Betala dubbelt i försäkring bara för man är ung...

Brådhis * Voff voff *
18 juli 2009 · 10 280 Inlägg

Det många missar är att det verkligen lönar sig att ringa runt till olika bolag... Kan skilja rejält!!!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
18 juli 2009 · 5 650 Inlägg

varför gnälla liksom är ju lika för alla i detta land under 24 så .. beror ju på mkt desutom vilket typ av bil de är dvs hur ofta den modellen är i olyckor osv sen hur gammal man är hur länge man haft försäkringen bilr ju biligare för varje går som går . har man haft en bil sen 18 så blire biligare för vajre skadefritt år. lr om man byter bil tar exakt samma försäkrings nr på den  har ju redan halverat priset från 18 tills 21 . + att ju mer tillvals försäkringar man har  gör ju dyrare blire tex "halv,hel självriskeleminering osv....  sen gåre ju på vart man bor om man har bilen i garage på nätterna hur många mil om året man ska köra osv . väldigt mkt som spelar roll för priset

blir ju tex inge biligare för de som tex har bilen skrivna på föräldrarna för de är snåla nu de hamnar ju ändå 0 när de har försäkring i sitt eget namn iaf så för har man egen föräskring från tex 18-24 och inte smäller en enda gång så har man ju 6 skadefria år de har ju inte mamma grisarna då ju för att de va för snåla 1 gång itiden

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
DJ_V8_BMW
18 juli 2009 · 210 Inlägg

t5henke skrev:
Men när man betalar 500 kr i trafikförsäkring för en golf från -85 så har det väll gått lite till överdrift?

När det gäller trafikförsäkringen som oftast är dyrast så grundar det inte bara på hur ny eller stark tex en bil är utan risken det är att du skadar dig själv eller andra.
Kör man på en bil för 600.000kr som måste lösas, så är nog trafik försäkringen ganska billig mot vad du måste betala utan försäkring.
En billig bil med ung förare ger lika stor skada som en ny dyr bil med en gammal förare i, fast risken är nog större att den unga skadar någon/något.

Senast redigerat av DJ_V8_BMW (18 juli 2009)

RWD forever & ever!
BMW E30 330d 3,0 CR Diesel "The Power of Smoke" (1988)
Chevrolet Camaro Z28 "Hollywood Beauty" (1983)
D_Carlsson Bonntrimmare
18 juli 2009 · 620 Inlägg

skriv bilen på era föräldrar! så länge ni bor i samma hushåll är det fullt lagligt! sen lägg lite tid på att ringa alla bolag och kolla pris och ja man kan pruta friskt på försäkringar fick ner min försäkring till min 850 1700kr om året med hjälp av lite tjöt.
Men rent logiskt sett skulle trafikförsäkringen kosta samma för alla!!!

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv
Cupra_
18 juli 2009 ·

Jag får ge dryga 700/månad (ca 9k/år) i HALVförsäkring på min seat! Jag kan på sätt och vis förstå hur bolagen tänker men ändå inte. ALLA ungdomar kör inte fort och illa (men jag tongue) Men nånstans ska ju pengarna in. Ser att vissa påstår att bonussystemet är avskaffat.. På mitt försäkringsbrev (TryggHansa) Står klart och tydligt "Trafikbonusklass: 6"  Så jag tror snarare att det skiljer mellan olika bolag.

t5henke
18 juli 2009 · 111 Inlägg

Xtravagant skrev:

t5henke skrev:
Men när man betalar 500 kr i trafikförsäkring för en golf från -85 så har det väll gått lite till överdrift?

Trafikförsäkringen kostar INGA 500kr / mån..
rätta mig om jag har fel men har för mig att trafikförsäkringen är den samma oavsett ålder på ägare??
kan ha fel på den punkten dock..

Skulle kunna infoga en bild på en faktura, och det kostar precis 466 kronor i månaden på mig. Det är
trafikförsäkring vi pratar om. Förstår inte riktigt varför jag skulle ljuga om det. Mvh Henke

Bjork OEM <3
18 juli 2009 · 6 957 Inlägg

t5henke skrev:

Xtravagant skrev:

t5henke skrev:
Men när man betalar 500 kr i trafikförsäkring för en golf från -85 så har det väll gått lite till överdrift?

Trafikförsäkringen kostar INGA 500kr / mån..
rätta mig om jag har fel men har för mig att trafikförsäkringen är den samma oavsett ålder på ägare??
kan ha fel på den punkten dock..

Skulle kunna infoga en bild på en faktura, och det kostar precis 466 kronor i månaden på mig. Det är
trafikförsäkring vi pratar om. Förstår inte riktigt varför jag skulle ljuga om det. Mvh Henke

Min gamla Golf 2:a från -91 kostade 389kr i trafik för 3 år sen..på mig.

OEM <3
Munkis
18 juli 2009 · 1 636 Inlägg

Sjukliga pengar på försäkringar men man har ju inget val tyvärr . Min 940 LTT kostar mig 1200:-/mån i helförsäkring . Hade det vart en fulltryckare så hade den kostat 1800:-/mån

Memme I'am AWESOME..
18 juli 2009 · 2 783 Inlägg

Xtravagant skrev:

emijl skrev:
Märkte själv, hondan skulle kosta mig i trafik 900/månaden om jag hade bott hemma i Malmö, nu när jag bor i Landskrona så kostar den mig 500/mån neutral

Det var lite konstigt..
får ni lov att ha något ifred i landskrona??

borde kosta 2000kr/mån i vilda västern.

Asg! Jo vi får tydligen det! tongue
Saken är att bilen står ute på gatan i LA, och skulle ha stått inne i varmegaraget i malmö!

Btw, Xtravagant´. Riktigt fina bilar du å frugan din har. Såg dom i Landskrona för ngn dag! big_smile (Igår)

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
Germax
18 juli 2009 · 12 086 Inlägg

Min 540 kostar 29412kr om året helförsäkrad på mig.

kekaz
18 juli 2009 · 14 Inlägg

JapMax skrev:
Min 540 kostar 29412kr om året helförsäkrad på mig.

Shit, har du den stående på dig då? vilka jävla priser...

Dunken
18 juli 2009 ·

Jag betalar 8500:- om året för bägge mina Saabar helförsäkring, tycker jag är helt ok.
//Dunken

Mangisen
18 juli 2009 · 1 034 Inlägg

danne460 skrev:
min 240 glt betalar jag 3600 om året nu.
om nu jag hade varigt skriven på den hade det kostat 8200:- trafik om året.
och bilen är värd ca 8-10 tusen.

då får du köpa en lada samara istället wink

Rushman Evolution Garage
18 juli 2009 · 1 299 Inlägg

Tycker det är fullt naturligt att jag ska betala 3 dubbelt i premie mot t.ex. farsan. Handlar ju som sagt om olika riskgrupper. Och jag har inte bara 30 år mindre erfarenhet i trafiken, jag kör dessutom mycket vårdslösare, 21år och odödlig som jag är...

Det som gör mig förbannad dock är att man inte får ett piss av försäkringsbolagen när det väl händer något, för att man är ungdom med sportbil, har flera fall i bekantskapskretsen som inte fått någon eller extremt reducerad ersättning vid olycka p.g.a. att försäkringsbolagen anser att man varit "oförsiktig" eller whatever... Tror fan de, är det inte därför vi pröjsar orimliga summor i premie...?

Sky´s the limit...
sir_daniel www.kudoz.se
18 juli 2009 · 3 802 Inlägg

köp en vw polo istället klart billigare.

HadesInFlames Legitimerad Hårdrockare
18 juli 2009 · 325 Inlägg

har man haft körkort i 10 år så sjunker försärkingskostnaden en hel del och sen när man haft det i 15 år blir det ytterligare lite billigare. Borde man inte kunna använda sig av omvänd logik på det där egentligen. T.ex. en Ferrari för 2 000 000kr med typ 500Hk borde ju vara riktigt billig att försökra för hur ofta är en sån inblandad i olyckor eller går sönder, jämfört med en saab eller volvo?? Procentuellt sett jag vet, men borde inte bolagen räkna med sånt i verkligeheten oxå typ. kanske jag som är helt snett ute i tänket men skitsamma det är som det är. bara att betala och se glad ut smile

Var som folk får man höra jämt. Varför?? Folk är det mest korkade som finns...
BMW 335i (2007)
Tengu1969
18 juli 2009 · 1 396 Inlägg

Köp en bil äldre än 30 år!

Bodde i Torslanda och betalade otroliga 5000 om året för Novan, flyttade back to the hood Kortedala och betalar nu rimliga 8000. Inte jättebilligt men jämfört med era siffror för MR2:or osv så tycker jag att det är riktigt bra.

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
mondeofin
18 juli 2009 · 217 Inlägg

Fyy, vilka försäkringspremier ni har i Sverige, jag är 21 år gammal och betalar ca. 650euro/år i helförsäkring för min Vw Bora TDI -03. Givetvis så står jag och ingen annan på min bil, fast så bor jag på landet också.

Senast redigerat av mondeofin (18 juli 2009)

Honda CR-V (2011)
pukan2
18 juli 2009 · 3 182 Inlägg

Min a6 1,8t 1998 kostar på mig 29år 655kr i mån i halvförsäkring. Sjuka priser för en sån skit bil enligt mig. då står bilen i eget låst och larmat garage.

Nikel
18 juli 2009 · 19 Inlägg

Vinner jag pris nu när jag säger att jag betalar 696 kr i månaden i trafikförsäkring på skylinen?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang