2076
Sök

Volvo PV544 -60 skall bli brukis *28/10 -10*

gillar en riktig burnout
1 174 Inlägg
2 mars 2010
vet hur det är att ha sådana "garagepolare" hade sånna när jag hade  ett garage ihop med några för många år sen,fast då tog dom delar från min bil.då tröttnade jag och flyttade...för övrigt ser det mkt bra ut med bilen smile ang ventilkåpan jag gjorde samma med min kåpa bara polerade den med en bänkslip såg kromad ut smile bara skydda ytan sen

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 585 Inlägg
2 mars 2010
härligt... men den vita bilen bredvid PVn är ju en riktig soptunna flytta skräpet dit big_smile wink

sen har jag ett tips. gå m,ed i PV-klubben nu om du vill kunna beställa billiga delar därifrån smile

& döda batteri har jag hört att man gör om man låter det stå på ett kallt betonggolv.
om det är en skröna eller verklighet det vet jag inte men bra att du
agerar försökskanin på det så får jag veta wink

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

5 111 Inlägg
Avstängd
1 714 Inlägg
2 mars 2010
dadde skrev:
Lemmy_Kilmister skrev:
Trevligt med mycket bilder! Nya kameran funkar bra än?
Du får börja slänga ditt skräp i polarnas bilar.

hehe jodå kameran funkar fint! smile ja jag får nog börja med det! jag har ställt över tvätthinkar och sånt på hans bil innan.. men dom fortsätter ju fan! men men, bilen ska ju ut så fort som möjligt! det är inte värt över 500kr i månaden att ha bilen där! tongue

500kr är ju ändå inte så farligt,
jag får pendla mellan parkeringen och farsans jobb för jag har inte råd med ett garage för 1500kr sad
även om jag hade 1500kr så vore de helt klart taget för garage är ju underbart, oavsett om folk ställer grejer på min skrothög om den nu inte är lackerad

2 164 Inlägg
2 mars 2010
Trådstartare
tack för alla kommentarer smile

fast Farbrorbozze, nästa gång jag är i garaget sätter jag batteriet på underhålls laddning och ställer det på en bräda smile

"Life´s too short to drive a boring car"

1 811 Inlägg
2 mars 2010
dadde skrev:

fast Farbrorbozze, nästa gång jag är i garaget sätter jag batteriet på underhålls laddning och ställer det på en bräda smile

Låter som ett klokt beslut smile

2 164 Inlägg
2 mars 2010
Trådstartare
Carlén skrev:
dadde skrev:

Låter som ett klokt beslut smile

hehe aa visst gör det tongue

jag har ett annat litet problem, ska jag köra på startknapp och tändning på knapp eller ska jag försöka få till det med orginal tändspole och nyckel? just nu känner jag inte för att krångla dit orginal, utan känner mer för att köra så enkelt som möjligt så den blir klar så fort som det bara går tongue

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
2 mars 2010
Men det spelar ju ingen roll om man betalar 500kr eller 5000kr för en garageplats, man ställer inte saker på andras bilar ändå som det vore förvaringsplats, om man nu inte frågat om det innan. Och slänger särskillt inte skräp i bilarna! Nu skall ju Dadde inte lacka sin bil, och då är det ju dumt om det blir massa repor i taket eller de skaver i smutsen/algerna så det ser förjävligt ut.. hmm

Nej dadde, skäll på dem lite! är störande med kommenterarer som skrota mig osv. i rutorna, folk förstår inte hur tråkigt det är.. är som här när man berättar hur mycket man lagt på bilen, kommer alltid nått ljushuvud o bara "dööh, för de pengarna hade du ju kunnat köpa en ny bil" bla bla och alltid detta livet om att skrota bara för att det inte är en 2000tals-bil... blir så sur sad

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

Avstängd
1 714 Inlägg
2 mars 2010
Näe de klart, men bara å ge dem en verbal snyting så smile

2 164 Inlägg
2 mars 2010
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
Men det spelar ju ingen roll om man betalar 500kr eller 5000kr för en garageplats, man ställer inte saker på andras bilar ändå som det vore förvaringsplats, om man nu inte frågat om det innan. Och slänger särskillt inte skräp i bilarna! Nu skall ju Dadde inte lacka sin bil, och då är det ju dumt om det blir massa repor i taket eller de skaver i smutsen/algerna så det ser förjävligt ut.. hmm

Nej dadde, skäll på dem lite! är störande med kommenterarer som skrota mig osv. i rutorna, folk förstår inte hur tråkigt det är.. är som här när man berättar hur mycket man lagt på bilen, kommer alltid nått ljushuvud o bara "dööh, för de pengarna hade du ju kunnat köpa en ny bil" bla bla och alltid detta livet om att skrota bara för att det inte är en 2000tals-bil... blir så sur sad

fast din bil är ju redo för skroten, du har ju förstört den fullständigt... framvagnen rasar ju vilken sekund som helst wink

bilder kommer om en stund, har lackat ventilkåpan tongue spännande va..... haha

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
2 mars 2010
Ja jag skäms lite faktiskt dadde, hade aldrig trott jag skulle ge en veteran den usla behandlingen...^^

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------

2 164 Inlägg
2 mars 2010
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
Ja jag skäms lite faktiskt dadde, hade aldrig trott jag skulle ge en veteran den usla behandlingen...^^

ja det hoppas jag verkligen att du gör wink du får ju oss andra att se dåliga ut tongue

bilder på gång nu! smile

2 164 Inlägg
2 mars 2010
Trådstartare
Update 2/3 -10

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/869433_043dnq.jpg
färdig slipad tongue orkade inte göra mer noga, den ska ju ändå bara sitta på min slit och släng motor tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/869435_01pupu.jpg
nylackad smile blev rätt dåligt, men vem bryr sig tongue den var mycket buckligare än va jag trodde först, så rinningar gör inget, då den ändå var ful smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/869438_jovbwp.jpg
den fick åka en sväng i ugnen oxå, mest för skoj skull tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/869441_fm4ajy.jpg
min fina tuta som jag köpte förra året smile ett tips för er som vill ha en FRÄN tuta, KÖP DEN! tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/869443_pr7f7b.jpg
startknappen och vippströmbrytaren uppe i högra hörnet är på ingång smile

hihi, det är roligt att uppdatera igen big_smile hoppas det håller i sig bara big_smile

2 164 Inlägg
2 mars 2010
Trådstartare
andra "updaten" idag smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/869635_s0fz0b.jpg
mor & far var i göteborg så jag bad dom sticka in på biltema och köpa lite saker smile startknapp, strömbrytare, tändkablar och "högeffekts" tändspole smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/869646_w82uiq.jpg
min nya sjukt snygga startknapp och min tidsenliga dragströmbrytare smile sjukt nöjd! det känns som att det är bra kvalite på knapparna big_smile

Skriv nåt då! wink

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
2 mars 2010
hehe dadde, varför inte bara dra av kåpan med stålull och spraya om den ändå inte skall se bra ut? xD och högeffektsspolen, sån har jag liggandes, satt i min tongue

------------------

2 164 Inlägg
2 mars 2010
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
hehe dadde, varför inte bara dra av kåpan med stålull och spraya om den ändå inte skall se bra ut? xD och högeffektsspolen, sån har jag liggandes, satt i min tongue

kåpan blev rätt okej ändå, förutom några rinningar (fast dom kommer man nog inte tänka på så mycket sen smile

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
2 mars 2010
det första jag kommer säga på VROM är "haha vilka rinn på kåpan!!!" big_smile

------------------

2 164 Inlägg
2 mars 2010
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
det första jag kommer säga på VROM är "haha vilka rinn på kåpan!!!" big_smile

då kommer jag säga "oj, vilken buckla du har i din bil strax" wink

Allmänt envis
12 512 Inlägg
2 mars 2010
Förstår inte hur folk kan bete sig så illa som dom du delar ditt garage med gör, jag hade försökt med en lätt med tydlig pik.

Tex samla allt skräp från bilen i en vecka (eller lägg till lite extra för att göra det tydligare, de har säkert ingen koll) och lägg i en kasse, ställ sedan denna på ett tydligt ställe i Garaget med en liten lapp på. Förstår de inte då, verkar det vara rejält korkade människor du har att göra med.

Eller det finns garanterat bättre idéer, du får använda denna tråden som bollplank smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

2 164 Inlägg
3 mars 2010
Trådstartare
Rquired skrev:
Förstår inte hur folk kan bete sig så illa som dom du delar ditt garage med gör, jag hade försökt med en lätt med tydlig pik.

Tex samla allt skräp från bilen i en vecka (eller lägg till lite extra för att göra det tydligare, de har säkert ingen koll) och lägg i en kasse, ställ sedan denna på ett tydligt ställe i Garaget med en liten lapp på. Förstår de inte då, verkar det vara rejält korkade människor du har att göra med.

Eller det finns garanterat bättre idéer, du får använda denna tråden som bollplank smile

jag har provat med att lägga över grejerna på hans bil istället... och jag har sagt till... men idag drog jag iväg ett sms och sa att min bil inte är en jävla soptunna.. hoppas att dom förstår nu smile

Sök