Volvo PV544 -60 skall bli brukis *28/10 -10*

Rquired Allmänt envis
17 augusti 2009 · 12 512 Inlägg

dadde skrev:

Rquired skrev:
Fan vad kul denna tråden är, har fått mig riktigt sugen på en PV bara så du vet wink

hehe tackar! det värmer big_smile (köp en och gör en egen tråd, så vi kan inspirera varandra!)

Självklart blir det en tråd i så fall, kan inte tänka mig att där inte finns något att göra på en sådan smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
dadde
17 augusti 2009 · 2 164 Inlägg

NightCruiser skrev:
Helt klart måste det vara Vodka flaskan du ska kopiera??? big_smile
Annars kommer jag idiotförklara dig. wink

Den fina "molly" var ju riktigt vacker, PV gör sig så jävla bra med breda plåtfälgar med...

Mvh

exakt! men det finns ju inte Absolut Blåbär! sad hade velat ha det, då innehållet kommer vara blått tongue


Rquired skrev:

dadde skrev:

Rquired skrev:
Fan vad kul denna tråden är, har fått mig riktigt sugen på en PV bara så du vet wink

hehe tackar! det värmer big_smile (köp en och gör en egen tråd, så vi kan inspirera varandra!)

Självklart blir det en tråd i så fall, kan inte tänka mig att där inte finns något att göra på en sådan smile

hehe låter bra smile nää det finns nog alltid nåt att göra wink

"Life´s too short to drive a boring car"
WildTaste
17 augusti 2009 · 17 Inlägg

Blir skit bra detta. kommer följas. Grymt med Absolut flaskan smile

Bromsljuset är första tecknet på rädsla =P
dadde
18 augusti 2009 · 2 164 Inlägg

WildTaste skrev:
Blir skit bra detta. kommer följas. Grymt med Absolut flaskan smile

hehe aa det kommer bli as grymt med Absolut flaska! bara det va ju värt resan till Vallåkra! big_smile

"Life´s too short to drive a boring car"
turbonova gillar en riktig burnout
18 augusti 2009 · 1 174 Inlägg

det finns ju tabletter med citrondoft som man ska blanda med vatten så blir det spolarvätska,såg det fannas på biltema.Kanske vore nått? trevligt projekt oxå

dadde
18 augusti 2009 · 2 164 Inlägg

turbonova skrev:
det finns ju tabletter med citrondoft som man ska blanda med vatten så blir det spolarvätska,såg det fannas på biltema.Kanske vore nått? trevligt projekt oxå

hehe okej, jag funderar på Absolut Pears och sån där sommar spolarvätska med äppledoft tongue

"Life´s too short to drive a boring car"
Volvo1968 Opptimistisk Pessimist
18 augusti 2009 · 1 479 Inlägg

Flaskbehålladen är ju ett måste i din pv! big_smile Får väl skaffa sig en pv så kan vi bilda renoveringsklubb ju haha tongue

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
dadde
19 augusti 2009 · 2 164 Inlägg

Volvo1968 skrev:
Flaskbehålladen är ju ett måste i din pv! big_smile Får väl skaffa sig en pv så kan vi bilda renoveringsklubb ju haha tongue

jaa jag kände oxå att det va ett måste när jag fick syn på den big_smile ja, gör det! vore coolt tongue

"Life´s too short to drive a boring car"
NightCruiser
19 augusti 2009 · 1 163 Inlägg

dadde skrev:

NightCruiser skrev:
Helt klart måste det vara Vodka flaskan du ska kopiera??? big_smile
Annars kommer jag idiotförklara dig. wink

Den fina "molly" var ju riktigt vacker, PV gör sig så jävla bra med breda plåtfälgar med...

Mvh

exakt! men det finns ju inte Absolut Blåbär! sad hade velat ha det, då innehållet kommer vara blått tongue

Karamellfärg? wink

dadde
19 augusti 2009 · 2 164 Inlägg

NightCruiser skrev:

dadde skrev:

NightCruiser skrev:
Helt klart måste det vara Vodka flaskan du ska kopiera??? big_smile
Annars kommer jag idiotförklara dig. wink

Den fina "molly" var ju riktigt vacker, PV gör sig så jävla bra med breda plåtfälgar med...

Mvh

exakt! men det finns ju inte Absolut Blåbär! sad hade velat ha det, då innehållet kommer vara blått tongue

Karamellfärg? wink

mjo, men man kan ju inte skriva blåbär med karamellfärg wink och karamellfärg i spolarvätskan är väl inte så bra? tongue

"Life´s too short to drive a boring car"
kalle_kalle
20 augusti 2009 · 2 914 Inlägg

njae har hört här på forumet att bitumenmatta från mekonomen används i många ljudbyggen m.m (ska inte vara för dyrt heller) kolla under billjud och multimedia vad dom tipsar om ang. dämpning. 

(har en volvo 142, hade jag haft jobb så skulle jag bygga mig ett kallgarage och ställt in 142:an där och sen till våren börja skruva wink)
sådanahär trådar är fan giftiga sad man blir så sugen och tänker på volvon jämt sad nej nästa år blir det fan ingen folkrace heller big_smile blir skruva och göra en totalrenovering (kommer inte bli nå fart vidunder utan orginal. kanske en lite bättre stereo då jag är bilstereonörd tongue

men skitbra intiativ ang att rädda en såndär fin bil big_smile creds åt dig big_smile (ursäkta min stavning, jag är inte direkt bra på de)

kommer följas big_smile

Senast redigerat av kalle_kalle (20 augusti 2009)

NightCruiser
20 augusti 2009 · 1 163 Inlägg

dadde skrev:
Någon som kan tipsa om nån ljuddämpnings matta och var man köper dom?
Det finns nån slags gummiliknande matta som man typ värmer och formar efter golv och sånt.. finns på biltema, är det nåt att ha? skall ljuddämpa dörrarna och golv medmera..

Asfaltsmatta kallas det här nere, en svart matta med klister på ena sidan som man värmer och formar efter golvet...
Finns hos din lokale bilskojare. wink

Tänkte lite fel angående karamellfärg...roll
Men annars kan du köpa en vanlig original Absolut flaska och gå till en reklam firma eller tex dekaltrim.se och beställa en texten blåbär i det typsnitt och den storlek du vill ha.

Mvh

Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
20 augusti 2009 · 1 659 Inlägg

Angående din flaska där, kan du inte beställa hem ett klistermärke från dekaltrim eller dylikt med BLÅBÄR på? big_smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Volvo1968 Opptimistisk Pessimist
20 augusti 2009 · 1 479 Inlägg

dadde skrev:
Någon som kan tipsa om nån ljuddämpnings matta och var man köper dom?
Det finns nån slags gummiliknande matta som man typ värmer och formar efter golv och sånt.. finns på biltema, är det nåt att ha? skall ljuddämpa dörrarna och golv medmera..

Jag använde biltemas asfaltsmatta, funkade sådär, fick inte format riktigt bra efter golvets kanaler dock..

Men någon form av ljuddämpningstyg borde du väl kunna lägga på golvet, kanske använda asfaltsmatta också? smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
dadde
20 augusti 2009 · 2 164 Inlägg

kalle_kalle skrev:
njae har hört här på forumet att bitumenmatta från mekonomen används i många ljudbyggen m.m (ska inte vara för dyrt heller) kolla under billjud och multimedia vad dom tipsar om ang. dämpning. 

(har en volvo 142, hade jag haft jobb så skulle jag bygga mig ett kallgarage och ställt in 142:an där och sen till våren börja skruva wink)
sådanahär trådar är fan giftiga sad man blir så sugen och tänker på volvon jämt sad nej nästa år blir det fan ingen folkrace heller big_smile blir skruva och göra en totalrenovering (kommer inte bli nå fart vidunder utan orginal. kanske en lite bättre stereo då jag är bilstereonörd tongue

men skitbra intiativ ang att rädda en såndär fin bil big_smile creds åt dig big_smile (ursäkta min stavning, jag är inte direkt bra på de)

kommer följas big_smile

Okej, jag åkte till Mekonomen och köpte mig lite asfaltsmatta smile blir nog kanon bra tror jag big_smile
Låter som fina planer du har oxå! Lycka till och tack för kommentaren! Kika gärna in igen! wink


NightCruiser skrev:

dadde skrev:
Någon som kan tipsa om nån ljuddämpnings matta och var man köper dom?
Det finns nån slags gummiliknande matta som man typ värmer och formar efter golv och sånt.. finns på biltema, är det nåt att ha? skall ljuddämpa dörrarna och golv medmera..

Asfaltsmatta kallas det här nere, en svart matta med klister på ena sidan som man värmer och formar efter golvet...
Finns hos din lokale bilskojare. wink

Tänkte lite fel angående karamellfärg...roll
Men annars kan du köpa en vanlig original Absolut flaska och gå till en reklam firma eller tex dekaltrim.se och beställa en texten blåbär i det typsnitt och den storlek du vill ha.

Mvh

Japp, jag köpte asfaltsmatta på Mekonomen förut smile halvt skojigt att ta bort det gamla och sen slipa.. men nån måste göra det.. dock gör jag inte JÄTTE seriöst, då golvet fram ändå kommer att bytas inom en snar framtid.. smile Det får bli en Absolut Pears flaska och ha grön spolarvätska (med äppledoft) smile


Robban_89 skrev:
Angående din flaska där, kan du inte beställa hem ett klistermärke från dekaltrim eller dylikt med BLÅBÄR på? big_smile

Mjo, det skulle man nog kunna. Men det får bli en Absolut Pears flaska och grön spolarvätska istället.. (känns dumt att skriva detta två gånger i samma inlägg.. haha)


Volvo1968 skrev:

dadde skrev:
Någon som kan tipsa om nån ljuddämpnings matta och var man köper dom?
Det finns nån slags gummiliknande matta som man typ värmer och formar efter golv och sånt.. finns på biltema, är det nåt att ha? skall ljuddämpa dörrarna och golv medmera..

Jag använde biltemas asfaltsmatta, funkade sådär, fick inte format riktigt bra efter golvets kanaler dock..

Men någon form av ljuddämpningstyg borde du väl kunna lägga på golvet, kanske använda asfaltsmatta också? smile

Läs vad jag skrev till dom innan tongue känns dumt att skriva samma grej tre gånger i samma inlägg wink Nu kommer det en liten update om några minuter! big_smile

"Life´s too short to drive a boring car"
dadde
20 augusti 2009 · 2 164 Inlägg

Update 20/8 -09


https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/743608_iol5me.jpg
Gammal servicedekal smile alltid roligt, men tyvärr är den LITE dålig så jag kan inte se vad det står sad


https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/743610_wb6cgg.jpg
Så det fick bli en ny smile skall fyllas i så fort jag har gjort service big_smile Skall jag ta bort den gamla, eller låta den sitta kvar?


https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/743614_1k1af4.jpg
Satte en dekal på luftburken, men såg att den inte hamna riktigt rätt, så den fick sitta på ventilationsrutan istället.. men så här såg det ut i ca 20 sekunder! smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/743619_7frws5.jpg
Locket som jag lagt ner ett antal timmar på.. och burken som jag inte rört.. jag insåg att jag inte skulle orka slipa burken och locket blev inte så bra som jag ville..


https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/743621_enxgia.jpg
Jag lämnade burken och locket till en kompis istället, så han blästrade och lackade det åt mig. (känns ganska dumt att ha lagt ner flera timmar på nåt som man ändå lämnar iväg på blästring sen....) Blev grymt bra! Tack Liy här på garaget! Puss på dig wink


https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/743628_c4udgq.jpg
Slipat golvet på passagerar sidan idag.. det får räcka såhär, skall målas med hammarlack och sen dit med asfaltsmattor smile (golvet fram skall bytas)


Detta var alles för idag! Kommentera massa nu wink

"Life´s too short to drive a boring car"
St0hl Inofficiell Alkoholkontrollant.
20 augusti 2009 · 451 Inlägg

jag är mäkta imponerad !
grymt kul projekt.
kommer följas smile

Det handlar inte om hur fort man kör, utan attityden när man glider.
dadde
21 augusti 2009 · 2 164 Inlägg

St0hl skrev:
jag är mäkta imponerad !
grymt kul projekt.
kommer följas smile

tack så mycket! alltid roligt att höra! smile

"Life´s too short to drive a boring car"
Volkswagen Golf GTD Mk1 "Doris" (1984)
Ford Fairlane Galaxie 500 "Black Beauty" (1959)
rockabilly_ponta Customiserare
21 augusti 2009 · 1 212 Inlägg

dadde skrev:
Update 20/8 -09


http://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/743608_iol5me.jpg
Gammal servicedekal smile alltid roligt, men tyvärr är den LITE dålig så jag kan inte se vad det står sad


http://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/743610_wb6cgg.jpg
Så det fick bli en ny smile skall fyllas i så fort jag har gjort service big_smile Skall jag ta bort den gamla, eller låta den sitta kvar?


http://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/743614_1k1af4.jpg
Satte en dekal på luftburken, men såg att den inte hamna riktigt rätt, så den fick sitta på ventilationsrutan istället.. men så här såg det ut i ca 20 sekunder! smile


http://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/743619_7frws5.jpg
Locket som jag lagt ner ett antal timmar på.. och burken som jag inte rört.. jag insåg att jag inte skulle orka slipa burken och locket blev inte så bra som jag ville..


http://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/743621_enxgia.jpg
Jag lämnade burken och locket till en kompis istället, så han blästrade och lackade det åt mig. (känns ganska dumt att ha lagt ner flera timmar på nåt som man ändå lämnar iväg på blästring sen....) Blev grymt bra! Tack Liy här på garaget! Puss på dig wink


http://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/743628_c4udgq.jpg
Slipat golvet på passagerar sidan idag.. det får räcka såhär, skall målas med hammarlack och sen dit med asfaltsmattor smile (golvet fram skall bytas)


Detta var alles för idag! Kommentera massa nu wink

Blev ju bra med luftburken big_smile

raggen går
Volvo V40 "den blå" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang