2347
Sök

Volvo PV544 -60 skall bli brukis *28/10 -10*

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
7 oktober 2009
skulle du byta färg på bilen eller skulle då köra på så den ser ut nu!?
isåfall röstar jag på svarta fälgar! hade inte varit fel om dom slutade i kant med hjulhuset heller! smile

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

2 164 Inlägg
7 oktober 2009
Trådstartare
båge skrev:
skulle du byta färg på bilen eller skulle då köra på så den ser ut nu!?
isåfall röstar jag på svarta fälgar! hade inte varit fel om dom slutade i kant med hjulhuset heller! smile

den skall se ut som den gör nu.. men jag är lite små sugen på röda ändå... hmm men svart, kanske.. tongue
bilen är faktiskt riktigt låg IRL, men kan alltid bli lägre wink

"Life´s too short to drive a boring car"

2 672 Inlägg
7 oktober 2009
tänkte mest att fälgarna ska ut till skärmkanten! wink

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu

2 164 Inlägg
7 oktober 2009
Trådstartare
båge skrev:
tänkte mest att fälgarna ska ut till skärmkanten! wink

haha, jaha! big_smile joo det är väl tanken, fast inte mina fin fälgar.. skall bredda dom med ovala hål, som sitter på just nu. dom andra är synd att förstöra smile

me_like_golf skrev:
Du har ett riktigt härligt projekt i gång! smile kul att se! du har jobbat på bra!

tackar!! big_smile

2 672 Inlägg
7 oktober 2009
d e bra! smile såg nämligen en vit PV (tror jag det var iaf) med breda plåtisar på veteran marknaden i alingsås i år! vart grymmt snyggt! smile

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu

2 164 Inlägg
7 oktober 2009
Trådstartare
båge skrev:
d e bra! smile såg nämligen en vit PV (tror jag det var iaf) med breda plåtisar på veteran marknaden i alingsås i år! vart grymmt snyggt! smile

hehe okej smile finns orginal "breda" fälgar oxå.. 5,5" wink jag har 4" men vill ha 6" big_smile

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
7 oktober 2009
Det går ju inte att vara borta en dag utan att missa massa inlägg här wink

Lacka fälgarna i samma kulör som bilen, och köp "plana navkapslar", alltså, dom fästs på samma sätt som orginalen med volvotext och röd rand, fast dom är helt blanka utan räfflor och lull smile

Kan bli snyggt, tänkte jag iallafall göra om jag skulle köpa mig en amazon eller liknande big_smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

1 163 Inlägg
7 oktober 2009
Göran Wall Smide här i Varberg breddar fälgar.
Har breddat flera uppsättningar där med grymt bra resultat, flera behövde inte ens vikter!
Har en uppsättning 140:a fälgar som ska in på breddning så småning om, siktar på 8" runt om istället för dom 7" jag har idag på 145:an.

Dom tar 300kr + moms vill jag minnas per fälg och då breddar dom upp till 3".
Dom centrumvänder även fälgar, tror det gick på 800kr för en uppsättning...

Mvh

Allmänt envis
12 512 Inlägg
7 oktober 2009
Svarta fälgar, passar bäst till din specialfärg "mossgrön" wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 585 Inlägg
7 oktober 2009
tror på svarta isåfall smile svarta fälgar & snobbringar & navkaslar med röd volvo text som mina (orginal på denna årsmodell) eller rött "v" som jag har för mig du redan skaffat?

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

2 164 Inlägg
7 oktober 2009
Trådstartare
Volvo1968 skrev:

Lacka fälgarna i samma kulör som bilen, och köp "plana navkapslar", alltså, dom fästs på samma sätt som orginalen med volvotext och röd rand, fast dom är helt blanka utan räfflor och lull smile

Kan bli snyggt, tänkte jag iallafall göra om jag skulle köpa mig en amazon eller liknande big_smile

haha nää, du får kika in oftare! wink
samma färg som bilen blir det inte, svart eller röd är det som gäller wink

NightCruiser skrev:
Har breddat flera uppsättningar där med grymt bra resultat, flera behövde inte ens vikter!
Har en uppsättning 140:a fälgar som ska in på breddning så småning om, siktar på 8" runt om istället för dom 7" jag har idag på 145:an.

Mvh

Okej, låter ju kanon bra! skall nog kolla med honom sen när det börjar bli mer aktuellt! tackar för tipset!
och det där med vikter stämmer inte riktigt, då fälgarna SKA inte vara obalans i. det är däcken som kan vara obalans i, därför har man vikter smile

Rquired skrev:

Haha, specialfärg wink mjo, svart passar ju till ALLT.. men rött sticker ut mer.. så jag vet inte.. skall kolla mer på bilen ute i solsken och avgöra om det är snyggt med dom röda som sitter på nu smile

farbrorbozze skrev:
tror på svarta isåfall smile svarta fälgar & snobbringar & navkaslar med röd volvo text som mina (orginal på denna årsmodell) eller rött "v" som jag har för mig du redan skaffat?

okej, det verkar alla tycka.. bara jag som gillar röda fälgar.. tongue dom med rött V har jag, men funderar på "babymoon" kapslar smile

2 164 Inlägg
7 oktober 2009
Trådstartare
FÖRLÅT! jag beställde två boxar med Rena Rama Rolf härom dagen, och nu har dom kommit.. så jäkla fel tillfälle att fastna framför tv:n... hmm jag SKA greja med bilen imorgon!!!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/779005_qpn3jv.jpg
djävulens påfund med samligsboxar med roliga tv-serier...

Driifter;)
1 630 Inlägg
7 oktober 2009
kör på röda fälgar o så skaffa du lösa däcksidor så du får vita däcksidor o så antingen baby moon kapslar lr inga kapslar allt o bara kromade muttrar;)

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 585 Inlägg
7 oktober 2009
dadde skrev:
Volvo1968 skrev:

NightCruiser skrev:

Mvh

Okej, låter ju kanon bra! skall nog kolla med honom sen när det börjar bli mer aktuellt! tackar för tipset!
och det där med vikter stämmer inte riktigt, då fälgarna SKA inte vara obalans i. det är däcken som kan vara obalans i, därför har man vikter smile

Rquired skrev:

Haha, specialfärg wink mjo, svart passar ju till ALLT.. men rött sticker ut mer.. så jag vet inte.. skall kolla mer på bilen ute i solsken och avgöra om det är snyggt med dom röda som sitter på nu smile

farbrorbozze skrev:

okej, det verkar alla tycka.. bara jag som gillar röda fälgar.. tongue dom med rött V har jag, men funderar på "babymoon" kapslar smile

Jag gillar röda PV fälgar smile fast jag ska ha dom på rodden då wink kikar du på min projekttråd kan du ju få ett exempel på hur en röd fälg blir & se ut.

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
7 oktober 2009
Nisse pisse päronpung smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

2 164 Inlägg
8 oktober 2009
Trådstartare
Amazon_123GT skrev:
kör på röda fälgar o så skaffa du lösa däcksidor så du får vita däcksidor o så antingen baby moon kapslar lr inga kapslar allt o bara kromade muttrar;)

röda ligger mig varmt om hjärtat.. men vet inte än.. dock blir det INTE fejk däcksidor.. och kapslar av något slag skall det bli! smile

farbrorbozze skrev:
dadde skrev:
Volvo1968 skrev:

NightCruiser skrev:

Mvh

Rquired skrev:

farbrorbozze skrev:

Jag gillar röda PV fälgar smile fast jag ska ha dom på rodden då wink kikar du på min projekttråd kan du ju få ett exempel på hur en röd fälg blir & se ut.

jag hade röda med flakes på min a-traktor, så jag vet redan hur snyggt det kan bli wink men jag skall fundera ett tag till..

Robban_89 skrev:
Nisse pisse päronpung smile

ALLA kan den repliken tror jag! big_smile

klabbarpan
3 041 Inlägg
8 oktober 2009
du har en väldigt fin bil du;P köpte min i måndags, ska lägga upp den, bara man får klar tecken. en 60 med 5000 mil på mätarn. behövde du centrum kåpor, de med rött? har två st. mvh benny

2 164 Inlägg
8 oktober 2009
Trådstartare
nixon89 skrev:
du har en väldigt fin bil du;P köpte min i måndags, ska lägga upp den, bara man får klar tecken. en 60 med 5000 mil på mätarn. behövde du centrum kåpor, de med rött? har två st. mvh benny

tackar tackar! big_smile
jag har 4st, men fler är alltid välkommna om det är billigt wink

klabbarpan
3 041 Inlägg
8 oktober 2009
big_smile har en låda med såntsmå kraffs. vet även om en liten verkstaddär det finns 8 st nedskruvade pv 544 or:D så delar ärde gott om ^^

2 164 Inlägg
8 oktober 2009
Trådstartare
nixon89 skrev:
big_smile har en låda med såntsmå kraffs. vet även om en liten verkstaddär det finns 8 st nedskruvade pv 544 or:D så delar ärde gott om ^^

hehe okej smile jag skulle behöva en grillsarg i lagom skick tongue och lite annat, typ navkapslar med svart centrum big_smile

Sök