4208
Sök

Har ni mycket skavanker på bilen?

1 581 Inlägg
8 augusti 2009
Bula på passagerardörr vänster sida + repa. Folk som är duktiga med sina dörrar. MKT skavanker på bakre kofångare efter lastning av tidigare ägare. Ganska repad front också. Tycker den är allmänt repig jag men jag är petig:P

2 182 Inlägg
8 augusti 2009
Nu ska vi se, maskinellt så är allt tip top. invändigt finns det inget att klaga på då allt funkar.

Framskärm höger finns det repor, nåra som inte är djupa å som troligen går att polera bort. Vid förardören på taket så finns det en rostblämma stor som en bananfluga.

Finns väl mer skavanker men inget jag stör mig på riktigt.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

62 Inlägg
8 augusti 2009
hur mkt repor samt en del bucklor efter konkörning samt rs bana wink samt frugan som ska in i garaget och tar inte ut svängen ordentligt tongue men va fan bilen ska användas wink sen är det la tur att man inte är jätte petig på lacken heller... har jobbat som bilrekondare en gång i tiden så kan fixa det mesta om jag vill men då vågar man väll inte kära så mkt sen wink

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
9 augusti 2009
Några stenskott fram på stötfångaren, huven och i framrutan, dock inte så besiktningen säger nåt. Sen skramlar det i bakre ljuddämparen lite.

Smårepor lite här och där, men det går att polera bort. Man kan inte vänta sig för mycket efter 17300 mil.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

1 585 Inlägg
9 augusti 2009
Lite stenskott på huven och framskärmarna, sen 2st små bulor som är orsakat från dörruppslag. Sen lite rost på bagageluckan och i nedre framskärmen. Några dörrlister som sitter lite löst. En fet repa i fronten. Lite matt i lacken annars inte mycket mer. Lite små plastkåpor osv som sitter lite löst och så men bilen har nästan rullat 30.000mil och har ett par år på nacken så man kan inte begära mycket mer tongue

332 Inlägg
9 augusti 2009
3st x 4cm långa repor under höger backspegel, höger bakdörr & på taket (tidigare ägare),
ett slitet dimljus vänster fram, lite halvtaskig toning på ett par av rutorna & nåt litet märke på inredningen under handskfacket fram.

Dimljuset ska bytas, det andra får jag leva med tongue
Annars tycker jag att min v70 är jättefin för sina 11 år smile Lite får man ju trots allt räkna med.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
9 augusti 2009
Repor/jack på främre och bakre kofångaren, några småbucklor på dörrar från parkeringsidioter som syns ur vissa vinklar, tvättrepor på taket från när man var riktig idiot o använde skrapa...fula stenskott på ytterbackspeglarna.
Motorhuven var ju risig innan men nu har jag fått ny så blev av med alla repor och stenskott man fått ärva smile
E väl de
Senast redigerat av Mortalis (9 augusti 2009)

979 Inlägg
9 augusti 2009
nån enstaka liten "bula" på häger bakdörr från parkerings-dårar. Syns som sagt bara i vissa vinklar. sen har ja 3 stenskott på huven:) enda repor/skavanker ja har. Ingen rost heller mer än dom 3 stenskotten. Min bil är i bättre skick än vad många nyare bilar är. Ibland ska man bara ha tur att bilen inte är misshandlad

Hpc

Forummoderator
9 299 Inlägg
9 augusti 2009
Ett irriterande fel som gäller alla mina bilar är ett gnälligt ljud från främre passagerarstolen.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Sleeper
3 084 Inlägg
9 augusti 2009
Jupp ABS paj, handskfack paj, höger bakdörrshantag glapp, bagagelucka paj, trög servostyrning, småbucklor, bakvinge rostat av (precis åtgärdat) och skevhjulinställning och punktering i måndags på 3 ställen 2 glasbitar + en skruv (åtgärdat) Glappande reläer, invändig skada på 15" fälgen kört i nått fett gupp eller nått, gnisslande vinrutetorkare.   För lite effekt.
BIL Volvo 850glt år-92 ca 21000mil allmänt kass helt enkelt tongue

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

1 339 Inlägg
9 augusti 2009
Stött i någonting på kofångaren där framme så där är ett litet märke, ett par små stenskott också, lagat lite rost på en skärm innan det hann sprida sig synligt....Ehm, jag kan inte komma på något mer faktiskt..Gäller ju givetvis 740in hehe

188 Inlägg
9 augusti 2009
Fel på min bil som ska fixas snarast
*rost på framskärmarna
*Nån som har haft kul med en nyckel på bakskärmen
*lite stenskott på huven
*glapp i en ABS givare

Men annars är bilen som en pärla big_smile underbar att köra tongue
Senast redigerat av Robi89n (9 augusti 2009)

139 Inlägg
9 augusti 2009
Jag har en vinge som den förr förra ägaren pilla på innan den hade härdat klart så jag har 2st finger avtryck på ena sidan.

Sen har jag en massa skavanker på fälgarna..dock inget jag själv gjort!!

461 Inlägg
11 augusti 2009
Trådstartare
Det verkar lite som att hur noga man än är med bilen, så har man alltid några smågrejer som inte är som det ska. Men det är oftast saker som ingen annan ser om man är ute i stan en lördagskväll och finåker.

BMW - Better Make Way

150 Inlägg
24 augusti 2009
finns ju hur mycket som helst som jag vet om men som inte så många andra ser:P Kan ju ta upp det som folk ser wink

* stenskott som en 50 öring i rutan som jag inte orkar laga då det inte blir större(haft en fågel som flög rakt in i rutan och träffa stenskotten men blev inte större)
*någon som hade kul och gjorde en stor buckla uppe på vänster framskärm.
*lite bucklor på dörrarna.
*repor i fronten sen jag råkade "klättra" på en sten ute i skogen.

Finns lite till som jag själv stör mig på men som ingen annan vet finns. men jag vet att det finns och det är lite störigt:P

767 Inlägg
24 augusti 2009
finns en del.
Rostiga framskärmar. rostig huv. liten buckla på vänster bakdörr. hål i innerskärmarna. spruckna skärmkanter och stenskott i rutan annars är den fin tongue

4 Inlägg
24 augusti 2009
Har ganska irriterande skavmärken efter dörrstopp som satt på i 9 år..
Några små dörruppslag som skall fixas, ett stenskott i rutan

Men i allmänhet i mycket mycket bättre skick än många bilar som är 1 år gamla (jobbar med att skadebesiktiga bilar)

DFFL
9 020 Inlägg
24 augusti 2009
2 stenskott i vindrutan och otaliga i fronten och på huven.
Bulor lite här och var.
Dragit halva högersidan mot ett träd.
Säkert mer.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

754 Inlägg
24 augusti 2009
Jag har en liten parkeringsbula i bakskärmen på 328an tyvärr=/ Men den ska åtgärdas imorn! Sen är den felfri!big_smile...nästan, den läcker in vatten tyvärr!wink Fast det ska åtgärdas så fort som möjligt såklart!smile

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson

122 Inlägg
5 september 2009
Liten bula vid tanklocket, några stenskott, smårepig yta så en polering vore väl inte fel, ena clipsen till förarmattan är lite trasig och mattan i bagageutrymmet har fått vatten på sig så limmet har släppt på något ställe så den är lite bubblig.

Sånt som ingen annan tänker på med andra ord, men det irriterar mig så in i helvete, så allt ska väl fixas eftersom.

Sök