2200
Sök

Volvo PV544 -60 skall bli brukis *28/10 -10*

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
4 september 2009
kalle_kalle skrev:
Volvo1968 skrev:
, dock överträffar min pappa mig på den punkten som gammal bilmek hmm men det är ju jag som får jobba lol

haha för lat?? lol

Haha, typ sad Nja, han tröttnade för flera år sedan på att laga bilar, så nu gör man inget mer än det som måste göras hmm

Men nu när man ser min börjar han bli nostalgisk och fixa så smått wink

Dadde; Du får ursäkta att tråden byter ämne, men det får vara så tills du kör igång igen hehe:cool:

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

2 164 Inlägg
4 september 2009
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
kalle_kalle skrev:
Volvo1968 skrev:
, dock överträffar min pappa mig på den punkten som gammal bilmek hmm men det är ju jag som får jobba lol

haha för lat?? lol

Haha, typ sad Nja, han tröttnade för flera år sedan på att laga bilar, så nu gör man inget mer än det som måste göras hmm

Dadde; Du får ursäkta att tråden byter ämne, men det får vara så tills du kör igång igen hehe:cool:

helt utanför ämnet är vi ju inte wink jag skall köpa lite roliga verktyg och lite annat roligt imorgon.. kommer nog lite bilder på det imån kanske. bättre än inget? tongue

"Life´s too short to drive a boring car"

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
4 september 2009
dadde skrev:
helt utanför ämnet är vi ju inte wink jag skall köpa lite roliga verktyg och lite annat roligt imorgon.. kommer nog lite bilder på det imån kanske. bättre än inget? tongue

så ska det låta wink blir du för tråkig börjar jag ladda upp bilder här istället haha tongue Nejdå, skämt o sido smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------

2 953 Inlägg
4 september 2009
blir nog bra som faan tongue är fan bra sugen på en pv, fast det är inte direkt ovanligt förmin del big_smile

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

2 164 Inlägg
4 september 2009
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
dadde skrev:

så ska det låta wink blir du för tråkig börjar jag ladda upp bilder här istället haha tongue Nejdå, skämt o sido smile

haha okej, men du har ju "fel" bilmodell wink

xorox_88 skrev:
blir nog bra som faan tongue är fan bra sugen på en pv, fast det är inte direkt ovanligt förmin del big_smile

tackar!! big_smile hehe du är inte den enda wink

2 914 Inlägg
5 september 2009
Volvo1968 skrev:
kalle_kalle skrev:
Volvo1968 skrev:

haha för lat?? lol

haha nästan likadant här (dock har jag börjat tröttna, höll "bara" på i ungefär 5 år i folkracebilen), kan nog vara för jag har INGENSTANS ATT VARA
skruvar på gårdsuppfarten, KUL, men jag får se om jag inte bygger om lilla stugan här ute på gården till garage xD är så jävla less när man ska skruva på vintern, inge kul att skruva i snödrivan,
men men tongue vi får väl se tongue
har ju tänkt renovera en 142a till sommarn, då måste jag ju bygga mig ett litet garage så jag har någonstans att vara. tongue

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
5 september 2009
kalle_kalle skrev:
haha nästan likadant här (dock har jag börjat tröttna, höll "bara" på i ungefär 5 år i folkracebilen), kan nog vara för jag har INGENSTANS ATT VARA
skruvar på gårdsuppfarten, KUL, men jag får se om jag inte bygger om lilla stugan här ute på gården till garage xD är så jävla less när man ska skruva på vintern, inge kul att skruva i snödrivan,
men men tongue vi får väl se tongue
har ju tänkt renovera en 142a till sommarn, då måste jag ju bygga mig ett litet garage så jag har någonstans att vara. tongue

Hehe ja, inte kostigt om det är tråkigt om du ligger på uppfarten wink Kan nog inte räkna upp alla fördelar det blir med garage tongue

Får du iordning ett garage börjar du nog komma igång igen, allt blir så mycket lättare då smile

------------------

Allmänt envis
12 512 Inlägg
6 september 2009
Även jag har fått upp ögonen för PV544, har ett ex jag är riktigt sugen på att köpa:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/93375/757387_8pdhtw.jpg

Ser inte mycket ut på bild men har klarat sig bra från rost tongue

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

2 164 Inlägg
6 september 2009
Trådstartare
Rquired skrev:
Även jag har fått upp ögonen för PV544, har ett ex jag är riktigt sugen på att köpa:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/93375/757387_8pdhtw.jpg

det ser ut som ett bra objekt big_smile köp köp köp! big_smile

Allmänt envis
12 512 Inlägg
6 september 2009
dadde skrev:
Rquired skrev:

Jo visst är man sugen, men motorn såg inte lika bra ut och så är det det här med tid. Hade varit roligt i alla fall smile

Liten pöjk
610 Inlägg
6 september 2009
Rquired skrev:
dadde skrev:
Rquired skrev:

Jo visst är man sugen, men motorn såg inte lika bra ut och så är det det här med tid. Hade varit roligt i alla fall smile

gör som jag big_smile köp bilen sen får den stå tills man köpt en annan motor som man renoverar när man har tid sen äre bara att byta imellan och köra smile xD och sen såklart trimma mer på den gamla motorn som man plockade ur big_smile  ^^

orginal? nää du kan va orginal!

5 111 Inlägg
6 september 2009
Rquired skrev:
dadde skrev:
Rquired skrev:

Det är en B16-bil va? Sök fram en B20 till den, hållbarare, lätt att hitta och mer effekt. smile

Allmänt envis
12 512 Inlägg
6 september 2009
Tackar för tipsen, är som sagt riktigt sugen. Bilen ska ha en B16 i, men om byte är aktuellt hamnar där förmodligen en B20 i. Det stora problemet är avsaknad av tid de kommande 5 åren i alla fall, visst hade den kunnat stå men då kanske den blir för risig?

Får se hur det går, har lite betänketid kvar. Men visst hade det varit kul med lite PV trend på Garaget wink

Edit:
Volvo544special65: Du kanske vet om det är ram eller självbärande kaross på 544? Duett har ram om jag minns rätt, men hur var det med PV? smile
Senast redigerat av Rquired (6 september 2009)

2 914 Inlägg
6 september 2009
Rquired skrev:
Tackar för tipsen, är som sagt riktigt sugen. Bilen ska ha en B16 i, men om byte är aktuellt hamnar där förmodligen en B20 i. Det stora problemet är avsaknad av tid de kommande 5 åren i alla fall, visst hade den kunnat stå men då kanske den blir för risig?

Får se hur det går, har lite betänketid kvar. Men visst hade det varit kul med lite PV trend på Garaget wink

Edit:
Volvo544special65: Du kanske vet om det är ram eller självbärande kaross på 544? Duett har ram om jag minns rätt, men hur var det med PV? smile

pv törs jag inte lova, TROR det är separat ram, men varför jag skrev var för att säga, ja det är separat ram på duett smile

1 339 Inlägg
6 september 2009
Måste fråga, vad är det för silvermetallic du använder, märke osv? Va grymt fin tycker jag.

2 164 Inlägg
6 september 2009
Trådstartare
Rquired skrev:
dadde skrev:
Rquired skrev:

det är bara byta motor då wink gör man på en kvart.. med rätt saker tongue

efreeli skrev:
Rquired skrev:
dadde skrev:
Rquired skrev:

gör som jag big_smile köp bilen sen får den stå tills man köpt en annan motor som man renoverar när man har tid sen äre bara att byta imellan och köra smile xD och sen såklart trimma mer på den gamla motorn som man plockade ur big_smile  ^^

Låter som en bra ide, tycker jag wink funderar på att införskaffa mig en B20 som man kan trimma lite, ifall den gamle B18 ger upp tongue

Volvo544special65 skrev:
Rquired skrev:
dadde skrev:

Det är en B16-bil va? Sök fram en B20 till den, hållbarare, lätt att hitta och mer effekt. smile

B18 eller B20, bra grejer tongue men B20 är klart roligast.. big_smile skall hitta en själv tongue

Rquired skrev:

Edit:

ställ den inomhus bara, så ska väl det vara lugnt smile tycker helt klart att du skall köpa tongue
PV har självbärande kaross smile

kalle_kalle skrev:
Rquired skrev:

Edit:

pv törs jag inte lova, TROR det är separat ram, men varför jag skrev var för att säga, ja det är separat ram på duett smile

Självbärande på PV, Ram på Duett smile

Volvo740an skrev:
Måste fråga, vad är det för silvermetallic du använder, märke osv? Va grymt fin tycker jag.

Luftburken och alla andra saker lackade jag med Biltemas silvermetallic, på sprayburk.. Dock så lämnade jag bort luftburken sen på blästring, så den senaste lacken på den är någon slags industrilack som dom lägger på lastbils släp tongue

Allmänt envis
12 512 Inlägg
7 september 2009
Vilka I-landsproblem man har, varför kan inte alla bilintresserade få ett stort Garage subventionerat roll

Nåja, går det att lösa så blir det en PV. Annars så finns det en massa andra pärlor att rädda om ett par år också smile

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 586 Inlägg
7 september 2009
Mmmm skönt att se att det är fler än jag som har intresse för gamla volvos. Denna jag köpte för en vecka sen är tänkt att vara "bruksbil" nästa sommar & många sommrar framöver smile har planer på att bara göra iordning fälgar med nya däck, bromsar&motor för att sen besiktiga den & köra som den är smile
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … ;cat=90289

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

Allmänt envis
12 512 Inlägg
7 september 2009
farbrorbozze skrev:
Mmmm skönt att se att det är fler än jag som har intresse för gamla volvos. Denna jag köpte för en vecka sen är tänkt att vara "bruksbil" nästa sommar & många sommrar framöver smile har planer på att bara göra iordning fälgar med nya däck, bromsar&motor för att sen besiktiga den & köra som den är smile

Hmm, när du skriver "göra iordning fälgar med nya däck, bromsar&motor för att sen besiktiga den & köra som den är" blir man sugen. Din ser inte värre ut än den jag tittade på tongue

8 156 Inlägg
7 september 2009
Rquired skrev:
farbrorbozze skrev:

Hmm, när du skriver "göra iordning fälgar med nya däck, bromsar&motor för att sen besiktiga den & köra som den är" blir man sugen. Din ser inte värre ut än den jag tittade på tongue

Ta en titt på ett elschema också, sen är du fast. Enklare än så blir det inte. Bortsett från Lego då förstås.
B18/B20 finns det gott om.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök