wow! jag är imponerad av din ork att slipa allt plåtrent, det är ju rätt drygt minst sagt det ser ju ut att bli kanonbra
jo det är ganska jobbigt och drygt.. men det är ännu värre att jag står i en ladugård utan värme... även att det är där jag lackar, i ca 5+... så min blanksvart, blev mattsvart. typ helt fuckat.. rätt less just nu
Du kan ju även lägga på klarlack på den svarta färgen, borde ge lite blankare yta Själv har jag aldrig provat så skall inte säga för mycket, men vet att en kompis köpte biltemas svarta fälgfärg som är lite matt, och klarlackade, och enligt mig blev det bra mycket blankare
Nej dadde, nu skall vi inte bli trötta på lite färg
Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 585 Inlägg
24 oktober 2009
skalman1 skrev:
Volvo1968 skrev:
skalman1 skrev:
Här gillar vi smilysar
Hur menar du?
fast en smiley passar mig bättre idag, för min nyss problemfria saab v4 blev okörbar efter ett balansaxel haveri..... problemet ligger väl i att den är för ny (1974) och att det är just en saab nä pv, amazon, 140, kapitän, admiral och sånt funkar bättre.
Men en OTROLIGT bra svart sprayfärg är dom som macker och sånt säljer, corrostabil heter den, den täcker fantastiskt bra och torkar på några minuter och ger riktigt fin yta. rekommenderas!
Ska man ha snygg yta med sprayburk så kan man köra med varmluftspistol & värma ut förtunningen ur färgen medan man lackar. då¨blir det snygg yta (själv klarar jag inte sånt men har sett en göra det)
Numera vet jag inte hur jag skall göra för att balansera antalet smileys i den här tråden, men helt klart räcker det inte med att "inte använda dem" längre...
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
fast en smiley passar mig bättre idag, för min nyss problemfria saab v4 blev okörbar efter ett balansaxel haveri..... problemet ligger väl i att den är för ny (1974) och att det är just en saab nä pv, amazon, 140, kapitän, admiral och sånt funkar bättre.
Men en OTROLIGT bra svart sprayfärg är dom som macker och sånt säljer, corrostabil heter den, den täcker fantastiskt bra och torkar på några minuter och ger riktigt fin yta. rekommenderas!
Ska man ha snygg yta med sprayburk så kan man köra med varmluftspistol & värma ut förtunningen ur färgen medan man lackar. då¨blir det snygg yta (själv klarar jag inte sånt men har sett en göra det)
typ som när jag svetsade ett fäste till en balk på farsans lastbil i förrgår då, hade bråttom iväg så jag målade direkt efter att jag hade svetsat, färgen kokade men jag är imponerad över hur länge corrostabils färg räcker jämfört med t.ex biltemas.
oj va många det va som skrev men jag skall nog lacka om grejerna som blev matta, fast inomhus.. (när mamma och pappa inte är hemma)
Rquired skrev:
Numera vet jag inte hur jag skall göra för att balansera antalet smileys i den här tråden, men helt klart räcker det inte med att "inte använda dem" längre...
Ta en stor kartong, gör dörrar på den och häng sakerna i den, lacka på lämpligt sätt, och fixa en kupévärmare eller nått och ställ den där inne sen, se bara till att du inte har för varmt, och att det finns små hål så att värmen även kan ta sig ut, så brukar jag göra
Sen, varför sånt liv över dessa smilysar?
Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Annars kan du ta ett gammalt kylskåp och sätta in en frostvakt i. Där kan du då ställa så att det blir lagom varmt när du ska måla, sen sätter du dit en ventil som du kan öppna och stänga.
Jag har själv gjort så, men jag har färger och sprayburkar osv som inte ska frysa där
Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.
Annars kan du ta ett gammalt kylskåp och sätta in en frostvakt i. Där kan du då ställa så att det blir lagom varmt när du ska måla, sen sätter du dit en ventil som du kan öppna och stänga.
Jag har själv gjort så, men jag har färger och sprayburkar osv som inte ska frysa där
Det där var smart faktiskt Fast man kan ju göra på olika sätt, men perfekt att kunna ha färgerna om man har kallgarage
------------------
Det där var smart faktiskt Fast man kan ju göra på olika sätt, men perfekt att kunna ha färgerna om man har kallgarage
många bra ideer.. men dock har jag inget kylskåp att offra men jag skall försöka komma på något.. annars är ju färgen som ligger på nu en bra grund för den röda motorfärgen sen kanske.. aja, vi får se
skall försöka få något gjort med bilen/delar imorgon en vecka kvar tills jag får pengar
Ta ett stort, som har 2 dörrar, en nere och en uppe, sen sätter du vakten i nederdelen och målar i överdelen. Så slipper du får färg på frostvakten. Sedan är det ganska skönt när man plockar ut verktygen som legat där inne i värmen och ska skruva med dem Varmt och skönt åt händerna.
Senast redigerat av patrikke (26 oktober 2009)
Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.
Se till att få ett tomt enligt mig, kanske inte så kul att ha ett gammalt med freon i sig ståendes eller bara förvara färgerna i källaren eller nått ställe där det är varmt, också ett sätt att spara tid
------------------
Ta ett stort, som har 2 dörrar, en nere och en uppe, sen sätter du vakten i nederdelen och målar i överdelen. Så slipper du får färg på frostvakten. Sedan är det ganska skönt när man plockar ut verktygen som legat där inne i värmen och ska skruva med dem Varmt och skönt åt händerna.
Se till att få ett tomt enligt mig, kanske inte så kul att ha ett gammalt med freon i sig ståendes eller bara förvara färgerna i källaren eller nått ställe där det är varmt, också ett sätt att spara tid
får se hur jag gör.. men jag ska fixa något iallafall, kan ju inte lägga ner typ 3timmar på att slipa nåt som inte blir bra sen
6 585 Inlägg
26 oktober 2009
dadde skrev:
Volvo1968 skrev:
får se hur jag gör.. men jag ska fixa något iallafall, kan ju inte lägga ner typ 3timmar på att slipa nåt som inte blir bra sen
Spraylackade saker som jag vill få bättre hållbarhet på brukar jag klarlacka efteråt. över skruvar & allt, (tex hela motorn när du monterat ihop den) Men prova först på nån liten pryl så¨klarlack & färg funkar tillsammans
Spraylackade saker som jag vill få bättre hållbarhet på brukar jag klarlacka efteråt. över skruvar & allt, (tex hela motorn när du monterat ihop den) Men prova först på nån liten pryl så¨klarlack & färg funkar tillsammans
japp bra ide!
förresten funderar jag på att skruva loss hela fronten idag, men vet inte om jag vågar.. dom brukar ju vara ganska rostiga där man skruvar skärmarna i hytten.. men vi får se hur det går..
6 585 Inlägg
26 oktober 2009
hehehehe.... jo det kan ju finnas rost där men om du plockar bort inredningen på insidan har jag för mig du kan se nån av bultarna & smörja dom (lite osäker) men det kan nog patrikke svara på.
det finns en anledning att jag ska besikta min bil & använda den innan totalrusten... då hinner man känna efter om man trivs innan den är sönderriven
Senast redigerat av farbrorbozze (26 oktober 2009)