5473
Sök

Kända fel på Celica generation 5 90-93?

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
30 juli 2009
Trådstartare
tjo börjar bli lite små sugen på och byta bil . har fastnat lite för celica generation 5

vad är de kända felen på dom? bara hittat mest info om 80 tals modellerna och de hade en förmåga med och kunna rosta.

nån info om 90-93?

Kanon..
1 473 Inlägg
30 juli 2009
Kan väl dricka lite olja...

806 Inlägg
31 juli 2009
Det är en Toyota det existerar inga fel

5 650 Inlägg
31 juli 2009
Trådstartare
leksak skrev:
Kan väl dricka lite olja...

det kan ju hända alla bilar

lodiseN skrev:
Det är en Toyota det existerar inga fel

alla gammla bilar har ju problem med vissa prylar måste säga knappast

4 506 Inlägg
31 juli 2009
Dricker olja gör dem offta.
Kan inte komma på vad det mer var för klassiska grejer på dem, men det var rätt mkt
under den tiden jag jobbade på Toyota, arbetskamraterna kallade den för "skit bil"..

//Wallis

Kan du andas kan du dö.

5 650 Inlägg
31 juli 2009
Trådstartare
henrikh skrev:
http://www.carsurvey.org/reviews/toyota/celica/

tackar

_Wallis_ skrev:
Dricker olja gör dem offta.
Kan inte komma på vad det mer var för klassiska grejer på dem, men det var rätt mkt
under den tiden jag jobbade på Toyota, arbetskamraterna kallade den för "skit bil"..

//Wallis

jag har hört så drack de olja/ kunde läcka olja pga toppackningarna va kassa / kunde gå sönder ofta..
"han få svar av en snubbe precis när jag gjorde tråden"
hehe mkt som går under "skit bil"beronde på vem man frågar;)

4 506 Inlägg
31 juli 2009
Jo men de jag frågade var mina arbetskamrater på Toyota Center när jag jobbade där.
När mekarna själva säger att det är en skit bil då brukar jag ta ordet, en random människa lyssnar jag ej på.
//Wallis

Kan du andas kan du dö.

5 650 Inlägg
31 juli 2009
Trådstartare
_Wallis_ skrev:
Jo men de jag frågade var mina arbetskamrater på Toyota Center när jag jobbade där.
När mekarna själva säger att det är en skit bil då brukar jag ta ordet, en random människa lyssnar jag ej på.
//Wallis

själv brukar jag lyssna på folk som har bilarna inte på de som enbart lagar bilarna ...

sen äre ju gammla bilar nu alla gammla bilar går sönder tids nog vad de än må vara volvo toyota saab cheva what ever

573 Inlägg
31 juli 2009
Jag har modellen före 90-93.
Den funkar perfekt. Drar lite bensin fast att man tokkör med breda däck.
För ett par dagar sedan så var jag ner till Trollhättan och kollade på ett nytt projekt.
Körde 48 mil och fick i 30 liter bensin. 0.63l/milen

Ett problem som verkar finnas på alla Celicor är trasiga förarstolar.
Verkar som varenda stol spricker i tyget.

5 650 Inlägg
31 juli 2009
Trådstartare
rosten1000 skrev:
Jag har modellen före 90-93.
Den funkar perfekt. Drar lite bensin fast att man tokkör med breda däck.
För ett par dagar sedan så var jag ner till Trollhättan och kollade på ett nytt projekt.
Körde 48 mil och fick i 30 liter bensin. 0.63l/milen

Ett problem som verkar finnas på alla Celicor är trasiga förarstolar.
Verkar som varenda stol spricker i tyget.

ok ok ok hur mkt skillnad äre på generation 5 gämfört mot 4 förutom utsendet?

soppa snålt är ju nice=D lite därför jag vill byta bil orka tanka full tank var 30 mil med trimmad turbo bil som brukis

573 Inlägg
31 juli 2009
Tror knappast att den är sämre.
Toyota har bra ryckte. Men sköter man inte grejerna så spelar det ingen roll.
Funderar själv på ett byte upp till modell 94 och nyare.

5 650 Inlägg
31 juli 2009
Trådstartare
rosten1000 skrev:
Tror knappast att den är sämre.
Toyota har bra ryckte. Men sköter man inte grejerna så spelar det ingen roll.
Funderar själv på ett byte upp till modell 94 och nyare.

tror inte de är så dåligt som sägs i den här tråden heller frågat folk som haft dem de säger att de är as nöjda med dom osv ..

+att man köper ju inte vrak man går ju efter bra skick och då lär de ju fungera oxå..

Kanon..
1 473 Inlägg
31 juli 2009
Jag hade då inga problem med min gamla förutom att den drack lite olja som sagt.

www.klockren.nu
476 Inlägg
31 juli 2009
Jag hade celica som första och andra bil, dock va de 88or båda två så alltså äldre gen än dom du kollar på men håller dom nyare samma klass som dom gamla är de bara att köpa..spelade ingen roll hur hårt man körde så va de fan inget som gick sönder. kan inte minnas att jag bytte en enda grej på nån av dom, och båda hade gått över 20.000mil..

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!

4 506 Inlägg
31 juli 2009
Känner 2st som har haft en, Den ena fick byta motor & den andra fick byta ungefär allt annat tongue + att den drog olja. Men du gör som du känner för, nu har jag sagt mitt big_smile Finns ju naturligtvis bra exemplar också.

Kan du andas kan du dö.

2 021 Inlägg
31 juli 2009
vet inte hur det är med denna gen. men generationen innan rostar nå fruktansvärt. en annan bra sak med dessa bilar är att motorn är inte känslig för kamremsbrott, om remmen går av e det bara o kasta på en ny o köra.

Muttley
31 juli 2009
Hade en.
Jag hade behållt den om de inte vore för att den älskade olja. jag fick hälla på minst en gång i veckan.

Pluss att handbromssytemet suger pung, de är inbyggt i skivorna bak vilket resulterar i att de rostar totalt sönder, på min skulle de bytta bromsbanden, vajrar. Bara handbromsbackarna går på en tusenlapp och de är bara toyota som säljer dem.

Jag palla inte med att lägga pengar på bilar så jag sålde den, sen hamna den visst på skroten.

Så dricker den olja så skit i det, visserligen inte så dyrt att fixa då de är ventiltätningarna som ska bytas och INTE topppackningen.

5 650 Inlägg
1 augusti 2009
Trådstartare
ah ok .. värkar lite vara fråga man dom som har dom så tycker dom de är as bra och rekomenderar dom frågar man dom som inte har dom är de crap?

så vad tycker ni volvo 944 turbo+ vs Celica ? vill bara veta lite vad folk tycker.

www.klockren.nu
476 Inlägg
1 augusti 2009
MrEricsson skrev:
ah ok .. värkar lite vara fråga man dom som har dom så tycker dom de är as bra och rekomenderar dom frågar man dom som inte har dom är de crap?

så vad tycker ni volvo 944 turbo+ vs Celica ? vill bara veta lite vad folk tycker.

Utan tvekan toyotan smile

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!

Sök