Erikssonrobin skrev:
cheffer skrev:
team-55 skrev:
en hemi charger orginal med 4.26hemi på 425hk fast det sägs att dom ljög om ca 150hk för att få sälja den billigare kör mellan 12 på strippen och en toyota celica 16V gör det på 24sek då förstår ni skillnade så en jänkare är oftast snabbare än en japsare (orginal)
24sek? Backar du över mållinjen då? max 18sek säger jag iaf. Vart har du fått den siffran ifrån? Helt åt helvete är det iaf

En evo6 gör ju 402m på 13,5 ungefär helt original, visserligen 4wd men den ligger ju inte ens på 300 häst och det i motorn. Hur är det sedan att jämföra en vanlig bil med racingbil (Celica 16v vs 7liters v8 muskelbil med enligt dig ca 575hk)
en mitten 12a med 575hk är inte så kaxigt gjort måste jag bara säga...
du får ju tänka också att det är uttaget väldigt lite kräm ur en jänk orginal, du kan få en v8 upp till 8000hk om du vill, en jänk med 600hk är driftsäker till skillnad från thailändsk plast med 600 hk.
Aa, för jänkarna med 8000häst är ju driftsäkra? Plockas isär efter varje 201/402 meters körning... Kolla bara hur många bmw turbos med ~600häst som kör där ute, och håller bra för det dessutom. Finns ett antal s40 (1,9liter!) Med 450++hk som håller för körning, för att inte tala om alla supror på 5-900häst som körs ofta. Även om det är "lite" effekt i amerikanarna original så handlar ju tråden om hur snabba de är original och inte hur snabba de är topptrimmade, kompressormatade och nitrodrivna topfuel bilar.
Om du ska kontra hållbarhet/effekt/cylindervolym så är du ju helt ute och cyklar iaf, där ligger euro/japs lååångt före. Finns ju ett par bmw 6or som bromsat 4siffrigt bara här i landet och åk iväg till japan och kolla där på deras sjuka motorer, där kör de hårt med bilarna på gatan VÄLDIGT OFTA och pressar ut sjuka siffror.
Irmscher Vectra skrev:
Det var med dåtidens däck... Hjulspinn nära 100 m. Med nutidens däck har man kört en original Dart Hemi på höga tior med rejäla hjullyft.

Visa en helt original dart som gör höga tior med hjullyft på gatdäck och oklistrad asfalt, tror knappt på en original dart gör höga 10or med dragracing slicks. Va ju faktiskt och kollade dragracing i helgen, såg ingen original jänk som körde sånna tider iaf. Original ska vara helt original under huven, avgassystem som iaf är liknande original, inte tagit bort hela inredningen och lättat till max och har bara en 15l fuelcell i bakluckan, det ser inte jag som original.
När ni jämför mot japanskt/europeiskt så ska ni helt plötsligt sätta feta slicks på era kära jänkare medans vi ska ta tider på lågprofilsdäck på oklistrad asfalt, hur tänker ni?