Rquired skrev:
dadde skrev:
det ser ut som ett bra objekt

köp köp köp!

Jo visst är man sugen, men motorn såg inte lika bra ut och så är det det här med tid. Hade varit roligt i alla fall

det är bara byta motor då

gör man på en kvart.. med rätt saker

efreeli skrev:
Rquired skrev:
dadde skrev:

köp köp köp!

Jo visst är man sugen, men motorn såg inte lika bra ut och så är det det här med tid. Hade varit roligt i alla fall

gör som jag

köp bilen sen får den stå tills man köpt en annan motor som man renoverar när man har tid sen äre bara att byta imellan och köra

xD och sen såklart trimma mer på den gamla motorn som man plockade ur

^^
Låter som en bra ide, tycker jag

funderar på att införskaffa mig en B20 som man kan trimma lite, ifall den gamle B18 ger upp

Volvo544special65 skrev:
Rquired skrev:
dadde skrev:

köp köp köp!

Det är en B16-bil va? Sök fram en B20 till den, hållbarare, lätt att hitta och mer effekt.

B18 eller B20, bra grejer

men B20 är klart roligast..

skall hitta en själv

Rquired skrev:
Tackar för tipsen, är som sagt riktigt sugen. Bilen ska ha en B16 i, men om byte är aktuellt hamnar där förmodligen en B20 i. Det stora problemet är avsaknad av tid de kommande 5 åren i alla fall, visst hade den kunnat stå men då kanske den blir för risig?
Får se hur det går, har lite betänketid kvar. Men visst hade det varit kul med lite PV trend på Garaget
Edit: Volvo544special65: Du kanske vet om det är ram eller självbärande kaross på 544? Duett har ram om jag minns rätt, men hur var det med PV?

ställ den inomhus bara, så ska väl det vara lugnt

tycker helt klart att du skall köpa

PV har självbärande kaross

kalle_kalle skrev:
Rquired skrev:
Tackar för tipsen, är som sagt riktigt sugen. Bilen ska ha en B16 i, men om byte är aktuellt hamnar där förmodligen en B20 i. Det stora problemet är avsaknad av tid de kommande 5 åren i alla fall, visst hade den kunnat stå men då kanske den blir för risig?
Får se hur det går, har lite betänketid kvar. Men visst hade det varit kul med lite PV trend på Garaget
Edit: Volvo544special65: Du kanske vet om det är ram eller självbärande kaross på 544? Duett har ram om jag minns rätt, men hur var det med PV?

pv törs jag inte lova, TROR det är separat ram, men varför jag skrev var för att säga, ja det är separat ram på duett

Självbärande på PV, Ram på Duett

Volvo740an skrev:
Måste fråga, vad är det för silvermetallic du använder, märke osv? Va grymt fin tycker jag.
Luftburken och alla andra saker lackade jag med Biltemas silvermetallic, på sprayburk.. Dock så lämnade jag bort luftburken sen på blästring, så den senaste lacken på den är någon slags industrilack som dom lägger på lastbils släp