Är säkert ingen gigantisk skillnad iallafall. Antar att Golf III är tyngre än 2an? För arbetspolaren blev gött stött när jag med extremt liten marginal höll honom bakom mig i en dubbelfilig uppförsbacke med min slöfurti. Jag blev helt paff va helt säker på att hans 1,8a skulle köra ifrån mig som skit.
är det elektronikförgasar motor så är det 90 hästar typ, då är det tillochmed jag med min jetta kan slå honom med den feta vikten golf 3or har...
även Golf II kan ha förgasar motorn med elektronisk förgasare har runt 90 hästar. golf tvåor finns ju en hel del varianter på. Golf G60 med 160 hk, drar nog volvo även om tändsystemet skulle fattas på golfen, Golf GTI 8V har 112 hk, eller så eftersom det är en 86 så kan det vara en tidig 16V, då har den 139 hästar, även den lär dra volvon utan problem. sen även den finns ju med 75 hästar förgasare
Liten ändring det är en -86 årsmodell och inte 82 som jag trodde. Är väll inte så stor skillnad?
86 är fortfarande förgasar motor ..
sen när är alla 86 förgasar motorer? kan ju lika gärna vara insprut eller elektronisk fögge... insprut har ju funnits på golf sedan 70 talet och lanseringen av GTI
okej, för då vi körde så drog han då iväg ett försprång direkt, då jag la i tvåan så var han en och en halv bil längd före mig och drog bara längre å längre iväg från mig
okej, för då vi körde så drog han då iväg ett försprång direkt, då jag la i tvåan så var han en och en halv bil längd före mig och drog bara längre å längre iväg från mig
köp en golf, då går det bevisligen lite snabbare en golf mk1 gti, rena rama gocarts med minimala kaross modifikationer
Då har jag hellre kvar 740n får väll försöka hitta ngn motor eller nå så jag drar den förb*nnade golfen!
Min 740 går hyfsat i rondeller, körde runt runt runt mot några bmws, vann faktiskt över 2 stn tror de blev några varv kring 5-10~
Tja fördelen med 740 i det här fallet, den driver i rätt ända till skillnad från Golfen. Men hur vinner man mot någon när man kör runt runt i en rondell?
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
nuförtiden är varannan golf mk1 ute på marknaden utrustade med coilovers... det är rätt väghållning med dom också... tror nog jag skulle ta din varje dag i en rondell går slickad som en igel längst vägen och har gott med kompisar som kan intyga på att den har galen väghållning med dom små modifikationer den har...
kan ju vara att du har större hjul också som påvärkar din acc, eller dom kanske har original omkrets? testa nu i framtiden att köra rakt fram, det värkar som du lagt för mycket tid på att köra om i rondeller, något som påminner om hur rika amerikanare testar sportbilar och deras väghållning... köra i cirklar och mäta hur stor g kraft det krävs för den ska tappa grepp..
nuförtiden är varannan golf mk1 ute på marknaden utrustade med coilovers... det är rätt väghållning med dom också... tror nog jag skulle ta din varje dag i en rondell går slickad som en igel längst vägen och har gott med kompisar som kan intyga på att den har galen väghållning med dom små modifikationer den har...
kan ju vara att du har större hjul också som påvärkar din acc, eller dom kanske har original omkrets? testa nu i framtiden att köra rakt fram, det värkar som du lagt för mycket tid på att köra om i rondeller, något som påminner om hur rika amerikanare testar sportbilar och deras väghållning... köra i cirklar och mäta hur stor g kraft det krävs för den ska tappa grepp..
haha, 740n jag har så duger då väghållningen för mig men kom hit så testar vi Men om jag redan vet hur segt den går rakt fram så vill jag inte köra allt för mkt rakt fram för då märker jag hur j*vla segt den går