3468
Sök

Golf -86a vs 740 -88

54 Inlägg
9 augusti 2009
Trådstartare
Liten ändring det är en -86 årsmodell och inte 82 som jag trodde. Är väll inte så stor skillnad?

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
9 augusti 2009
trippel skrev:
Liten ändring det är en -86 årsmodell och inte 82 som jag trodde. Är väll inte så stor skillnad?

86 är fortfarande förgasar motor ..

C H E V R O L E T <3

VW-nörd?
4 332 Inlägg
9 augusti 2009
Den väger kanske lite mer för det är mindre rost på den wink

Diktator
968 Inlägg
9 augusti 2009
R_fused skrev:
Är säkert ingen gigantisk skillnad iallafall.
Antar att Golf III är tyngre än 2an?
För arbetspolaren blev gött stött när jag med extremt liten marginal höll honom bakom mig i en dubbelfilig uppförsbacke med min slöfurti. Jag blev helt paff va helt säker på att hans 1,8a skulle köra ifrån mig som skit.

är det elektronikförgasar motor så är det 90 hästar typ, då är det tillochmed jag med min jetta kan slå honom med den feta vikten golf 3or har...

även Golf II kan ha förgasar motorn med elektronisk förgasare har runt 90 hästar. golf tvåor finns ju en hel del varianter på. Golf G60 med 160 hk, drar nog volvo även om tändsystemet skulle fattas på golfen, Golf GTI  8V har 112 hk, eller så eftersom det är en 86 så kan det vara en tidig 16V, då har den 139 hästar, även den lär dra volvon utan problem. sen även den finns ju med 75 hästar förgasare

Diktator
968 Inlägg
9 augusti 2009
Children-Of-Bodom skrev:
trippel skrev:

86 är fortfarande förgasar motor ..

sen när är alla 86 förgasar motorer? kan ju lika gärna vara insprut eller elektronisk fögge... insprut har ju funnits på golf sedan 70 talet och lanseringen av GTI

54 Inlägg
9 augusti 2009
Trådstartare
Det är en 75 hästars förgasare

Diktator
968 Inlägg
9 augusti 2009
ni har ju liknande hästar per kilo. så det har nog bara göra med vem som satt bakom spakarna och hur slitna bilarna är.

54 Inlägg
9 augusti 2009
Trådstartare
okej, för då vi körde så drog han då iväg ett försprång direkt, då jag la i tvåan så var han en och en halv bil längd före mig och drog bara längre å längre iväg från mig sadsad
Senast redigerat av trippel (9 augusti 2009)

213 Inlägg
9 augusti 2009
trippel skrev:
okej, för då vi körde så drog han då iväg ett försprång direkt, då jag la i tvåan så var han en och en halv bil längd före mig och drog bara längre å längre iväg från mig sadsad

köp en annan bil om du ska åka fort

54 Inlägg
9 augusti 2009
Trådstartare
Xaben skrev:

tänk om man hade råd med det. Men funderar på en turbo motor. För Finns inte så mkt att köpa för den budgeten jag har tänkt på. tex en annan bil.

Diktator
968 Inlägg
9 augusti 2009
köp en golf, då går det bevisligen lite snabbare tongue en golf mk1 gti, rena rama gocarts med minimala kaross modifikationer

54 Inlägg
9 augusti 2009
Trådstartare
Brandis skrev:
köp en golf, då går det bevisligen lite snabbare tongue en golf mk1 gti, rena rama gocarts med minimala kaross modifikationer

Då har jag hellre kvar 740n tongue får väll försöka hitta ngn motor eller nå så jag drar den förb*nnade golfen! cool

Min 740 går hyfsat i rondeller, körde runt runt runt mot några bmws, vann faktiskt över 2 stn big_smile tror de blev några varv kring 5-10~ winkwink
Senast redigerat av trippel (9 augusti 2009)

Finlirare
478 Inlägg
9 augusti 2009
Man blir ju sjösjuk i kurvor när man åker Volvo

Allmänt envis
12 512 Inlägg
9 augusti 2009
trippel skrev:
Brandis skrev:

Då har jag hellre kvar 740n tongue får väll försöka hitta ngn motor eller nå så jag drar den förb*nnade golfen! cool

Min 740 går hyfsat i rondeller, körde runt runt runt mot några bmws, vann faktiskt över 2 stn big_smile tror de blev några varv kring 5-10~ winkwink

Tja fördelen med 740 i det här fallet, den driver i rätt ända till skillnad från Golfen. Men hur vinner man mot någon när man kör runt runt i en rondell? roll

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

54 Inlägg
9 augusti 2009
Trådstartare
man kör tills man kört i kapp den andra big_smile äh så sjösjuk blir man inte, skönt i rondeller me sänkningssats 17"are och r-sport klädsel de är skönt big_smile

Diktator
968 Inlägg
9 augusti 2009
nuförtiden är varannan golf mk1 ute på marknaden utrustade med coilovers... det är rätt väghållning med dom också... tror nog jag skulle ta din varje dag i en rondell wink går slickad som en igel längst vägen och har gott med kompisar som kan intyga på att den har galen väghållning med dom små modifikationer den har...

kan ju vara att du har större hjul också som påvärkar din acc, eller dom kanske har original omkrets?
testa nu i framtiden att köra rakt fram, det värkar som du lagt för mycket tid på att köra om i rondeller, något som påminner om hur rika amerikanare testar sportbilar och deras väghållning... köra i cirklar och mäta hur stor g kraft det krävs för den ska tappa grepp..

54 Inlägg
9 augusti 2009
Trådstartare
Brandis skrev:
nuförtiden är varannan golf mk1 ute på marknaden utrustade med coilovers... det är rätt väghållning med dom också... tror nog jag skulle ta din varje dag i en rondell wink går slickad som en igel längst vägen och har gott med kompisar som kan intyga på att den har galen väghållning med dom små modifikationer den har...

kan ju vara att du har större hjul också som påvärkar din acc, eller dom kanske har original omkrets?
testa nu i framtiden att köra rakt fram, det värkar som du lagt för mycket tid på att köra om i rondeller, något som påminner om hur rika amerikanare testar sportbilar och deras väghållning... köra i cirklar och mäta hur stor g kraft det krävs för den ska tappa grepp..

haha, 740n jag har så duger då väghållningen för mig men kom hit så testar vi cool Men om jag redan vet hur segt den går rakt fram så vill jag inte köra allt för mkt rakt fram för då märker jag hur j*vla segt den går yikes

Finns inge lätt sätt att trimma motorn?

Diktator
968 Inlägg
10 augusti 2009
finns inga genvägar med bra resultat när man trimmar.. hardway is the right way... fast byta motor är väl det snabbaste man kan göra... till typ turbo

213 Inlägg
10 augusti 2009
trippel skrev:
Xaben skrev:

tänk om man hade råd med det. Men funderar på en turbo motor. För Finns inte så mkt att köpa för den budgeten jag har tänkt på. tex en annan bil.

sant men man måste ju börja någonstans wink

. . . .[brehas spar tid!!] . . .
264 Inlägg
10 augusti 2009
azXig skrev:
Man blir ju sjösjuk i kurvor när man åker Volvo

haha så sant så wink men roligt äre big_smile

*Gasa bör man annars dör man,* Man har inte hållit tillräckligt om man inte smakar diketskanten ;)

Sök