1481
Sök

Volvo PV544 -60 skall bli brukis *28/10 -10*

2 164 Inlägg
5 mars 2010
Trådstartare
eller så gör jag helt enkelt så att jag smackar på en navkapsel så slipper man se att dom är i olika färger smile

och angående garaget, så kommer jag ta bilen därifrån inom en vecka. det funkar helt enkelt inte att samarbeta med vissa..

"Life´s too short to drive a boring car"

Inofficiell Alkoholkontrollant.
451 Inlägg
5 mars 2010
det var inte erotiskt längre när brandbilsfärgerna kom fram på fälgen

Det handlar inte om hur fort man kör, utan attityden när man glider.

2 164 Inlägg
5 mars 2010
Trådstartare
Update 4/3 -10 VÄLDIGT SENT tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/870917_tmx1re.jpg
fått dit lite gummi genomförningar smile nästa problem blir att få igenom alla jävla kablar! tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/870918_mhv5qn.jpg
redde ut en hel del kabel knutar och annat idag... men just nu känns det som att man få plocka fram el-schema och dra om allting, då mina märkningar har flytit ut på maskeringstejpen då jag va så dum och blötte ner det sad

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/870919_y0mqqu.jpg
Denna skall sitta i Molly sedan smile usb ingång i fronten och ganska stilren, med en stor kromad ratt... den var den jag tyckte var snyggast och verkade mest prisvärd smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/870920_eglu4y.jpg
"råkade" lägga det högsta budet på tradera på lite blinkers delar till Molly.. tongue ingen jag behövde egentligen, men kan vara "bra å ha" wink

kommentar?

2 164 Inlägg
5 mars 2010
Trådstartare
förresten så skall jag försöka få i motorn imorgon. då jag skall flytta hem henne igen och det inte finns någon möjlighet för motorlyftning här hemma.

2 164 Inlägg
5 mars 2010
Trådstartare
St0hl skrev:
det var inte erotiskt längre när brandbilsfärgerna kom fram på fälgen

nä, det blev inte riktigt som jag hade tänkt det heller.. har haft den tanken i huvudet jätte länge, men jag skippar den.. har även funderingar på att någon gång måla fälgar i en spiral från mitten och ut.. så när den snurrar blir man hypnotiserad tongue

men fälgarna får nog smaka på vanlig svart hammarlack eller navkapslar

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 583 Inlägg
5 mars 2010
glöm inte att pilla bort bromspedalen innan du stoppar i motorn, en liten låsringsrång eller jättesmå skruvmejslar behöver du, wink sätta tillbaka den är inget problem sen när motorn är i smile

om du klipper upp gummigenomföringen åt ett håll så kan du stoppa dit den efter du trätt igenom alla kablar genom hålet, blir inte 100%tätt men vad fan gör det wink
Senast redigerat av farbrorbozze (5 mars 2010)

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

2 164 Inlägg
5 mars 2010
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
glöm inte att pilla bort bromspedalen innan du stoppar i motorn, en liten låsringsrång eller jättesmå skruvmejslar behöver du, wink sätta tillbaka den är inget problem sen när motorn är i smile

om du klipper upp gummigenomföringen åt ett håll så kan du stoppa dit den efter du trätt igenom alla kablar genom hålet, blir inte 100%tätt men vad fan gör det wink

okej, får kolla på det idag då.. ska lås ringen tryckas ihop eller dras isär?

Med lem
768 Inlägg
5 mars 2010
Naaej, ingen tivolistereo i pvn! Göm undan den isf, med en lucka för kanske? /Robin

Singel! Stöt på mig, jag är elektriker!

2 164 Inlägg
5 mars 2010
Trådstartare
robininfOCUS skrev:
Naaej, ingen tivolistereo i pvn! Göm undan den isf, med en lucka för kanske? /Robin

det kommer tyvärr bli tivolistereo i Molly.. hålet dom har kapat upp i brädan är för stort att täcka med orginal täckplåten, så det får bli såhär. sad dock inte för alltid, då jag har en annan panel hemma som jag tänkte sätta i senare, om nåt år eller så tongue

Med lem
768 Inlägg
5 mars 2010
Aha okok.. Ja det är ju trots allt din bil! smile Men USB ingång är sjukt nice iallafall, nästan så att jag kastar alla mina j-a cdskivor i sopen, som blir repiga o tar tid o sitta o bränna. Har ett 8GB usbminne, där går det in ett gäng låtar, mot cdns 700MB (0,7GB) Ha de/Robin

Singel! Stöt på mig, jag är elektriker!

2 164 Inlägg
5 mars 2010
Trådstartare
robininfOCUS skrev:
Aha okok.. Ja det är ju trots allt din bil! smile Men USB ingång är sjukt nice iallafall, nästan så att jag kastar alla mina j-a cdskivor i sopen, som blir repiga o tar tid o sitta o bränna. Har ett 8GB usbminne, där går det in ett gäng låtar, mot cdns 700MB (0,7GB) Ha de/Robin

hehe aa det är ju det wink jag valde en stereo som var stilren dock, helt svart och stor kromad ratt.. för att den inte ska vara allt för flashig eller så.. men helst hade jag velat ha täckplåten över hålet hmm men nu är det som det är smile

Opelvän
33 Inlägg
5 mars 2010
Hej igen

STARTKNAPP: Ser bra ut:) Dock tycker jag att du borde ha "nyckelströmställare" till tändningen. Det är ju "svängdörrar" på PV:n (bara att stoppa in en skruvmejsel i underkant av ventilationsrutan vid låsvrededet och plopp så är det öppet............)

FÄLGAR: Som sagt, inte brandbilsfälgar.............

STEREO: I en gammal Opel har man Blaupunkt av äldre modell............ Dock är USB praktiskt och brädan är ju redan sågad. Gamla Blaupunkten har faktiskt externingång som man kan dra fram, men det är i mono.............

2 164 Inlägg
5 mars 2010
Trådstartare
Opelmicke skrev:
Hej igen

STARTKNAPP: Ser bra ut:) Dock tycker jag att du borde ha "nyckelströmställare" till tändningen. Det är ju "svängdörrar" på PV:n (bara att stoppa in en skruvmejsel i underkant av ventilationsrutan vid låsvrededet och plopp så är det öppet............)

STEREO: I en gammal Opel har man Blaupunkt av äldre modell............ Dock är USB praktiskt och brädan är ju redan sågad. Gamla Blaupunkten har faktiskt externingång som man kan dra fram, men det är i mono.............

jo, men är man biltjuv och vill stjäla en pv.... så är det något fel på en.. plus att det spelar nog ingen roll om det är nyckelströmställare eller inte.. löjligt enkelt ändå..

fälgarna blir inte brandbilsfälgar, dom får bli hel svarta..

stereon är jag själv nöjd med tillsvidare, när jag gör ordning bilen nästa gång, mer seriöst, då skall det i en annan bräda utan uppsågat hål, då hamnar den i handsfacket istället smile

Customiserare
1 212 Inlägg
5 mars 2010
dadde skrev:
Opelmicke skrev:
Hej igen

jo, men är man biltjuv och vill stjäla en pv.... så är det något fel på en.. plus att det spelar nog ingen roll om det är nyckelströmställare eller inte.. löjligt enkelt ändå..

stereon är jag själv nöjd med tillsvidare, när jag gör ordning bilen nästa gång, mer seriöst, då skall det i en annan bräda utan uppsågat hål, då hamnar den i handsfacket istället smile

ett tipps sen när du ska ha den andra brädan så kan du sätta dit orginal radio som är omlöddad till mp3/usb finns till jänkeradios o borde få tag till en gamal pv med tongue
Senast redigerat av rockabilly_ponta (5 mars 2010)

raggen går

2 164 Inlägg
5 mars 2010
Trådstartare
rockabilly_ponta skrev:
dadde skrev:
Opelmicke skrev:
Hej igen

ett tipps sen när du ska ha den andra brädan så kan du sätta dit orginal radio som är omlöddad till mp3/usb finns till jänkeradios o borde få tag till en gamal pv med tongue

det finns något liknande iallafall, och dom kostar mer än tre gånger mer än vad den jag köpte igår gjorde tongue så nej, det blir täckplåt med "544" på och en stereo i handsfacket smile

Opelvän
33 Inlägg
6 mars 2010
dadde skrev:
Opelmicke skrev:
Hej igen

Jag tänkte inte på att en gammal bil har inbyggt stöldskydd så som att man måste behärska tekniken med choke och rätt antal pumpningar med gasen innan man slår eld i maskin. Som extra stöldskydd kommer säkert startknappen att "glappa" med tiden, den är ju inköpt du vet var....

Å andra sidan så är det ju svårt att lura igång en nyare elektronikgrunka utan att ha rätt transponder i tändningslåset och då är det ju lättare att "låna" en PV än att få tag i Taxi....

2 164 Inlägg
6 mars 2010
Trådstartare
Opelmicke skrev:
dadde skrev:
Opelmicke skrev:
Hej igen

Jag tänkte inte på att en gammal bil har inbyggt stöldskydd så som att man måste behärska tekniken med choke och rätt antal pumpningar med gasen innan man slår eld i maskin. Som extra stöldskydd kommer säkert startknappen att "glappa" med tiden, den är ju inköpt du vet var....

Å andra sidan så är det ju svårt att lura igång en nyare elektronikgrunka utan att ha rätt transponder i tändningslåset och då är det ju lättare att "låna" en PV än att få tag i Taxi....

mjo, men då är ju frågan.. vill man hitta bilen med sönderbrutet tändningslås och avklippta kablar m.m eller helt oskadd? för om man vill stjäla bilen, så struntar man i om det är nyckel eller inte tongue

idag ska bilen bort från garaget, även alla delar smile bilen kommer stå i min systers garage istället, där står den mycket bättre! slipper man få bilen fylld med skräp och gamla avgassystem.. hmm

Så från och med idag skall bygget ta fart, hoppas jag! dock skall jag börja praktisera den 15 Mars, 5dagar i veckan 8-17 och sen har jag ju helgjobb 8-17... så tiden är ingen överflödig vara här..

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 583 Inlägg
6 mars 2010
Du kan ju alltid köpa nåt billigt larm eller stöldskydd & installera i den smile

Typ sånt här wink
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=787091

sen idag hitta jag nåt du skulle vilja ha åxå wink
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=871780
Senast redigerat av farbrorbozze (6 mars 2010)

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

Avstängd
1 714 Inlägg
7 mars 2010
Stereon kan ju bli stulen iallafall om du lämnar bilen utan uppsikt utomhus..
Tro mig, har blivit av med mina totalt ruttna högtalare i min gamla dutte efter första natten på vårat skitområde

5 111 Inlägg
7 mars 2010
Eller så gör du som mig, bygger om till OPW-rutor och fjärrstyrd öppning. wink

Sök