Argumentet med att "köpa bil efter plånbok" håller inte heller... en vw polo med 60hk skulle fan kosta 7-8k om året på mig när jag var 18.
Det är lätt att kalla undomar för idioter som "skenförsäkrar" när man är över 25, har fast jobb sen länge och själv betalar billig premie.
Håller med om att prestandabilar ska vara dyra för ungdomar, det är trotts allt en riskgrupp... men man får inte ens en chans att få ha en skitbil till ett pris som man har råd med... men visst.... ta bort alla bilar som står på föräldrar men brukas av ungdomar... så ska ni få se att permien definitivt åker upp eftersom att det få blir ännu färre som betalar... eftersom att många då inte ens kan ha bil alls.
Är det rimligt att en gammal bil från 80 eller tidiga 90-talet med runt 50-90hk ska kosta mer för än undom än en sportbil på en över 25? inte riktigt...
...menar att man är ju bra dum om man betalar hutlösa summor för en gammal skrothög som knappt orkar gå i motorvägsfart, när man kan ställa bilen på en förälder och sedan ta pengarna som blir över och köpa en bättre bil.
fixa alternativ... t.ex som jag snackade om att man får ett jättebra pris på bilar med t.ex max kanske 60-90hk.. eftersom att det inte är någon direkt inbjudande bil...
Senast redigerat av AcesHigh666 (10 oktober 2009)
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.