2235
Sök

Volvo PV544 -60 skall bli brukis *28/10 -10*

2 164 Inlägg
12 september 2009
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
Länge kollat efter en bänkslipmaskin med polertrissa, våra maskiner verkar inte klara sånt sad gryymt

Verktygsboden har för 695kr smile men den är ganska klen sad    jäklar!! jag skojar inte nu, men det åkte förbi typ 200 motorcyklar här utanför nu!!! big_smile

"Life´s too short to drive a boring car"

2 164 Inlägg
12 september 2009
Trådstartare
rockabilly_ponta skrev:
dadde skrev:
"Update" 10/9 -09

http://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/760689_0iz8w0.jpg
Min nya kompis big_smile underbar maskin! smile

http://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/760691_ytmaom.jpg
Min bästa mekar kompis just nu big_smile utan dig hade inte det varit roligt i ladugården tongue

http://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/760695_1vwkm7.jpg
Oxå väldigt bra vänner smile Riktigt bra borrmaskiner från biltema smile har två för att ha en "fin" till vanliga borrjobb och en "ful" till att slipa och sånt tongue

http://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/760697_lcq4bm.jpg
En av anledningarna till att projektet med PV:en står stilla är denna...

http://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/760699_xwsxal.jpg
Så här ser den ut just nu (förutom att även framgaffeln är bortplockad nu) denna skall vara klar inom en vecka, och jag har inte ens fått tillbaka motorn än tongue hoppas den kommer snart, så man kan få ihop skiten och börja greja PV igen! big_smile

http://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/760702_q9ifaj.jpg
Även dessa har tagit mycket tid.. Saaben har jag fixat vindrutetorkarna på, den mossiga har jag plockat bromsarna av (helt nya, endast rullar 50meter, sen tröttnade jag och köpte sedanen) och sedanen får nya bromsar, även slangar och rör smile

Hoppas ni inte slutar kolla in i min tråd för att den ligger lite still just nu.. Skall snart bli fart igen, hoppas jag!

förstår dig... känner igen mig själv mitt projekt står stilla med sad

du har ju gjort hur mycket som helst med din, borde väl vara klar snart? big_smile

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
14 september 2009
Dadde, sätt igång o jobba nu! tongue Slängde ut bilen som stod ivägen här och tar den "sen", borde du också göra big_smile

och handlat både styling och reservdelar för en lön som inte kommit, hurra! tongue

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

2 164 Inlägg
14 september 2009
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
Dadde, sätt igång o jobba nu! tongue Slängde ut bilen som stod ivägen här och tar den "sen", borde du också göra big_smile

och handlat både styling och reservdelar för en lön som inte kommit, hurra! tongue

Min audi är jag nästan klar med nu och mopeden är strax klar oxå.. sen är det "bara" farsans 9-5a som skall fixas innan bes tongue

SEN är PVen på tapeten igen big_smile

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 586 Inlägg
14 september 2009
dadde skrev:
Volvo1968 skrev:

Min audi är jag nästan klar med nu och mopeden är strax klar oxå.. sen är det "bara" farsans 9-5a som skall fixas innan bes tongue

SEN är PVen på tapeten igen big_smile

det där kännar man igen... ska-bara,ska-bara-ska-bara wink *Alfons Åberg*

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
14 september 2009
farbrorbozze skrev:
det där kännar man igen... ska-bara,ska-bara-ska-bara wink *Alfons Åberg*

Haha, men som mitt eller ett av mina ordspråk lyder, "det gäller att ha projekt för sig" tongue

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------

Allmänt envis
12 512 Inlägg
14 september 2009
Det får vi hoppas i alla fall smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

2 164 Inlägg
15 september 2009
Trådstartare
haha, ni är för sköna! jag tror att dom roligaste på garaget följer min tråd, ni är bara för gooa big_smile

78 Inlägg
16 september 2009
angående din service lapp i b stolpen ? så har ja en sån splirrans ny liggandes om det låter intressant
Senast redigerat av childofbodom (16 september 2009)

Från dom djupa skogarna i Hedared

1 339 Inlägg
16 september 2009
Man är sjukt sugen på en PV nu hehe smile . Verkar vara hur roliga som helst att renovera..

Keep going!

5 111 Inlägg
16 september 2009
Japp, det är en riktigt kul bil eftersom de är väldigt enkelt uppbyggda och nästan precis ALLT är enkelt demonterbart, sen är de ju små och behändiga i garaget också!

2 164 Inlägg
16 september 2009
Trådstartare
childofbodom skrev:
angående din service lapp i b stolpen ? så har ja en sån splirrans ny liggandes om det låter intressant

Jag har ju satt dit en splirrans ny wink eller är dina i papp? den jag har nu är i typ plast.. tongue

Volvo740an skrev:
Man är sjukt sugen på en PV nu hehe smile . Verkar vara hur roliga som helst att renovera..

Keep going!

hehe det är bara att köpa! wink det är inte helt fel att ha en faktiskt... big_smile

Volvo544special65 skrev:
Japp, det är en riktigt kul bil eftersom de är väldigt enkelt uppbyggda och nästan precis ALLT är enkelt demonterbart, sen är de ju små och behändiga i garaget också!

håller med big_smile allt är väldigt simpelt, förutom mitt blinkers problem hmm

2 914 Inlägg
16 september 2009
farbrorbozze skrev:
ska-bara,ska-bara-ska-bara

det funkar ju så jättebra. sad det är det som är så illa sen blir inget gjort sad
eller detta, jag gör det sen, det är det värsta som kan hända tongue och det har angripit mig hårt.

2 164 Inlägg
17 september 2009
Trådstartare
kalle_kalle skrev:
farbrorbozze skrev:

det funkar ju så jättebra. sad det är det som är så illa sen blir inget gjort sad
eller detta, jag gör det sen, det är det värsta som kan hända tongue och det har angripit mig hårt.

jag tror att vi alla fungerar likadant efter att ha läst vad alla skriver! tongue

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 586 Inlägg
17 september 2009
dadde skrev:
kalle_kalle skrev:
farbrorbozze skrev:

jag tror att vi alla fungerar likadant efter att ha läst vad alla skriver! tongue

Ja kag kände mig tvungen att ändra mitt citat till...... wink

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
17 september 2009
farbrorbozze skrev:

Farborbozze är min nya idol wink

Jo Dadde haha, gött folk är vad vi är big_smile

------------------

2 164 Inlägg
18 september 2009
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
farbrorbozze skrev:

Farborbozze är min nya idol wink

Jo Dadde haha, gött folk är vad vi är big_smile

helt klart är vi goa gubbar allihopa! wink

nu har jag precis fått veta att mitt skruvande med syrrans moped i två veckor, inte leder någon vart.. skiten orkar ingenting, så det blir inget mopperally, så jag har slösat bort all min tid på en jävla moped! helt i onödan!!!! så nu blir det snart mer PV! big_smile

2 914 Inlägg
18 september 2009
dadde skrev:
så nu blir det snart mer PV! big_smile

BARA PV hoppas vi alla på big_smile big_smile big_smile big_smile big_smile

2 164 Inlägg
19 september 2009
Trådstartare
kalle_kalle skrev:
dadde skrev:
så nu blir det snart mer PV! big_smile

BARA PV hoppas vi alla på big_smile big_smile big_smile big_smile big_smile

haha aa jag med! nu ska jag fan sätta igång med den igen! nästa grej på listan är nog bromsarna, måste ju funka om man ens ska kunna flytta skiten! tongue

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
19 september 2009
dadde skrev:
haha aa jag med! nu ska jag fan sätta igång med den igen! nästa grej på listan är nog bromsarna, måste ju funka om man ens ska kunna flytta skiten! tongue

Handbromsen, duger gott i trafiken med lol Hehe nej, helt rätt åter från din sida smile

Kul att se att det snart går frammåt igen, längessen man såg några bilder nu så smile

------------------

Sök