 Inlägg
31 januari 2013
#30
IMO är trionichärvan från en 9000 bättre, o insuget från 900 bättre, annars är det samma motor 2.0t/2.3t/T


Hjultomte
1 500 Inlägg
31 januari 2013
#31
Funkiee skrev:
IMO är trionichärvan från en 9000 bättre, o insuget från 900 bättre, annars är det samma motor 2.0t/2.3t/T

men 900 2.0T insug på en 9000 2.3T funkar utan bekymmer? o inte stryper nått? o på vilket sätt är den better ose? smile
Senast redigerat av TooS (31 januari 2013)

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

Saab älskare!
4 597 Inlägg
31 januari 2013
#32
anledningen är att 9000 insuget går mot torpedväggen när man rakställer, och 900 insuget går uppåt smile


driver with style
800 Inlägg
31 januari 2013
#33
Funkiee skrev:
IMO är trionichärvan från en 9000 bättre, o insuget från 900 bättre, annars är det samma motor 2.0t/2.3t/T

nja jag ska nog fan påstår att en ng900 härva är det lättaste att jobba med!!! 9000 härvan är inte alls uppdelat som den är på 900. 900 har du hela motorhärvan för sig. sen krävs det bara 5 kablar för att få motorn till att starta wink

900 insuget är ett klart val om man inte har någon som kan svetsa om 9000 insuget eller om man inte kan det själv.

900 och 9000 sump är inte samma. 9000 motorn lutar och 900 står NÄSTAN rakt. samt att 900 sumpen har bulan mer i mitten och 9000 mer framåt.

Vissa falla för grupptryck, Jag föll för laddtryck!
www.hugotraffen.se

Hjultomte
1 500 Inlägg
31 januari 2013
#34
Det lät ju intressant. Någon som också vet när startspärr kom in i 900orna alt 9000?

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
31 januari 2013
#35
TooS skrev:
Det lät ju intressant. Någon som också vet när startspärr kom in i 900orna alt 9000?

-96 alt sent 95 bör det vara

men startspärren går ju och avaktivera smile
Senast redigerat av kwansa (31 januari 2013)

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

driver with style
800 Inlägg
31 januari 2013
#36
startspärr går att kringår genom att använda sig av en mappat/chippat box då dessa aldrig har startspärr om dem inte är gjorda för en spec bil

Vissa falla för grupptryck, Jag föll för laddtryck!
www.hugotraffen.se

Saab älskare!
4 597 Inlägg
31 januari 2013
#37
går o programmera med T5suite


driver with style
800 Inlägg
31 januari 2013
#38
Funkiee skrev:
går o programmera med T5suite

de gör det ja och lätt men inte alla har möjligthet till det wink

Vissa falla för grupptryck, Jag föll för laddtryck!
www.hugotraffen.se

Saab älskare!
4 597 Inlägg
31 januari 2013
#39
Opel16V skrev:
Funkiee skrev:
går o programmera med T5suite

de gör det ja och lätt men inte alla har möjligthet till det wink

bara köpa BDM interface eller canbus interface smile


driver with style
800 Inlägg
3 februari 2013
#40
Funkiee skrev:
Opel16V skrev:
Funkiee skrev:
går o programmera med T5suite

de gör det ja och lätt men inte alla har möjligthet till det wink

bara köpa BDM interface eller canbus interface smile

nja så enkelt är de jo inte. finns bara ett som verka fungera å de är de från lawicell smile

Vissa falla för grupptryck, Jag föll för laddtryck!
www.hugotraffen.se


Sök