Kärlek på gott eller ont ?

rossboss
15 augusti 2009 · 265 Inlägg

lite så är det FIRETRAXX att om en länk från en kedja försvinner brister allt shit det dära lät poetiskt tongue
Det dära du säger att det sitter i bakhuvet det stämmer det men det är alltid en liten gnagande känsla.
Som man kan förhoppningsvis mota bort kanske eller gömma långt inna o leva med det som man kan med mycke annat . visst jag är 23 men jag har aldrig känt direkt att jag vill ha en massa one night stands .etc visst är det skönt att vara singel men det är riktigt underbart då ett förhållande fungerar .
mvh / T

FireTraXX DFFL
15 augusti 2009 · 9 020 Inlägg

rossboss skrev:
lite så är det FIRETRAXX att om en länk från en kedja försvinner brister allt shit det dära lät poetiskt tongue
Det dära du säger att det sitter i bakhuvet det stämmer det men det är alltid en liten gnagande känsla.
Som man kan förhoppningsvis mota bort kanske eller gömma långt inna o leva med det som man kan med mycke annat . visst jag är 23 men jag har aldrig känt direkt att jag vill ha en massa one night stands .etc visst är det skönt att vara singel men det är riktigt underbart då ett förhållande fungerar .
mvh / T

Jag är också 23, är inte intresserad av one noght stands, men det är ju ett nödvändigt "ont".
Blev singel igen för ett par månader sedan efter att hon fått frispel och blivit skitskum trots tomtköp för nybygge av hus och snack om barn o.s.v.
Då tröttnade jag och sa "Glöm det".
För att funkar det inte så funkar det inte, oavsett hur många gånger man försöker.

Livet är en sexuellt överförbar åkomma med 100% dödlighet. Njut medans det varar!

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Alecci
15 augusti 2009 · 2 014 Inlägg

Flashback-varning på denna tråd.

Rak och ärlig kommunikation torde vara lösningen på era problem, men hur lösningen sedan ser ut är ju desto svårare att sia om.

Se dock till att hålla tråden till topic, här diskuteras inte huruvida killar eller tjejer är de som är oftast otrogna.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
drazen_gti
15 augusti 2009 · 807 Inlägg

rossboss skrev:
jag formulera mig fel igen är inte så van sad vi är förlovade  redan sedan ett halv år tillbaka och det känns som om jag lägger ner en massa energi i onödan ibland .
jag kan erkänna som jag skrivit tidigare jag har vart lättretlig men ingen är perfekt har aldrig vart dum mot henne på något vis .
men vi har ju bråkat en del och det har vart när vi har bråka hon har stuckit istället för att ta i tu med saker och ting .
skillnaden mellan jag o hon jag är 23år gammal och har hunnit att bo i 5-6 lägenheter flytta hemifrån då jag var 16 -17 och hon kom direkt hemmifrån till en lägga . så det är ju jag som håller ordningen på allt .
och ett ämne som har vart på kritan hetlevrat är KÖRKORT
hon har lova lova lova lova men det blir aldrig nå . och jag börjar vara så less på att köra  omkring henne jag vet jag borde säga nej men man vill ju vara snäll .
JENTE  du har helt rätt det är respektlöst att inte svara i telefonen och vara frånvarande jag menar man är ju it nyfiken men vem vet det kan ju hända nånting då man inte hör ett knyst det är ju det som gör en orolig .
som jag skrev försöker starta eget tar hand om hela huse enda personen i vårt förhållande med ekonomi
visst det är självförvållat . men jag tycker så mycke om den tryggheten jag har hos henne då vi har det som bäst .Mys o trygghet och trohet är det bästa som finns .
och skillnaden jag kännt är åldern lite grann o att jag har mer erfarenhet vad gällande hus lägenheter .
men jag försöker hjälpa henne o lära henne i lugn takt .
Men åter till körkortet  hon lova mig för 1.5 år sedan att hon skulle börja . åsså nu skulle hon börja en intensiv körkorts utbildning men vad har då hänt jooo LÄMPEN har gått ut och hon har haft över 1 månad på sig att fixa den . Då säger hon sönda kvällen innan hon skulle köra på måndan OJ jag har glömt sätta in pengar för lämpen och då vart jag lite arg . för jag menar i ett förhållande tycker jag att man ska hjälpa varandra och vara ärliga och dela på allt . Och tycker man om varann ska man hjälpa varann som JENTE sa i vått o torrt . ha det gott lev o må / T

Det ska inte vara så, sen om det handlar om otrohet, att hon är allmänt puckad, dålig uppfostran mm låter jag vara osagt. Ett förhållande ska inte kännas jobbigt och man ska inte behöva vara misstänksam hela tiden, du kommer bara paja som människa av det i slutändan. Så gör dig av med henne och lev ditt liv på det sätt som du trivs med, livet är för kort för att man ska må dåligt dagarna långa.
Sen alla sk players i denna tråd, ni ska inte ge han såna puckade råd. En player är alltid ärlig, man smyger inte runt och ligger med andra, för att sen leka ängel med sin flickvän. Det är äckligt att göra så.
Var bara ärlig mot dig själv och andra så ska du se att allt kommer ordna sig...

I'd rather die like a man, than live like a coward
jente
15 augusti 2009 · 92 Inlägg

Okej, men då borde du verkligen ta och sätta dig med henne och snacka ut. För som du säger själv att du känner som att du lägger ner en massa energi. De behövs ju ändringar från henne håll för att du ska vara lycklig, och de finns nog något som hon stör sig. Ni måste kompromissa för att de ska funka. Inte så att du sitter och gör allt för henne och du inte för något tillbaka. Hon kan inte drar ursäkter efter ursäkter ju för att slippa göra saker. De funkar inte att ta bara och inte ge....

Vare sig du har mer "erfarenhet" av att bo själv och äldre än henne så är ett hem ändå ett hem. Hon kan inte gå hem till sin föräldrar vad gång de börja bli hett, utan vara vuxen och ordna ut allt. Jag flyttade själv från mamma när jag va 17 år, har haft några killar som flyttade från föräldrarna, så att få ihop ekonomin som student och egen lya gick inte så bra så fick hjälpa till och "lära" dom.

De med att man inte svara är alltid fult. Ens partner ska alltid kunna svara. Tänkt om man skadar sig och ens partner inte svara för de har inte lust. Då hade fan partner fått svälja mobil jävlen.
De verka som att du bör hela bördan själv och de ska du inte göra, hon ska vara där och stötta dig och försöka hjälpa dig med saker. Eller att fixa körkortet för göra de lättare för dig.
Jo det är ju ofta trevligare att vara i ett förhållande, men som de verka på dig så börja de blir för mycket nackdelar än fördelar.

Och som FireTraXX sa "När det väl finns en glipa i respekten så kan den bara växa."

Street Knight
rossboss
17 augusti 2009 · 265 Inlägg

ska verkligen prata ut med henne tack för alla stöd och råd mvh / t

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang