dadde skrev:
Volvo1968 skrev:
Dadde, "saken" kanske är en brytare till tändningen/nivåreglerare till högtalare eller liknande? Är den vridbar eller är det en knapp? Har en vridbar sak sittandes i min panel med tre kopplingar som inte går till något, troligen ett reglage till högtalare eller liknande

(bara min teori)
Och ang. ångtvätt, finns lösa att köpa, sån har vi, jag vet inte pris, men den är mindre än en dammsugare, och enkel att använda

hmm okej.. den verkar ha tre lägen, en vippbrytare har det nog varit skulle jag tro. men den har gått av, och säkringen i den har brunnit.. och en av kablarna va bara avklippt, i motorutrymmet.. jag får ta och följa dom andra och se vart dom har tagit vägen.. misstänker att det varit extraljus eller nåt

Antagligen extra ljus. På gamla åk som det sitter extraknappar på instrumetpanelen så finns det några nästan "givna" saker man kan kolla.
Kabel fram till motorutrymme till ett relä = extraljus.
Går sladden bakåt så är det oftast till en backlampa eller bakrutefläkt.
Förstår inte vad som spökar med blinkeriet... På PV´n är detta busenkelt kopplat. En kabel som är tändningsberoende går till ett blinkrelä med två anslutningar (Det är runt som en femkrona och ca. tre centimeter högt. Sitter bakom instrumenteringen) Från andra anslutningen går kabeln upp i blinkerspaken där den fördelas ut höger/vänster fram/bak
I övrigt ett fränt projekt framförallt med tanke på du tänkt åka bruksis, men jag lovar du kommer bli trött på både den obefintliga väghållningen och bullret.
Senast redigerat av hotrodder (16 augusti 2009)
Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab