fått dit lite gummi genomförningar nästa problem blir att få igenom alla jävla kablar!
redde ut en hel del kabel knutar och annat idag... men just nu känns det som att man få plocka fram el-schema och dra om allting, då mina märkningar har flytit ut på maskeringstejpen då jag va så dum och blötte ner det
Denna skall sitta i Molly sedan usb ingång i fronten och ganska stilren, med en stor kromad ratt... den var den jag tyckte var snyggast och verkade mest prisvärd
"råkade" lägga det högsta budet på tradera på lite blinkers delar till Molly.. ingen jag behövde egentligen, men kan vara "bra å ha"
det var inte erotiskt längre när brandbilsfärgerna kom fram på fälgen
nä, det blev inte riktigt som jag hade tänkt det heller.. har haft den tanken i huvudet jätte länge, men jag skippar den.. har även funderingar på att någon gång måla fälgar i en spiral från mitten och ut.. så när den snurrar blir man hypnotiserad
men fälgarna får nog smaka på vanlig svart hammarlack eller navkapslar
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 583 Inlägg
5 mars 2010
glöm inte att pilla bort bromspedalen innan du stoppar i motorn, en liten låsringsrång eller jättesmå skruvmejslar behöver du, sätta tillbaka den är inget problem sen när motorn är i
om du klipper upp gummigenomföringen åt ett håll så kan du stoppa dit den efter du trätt igenom alla kablar genom hålet, blir inte 100%tätt men vad fan gör det
glöm inte att pilla bort bromspedalen innan du stoppar i motorn, en liten låsringsrång eller jättesmå skruvmejslar behöver du, sätta tillbaka den är inget problem sen när motorn är i
om du klipper upp gummigenomföringen åt ett håll så kan du stoppa dit den efter du trätt igenom alla kablar genom hålet, blir inte 100%tätt men vad fan gör det
okej, får kolla på det idag då.. ska lås ringen tryckas ihop eller dras isär?
Naaej, ingen tivolistereo i pvn! Göm undan den isf, med en lucka för kanske? /Robin
det kommer tyvärr bli tivolistereo i Molly.. hålet dom har kapat upp i brädan är för stort att täcka med orginal täckplåten, så det får bli såhär. dock inte för alltid, då jag har en annan panel hemma som jag tänkte sätta i senare, om nåt år eller så
Aha okok.. Ja det är ju trots allt din bil! Men USB ingång är sjukt nice iallafall, nästan så att jag kastar alla mina j-a cdskivor i sopen, som blir repiga o tar tid o sitta o bränna. Har ett 8GB usbminne, där går det in ett gäng låtar, mot cdns 700MB (0,7GB) Ha de/Robin
Aha okok.. Ja det är ju trots allt din bil! Men USB ingång är sjukt nice iallafall, nästan så att jag kastar alla mina j-a cdskivor i sopen, som blir repiga o tar tid o sitta o bränna. Har ett 8GB usbminne, där går det in ett gäng låtar, mot cdns 700MB (0,7GB) Ha de/Robin
hehe aa det är ju det jag valde en stereo som var stilren dock, helt svart och stor kromad ratt.. för att den inte ska vara allt för flashig eller så.. men helst hade jag velat ha täckplåten över hålet men nu är det som det är
STARTKNAPP: Ser bra ut:) Dock tycker jag att du borde ha "nyckelströmställare" till tändningen. Det är ju "svängdörrar" på PV:n (bara att stoppa in en skruvmejsel i underkant av ventilationsrutan vid låsvrededet och plopp så är det öppet............)
FÄLGAR: Som sagt, inte brandbilsfälgar.............
STEREO: I en gammal Opel har man Blaupunkt av äldre modell............ Dock är USB praktiskt och brädan är ju redan sågad. Gamla Blaupunkten har faktiskt externingång som man kan dra fram, men det är i mono.............
STARTKNAPP: Ser bra ut:) Dock tycker jag att du borde ha "nyckelströmställare" till tändningen. Det är ju "svängdörrar" på PV:n (bara att stoppa in en skruvmejsel i underkant av ventilationsrutan vid låsvrededet och plopp så är det öppet............)
STEREO: I en gammal Opel har man Blaupunkt av äldre modell............ Dock är USB praktiskt och brädan är ju redan sågad. Gamla Blaupunkten har faktiskt externingång som man kan dra fram, men det är i mono.............
jo, men är man biltjuv och vill stjäla en pv.... så är det något fel på en.. plus att det spelar nog ingen roll om det är nyckelströmställare eller inte.. löjligt enkelt ändå..
fälgarna blir inte brandbilsfälgar, dom får bli hel svarta..
stereon är jag själv nöjd med tillsvidare, när jag gör ordning bilen nästa gång, mer seriöst, då skall det i en annan bräda utan uppsågat hål, då hamnar den i handsfacket istället
jo, men är man biltjuv och vill stjäla en pv.... så är det något fel på en.. plus att det spelar nog ingen roll om det är nyckelströmställare eller inte.. löjligt enkelt ändå..
stereon är jag själv nöjd med tillsvidare, när jag gör ordning bilen nästa gång, mer seriöst, då skall det i en annan bräda utan uppsågat hål, då hamnar den i handsfacket istället
ett tipps sen när du ska ha den andra brädan så kan du sätta dit orginal radio som är omlöddad till mp3/usb finns till jänkeradios o borde få tag till en gamal pv med
Senast redigerat av rockabilly_ponta (5 mars 2010)
ett tipps sen när du ska ha den andra brädan så kan du sätta dit orginal radio som är omlöddad till mp3/usb finns till jänkeradios o borde få tag till en gamal pv med
det finns något liknande iallafall, och dom kostar mer än tre gånger mer än vad den jag köpte igår gjorde så nej, det blir täckplåt med "544" på och en stereo i handsfacket
Jag tänkte inte på att en gammal bil har inbyggt stöldskydd så som att man måste behärska tekniken med choke och rätt antal pumpningar med gasen innan man slår eld i maskin. Som extra stöldskydd kommer säkert startknappen att "glappa" med tiden, den är ju inköpt du vet var....
Å andra sidan så är det ju svårt att lura igång en nyare elektronikgrunka utan att ha rätt transponder i tändningslåset och då är det ju lättare att "låna" en PV än att få tag i Taxi....
Jag tänkte inte på att en gammal bil har inbyggt stöldskydd så som att man måste behärska tekniken med choke och rätt antal pumpningar med gasen innan man slår eld i maskin. Som extra stöldskydd kommer säkert startknappen att "glappa" med tiden, den är ju inköpt du vet var....
Å andra sidan så är det ju svårt att lura igång en nyare elektronikgrunka utan att ha rätt transponder i tändningslåset och då är det ju lättare att "låna" en PV än att få tag i Taxi....
mjo, men då är ju frågan.. vill man hitta bilen med sönderbrutet tändningslås och avklippta kablar m.m eller helt oskadd? för om man vill stjäla bilen, så struntar man i om det är nyckel eller inte
idag ska bilen bort från garaget, även alla delar bilen kommer stå i min systers garage istället, där står den mycket bättre! slipper man få bilen fylld med skräp och gamla avgassystem..
Så från och med idag skall bygget ta fart, hoppas jag! dock skall jag börja praktisera den 15 Mars, 5dagar i veckan 8-17 och sen har jag ju helgjobb 8-17... så tiden är ingen överflödig vara här..
Stereon kan ju bli stulen iallafall om du lämnar bilen utan uppsikt utomhus.. Tro mig, har blivit av med mina totalt ruttna högtalare i min gamla dutte efter första natten på vårat skitområde