kalle_kalle skrev:
njae har hört här på forumet att bitumenmatta från mekonomen används i många ljudbyggen m.m (ska inte vara för dyrt heller) kolla under billjud och multimedia vad dom tipsar om ang. dämpning.
(har en volvo 142, hade jag haft jobb så skulle jag bygga mig ett kallgarage och ställt in 142:an där och sen till våren börja skruva

)
sådanahär trådar är fan giftiga

man blir så sugen och tänker på volvon jämt

nej nästa år blir det fan ingen folkrace heller

blir skruva och göra en totalrenovering (kommer inte bli nå fart vidunder utan orginal. kanske en lite bättre stereo då jag är bilstereonörd

men skitbra intiativ ang att rädda en såndär fin bil

creds åt dig

(ursäkta min stavning, jag är inte direkt bra på de)
kommer följas

Okej, jag åkte till Mekonomen och köpte mig lite asfaltsmatta

blir nog kanon bra tror jag

Låter som fina planer du har oxå! Lycka till och tack för kommentaren! Kika gärna in igen!

NightCruiser skrev:
dadde skrev:
Någon som kan tipsa om nån ljuddämpnings matta och var man köper dom?
Det finns nån slags gummiliknande matta som man typ värmer och formar efter golv och sånt.. finns på biltema, är det nåt att ha? skall ljuddämpa dörrarna och golv medmera..
Asfaltsmatta kallas det här nere, en svart matta med klister på ena sidan som man värmer och formar efter golvet...
Finns hos din lokale bilskojare.

Tänkte lite fel angående karamellfärg...

Men annars kan du köpa en vanlig original Absolut flaska och gå till en reklam firma eller tex dekaltrim.se och beställa en texten blåbär i det typsnitt och den storlek du vill ha.
Mvh
Japp, jag köpte asfaltsmatta på Mekonomen förut

halvt skojigt att ta bort det gamla och sen slipa.. men nån måste göra det.. dock gör jag inte JÄTTE seriöst, då golvet fram ändå kommer att bytas inom en snar framtid..

Det får bli en Absolut Pears flaska och ha grön spolarvätska (med äppledoft)

Robban_89 skrev:
Angående din flaska där, kan du inte beställa hem ett klistermärke från dekaltrim eller dylikt med BLÅBÄR på?

Mjo, det skulle man nog kunna. Men det får bli en Absolut Pears flaska och grön spolarvätska istället.. (känns dumt att skriva detta två gånger i samma inlägg.. haha)
Volvo1968 skrev:
dadde skrev:
Någon som kan tipsa om nån ljuddämpnings matta och var man köper dom?
Det finns nån slags gummiliknande matta som man typ värmer och formar efter golv och sånt.. finns på biltema, är det nåt att ha? skall ljuddämpa dörrarna och golv medmera..
Jag använde biltemas asfaltsmatta, funkade sådär, fick inte format riktigt bra efter golvets kanaler dock..
Men någon form av ljuddämpningstyg borde du väl kunna lägga på golvet, kanske använda asfaltsmatta också?

Läs vad jag skrev till dom innan

känns dumt att skriva samma grej tre gånger i samma inlägg

Nu kommer det en liten update om några minuter!