1709
Sök

Volvo PV544 -60 skall bli brukis *28/10 -10*

Allmänt envis
12 512 Inlägg
19 september 2009
dadde skrev:
kalle_kalle skrev:
dadde skrev:
så nu blir det snart mer PV! big_smile

BARA PV hoppas vi alla på big_smile big_smile big_smile big_smile big_smile

haha aa jag med! nu ska jag fan sätta igång med den igen! nästa grej på listan är nog bromsarna, måste ju funka om man ens ska kunna flytta skiten! tongue

Vadå har du redan lagat golvet då? Annars är det bara att köra Flintstone style wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Okejbratja
255 Inlägg
19 september 2009
Hahaha asså brukar vara skeptisk mot sånna här byggen!
men när ja såg första bilden kunde man inte undgå att kika på nästa smile
Hoppas och tror att det kommer bli jäkligt bra det du gör big_smile

Lycka till å fortsätt gör ett bra jobb nu

Mvh SoNic^

78 Inlägg
19 september 2009
dadde skrev:
childofbodom skrev:
angående din service lapp i b stolpen ? så har ja en sån splirrans ny liggandes om det låter intressant

Jag har ju satt dit en splirrans ny wink eller är dina i papp? den jag har nu är i typ plast.. tongue

mina är äkta från gammla dar:P i papp wink

Från dom djupa skogarna i Hedared

2 164 Inlägg
21 september 2009
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
dadde skrev:
haha aa jag med! nu ska jag fan sätta igång med den igen! nästa grej på listan är nog bromsarna, måste ju funka om man ens ska kunna flytta skiten! tongue

Handbromsen, duger gott i trafiken med lol Hehe nej, helt rätt åter från din sida smile

Kul att se att det snart går frammåt igen, längessen man såg några bilder nu så smile

nja, den vågar jag inte lita på wink jag har alltid rätt, och bilder kommer strax hoppas jag!

Rquired skrev:
dadde skrev:
kalle_kalle skrev:

BARA PV hoppas vi alla på big_smile big_smile big_smile big_smile big_smile

Vadå har du redan lagat golvet då? Annars är det bara att köra Flintstone style wink

haha, nä golvet är inte lagat.. skall fixa bromsar så jag kan förflytta bilen till en kompis garage smile

SoNic- skrev:
Hahaha asså brukar vara skeptisk mot sånna här byggen!
men när ja såg första bilden kunde man inte undgå att kika på nästa smile
Hoppas och tror att det kommer bli jäkligt bra det du gör big_smile

Lycka till å fortsätt gör ett bra jobb nu

Mvh SoNic^

haha okej, den har sin charm smile tack så mycket!

childofbodom skrev:
dadde skrev:
childofbodom skrev:
angående din service lapp i b stolpen ? så har ja en sån splirrans ny liggandes om det låter intressant

Jag har ju satt dit en splirrans ny wink eller är dina i papp? den jag har nu är i typ plast.. tongue

mina är äkta från gammla dar:P i papp wink

hmm, då vill jag nog gärna ha en wink

"Life´s too short to drive a boring car"

2 164 Inlägg
28 september 2009
Trådstartare
Update 28/9 -09

Äntligen får man väl säga? wink Inget stort iofs, men tråden skall strax vakna till liv igen!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/773268_c12pmd.jpg
Dom två röda köpte jag med bilen för 200kr, 99% rostfria (även på insidan!!) och dom tre andra köpte jag på härom dagen smile antingen breddas två eller om någon här har breddade som dom vill byta mot orginal (eller sälja billigt?)

Allt för denna gången.. Skriv lite nu så man får lite energi och positiva tankar om bilen wink

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
28 september 2009
bra med update! big_smile

Vet inte vad man skall säga mer, fina fälgar hehe big_smile Breddade fälgar kan nog göra sig fint på pv'n sen smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

Allmänt envis
12 512 Inlägg
28 september 2009
Du får köra på ett par stora kromfälgar istället, gör sig nog bra i kontrast wink
www.garaget.org/?car=156344
Senast redigerat av Rquired (28 september 2009)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 339 Inlägg
28 september 2009
We want moore updates big_smile Kommer bli en jädra fin den här när du e klar

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 586 Inlägg
28 september 2009
Blir nog skitfint det... äveom om jag själv föredrar dom äldre plåtfälgarna utan ovala hål.
bara för att frestas lite wink dessa äkta 5½" fälgar ligger & mognar i min "bra&ha" samling smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/611558_9y8g41.jpg
& även dessa små "wolfrace" fälgar 2st 15" & 2st 14" wink
https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/357568_qgu18t.jpg
& ändå tänker jag troligen köra med orginlaplåtisar på min PV smile
Senast redigerat av farbrorbozze (2 oktober 2009)

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

2 164 Inlägg
29 september 2009
Trådstartare
Volvo1968 skrev:

Vet inte vad man skall säga mer, fina fälgar hehe big_smile Breddade fälgar kan nog göra sig fint på pv'n sen smile

joo, breddade fälgar vore fett nice wink vet ingen som kan bredda bara... hmm vill ha det bra gjort..

Rquired skrev:
Du får köra på ett par stora kromfälgar istället, gör sig nog bra i kontrast wink

haha, njaa det vette tusan tongue

Volvo740an skrev:

haha joo, det kommer wink jag hoppas att den ska bli redigt finer!

farbrorbozze skrev:
Blir nog skitfint det... äveom om jag själv föredrar dom äldre plåtfälgarna utan ovala hål.
bara för att frestas lite wink dessa ligger & mognar i min "bra&ha" samling smile
http://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/611558_9y8g41.jpg
& även dessa små "wolfrace" fälgar wink
http://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/357568_qgu18t.jpg

jag har dom gamla plåtisarna på den just nu, men måste ju ha lite mer Rejsfälgar och jag vill inte bredda dom gamla.. tongue därför har jag med ovala hål smile

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 586 Inlägg
29 september 2009
dadde skrev:
Volvo1968 skrev:

joo, breddade fälgar vore fett nice wink vet ingen som kan bredda bara... hmm vill ha det bra gjort..

Rquired skrev:

Volvo740an skrev:

farbrorbozze skrev:
bara för att frestas lite wink dessa ligger & mognar i min "bra&ha" samling smile

jag har dom gamla plåtisarna på den just nu, men måste ju ha lite mer Rejsfälgar och jag vill inte bredda dom gamla.. tongue därför har jag med ovala hål smile

du får bredda dom snyggt då så dom ser ut som mina äkta 5½" fälgar smile kan mäta & så på fälgarna om du vill få dom exakta.
Senast redigerat av farbrorbozze (29 september 2009)

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

2 164 Inlägg
30 september 2009
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
dadde skrev:
Volvo1968 skrev:

Rquired skrev:

Volvo740an skrev:

farbrorbozze skrev:

du får bredda dom snyggt då så dom ser ut som mina äkta 5½" fälgar smile kan mäta & så på fälgarna om du vill få dom exakta.

mjo, men jag ska kolla med mina vänner och se om det inte finns någon som har breddade redan tongue
annars får jag be min kompis bredda dom, och han har breddat sina så dom blev identiska med 5½" smile

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
30 september 2009
Är din kompis eventuellt intresserad av att bredda upp samma fälgar som sitter på min bil nu till 5½ tums och få en slant för det? tongue

Kan vara bra att veta, finns det folk som kan och vill är det ju guld istället för att behöva slänga upp 4000kr för nya smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
30 september 2009
det där lät intressant om breddning, tar han på sig mer jobb eller? skulle behöva breda plåtisar till folkvagnen!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

2 164 Inlägg
1 oktober 2009
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
Är din kompis eventuellt intresserad av att bredda upp samma fälgar som sitter på min bil nu till 5½ tums och få en slant för det? tongue

Kan vara bra att veta, finns det folk som kan och vill är det ju guld istället för att behöva slänga upp 4000kr för nya smile

hehe, kanske det tongue kan ju kolla smile

båge skrev:
det där lät intressant om breddning, tar han på sig mer jobb eller? skulle behöva breda plåtisar till folkvagnen!

haha okej tongue jag ska kolla wink

38 Inlägg
2 oktober 2009
jag tycker du ska ha slotmags på den , med rött lackat i ringarna , riktigt fint på PV

2 164 Inlägg
2 oktober 2009
Trådstartare
eVoIII skrev:
jag tycker du ska ha slotmags på den , med rött lackat i ringarna , riktigt fint på PV

slotmags är inte intressant för denna bilen.. tongue den skall ha plåtfälgar, inget annat wink men tack för din tanke! smile

Customiserare
1 212 Inlägg
2 oktober 2009
dadde skrev:
eVoIII skrev:

slotmags är inte intressant för denna bilen.. tongue den skall ha plåtfälgar, inget annat wink men tack för din tanke! smile

undra hur "tysk stuk" fälgar hade sätt ut på en pv.... hummm...... kanske tål o tänkas på??

Orkade inte leta efter en bättre bild men här e en big_smile http://www.garaget.org/?car=142802&image=1454120

raggen går

Customiserare
1 212 Inlägg
2 oktober 2009
skalman1 skrev:
kul projekt, gamla bilar är roliga  smile     för övrigt funkar det utmärkt att ha en gammal bil som bruksbil, jag har haft min kapitän 1959 som bruksbil året runt i 2 år och den är mycket roligare än något nytt tjafs.  smile

trevligt som fan att folk vågar använda gamla bilar som brukisar big_smile ska själv använda min cheva när den e klar big_smile

raggen går

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
2 oktober 2009
Nej dadde, håll dig till 5,5" fälgar så håller jag mig till ATS, det skall vara klassiskt! wink

...om man bortser från att jag köper fräckare fälgar sen..xD

------------------

Sök