Eftersnack: Vallåkraträffen!

Tokken Team dBakuten
17 augusti 2009 · 3 453 Inlägg

evilmaster skrev:
Om jag får komma med mina fem ören till diskussionen så borde de som har sponsorer och babyhud på händerna få en egen klass att tävla i. Allt går att köpa för pengar, även en färdigstylad bil.

Jag har inte världens snyggaste eller bästa styling, men jag har fanimej gjort allt själv och svettats många timmar i garaget.

Att få komma in på träffen gratis var mitt lilla pris som jag vann i år. Det är jag helnöjd med. Dock så kan jag även hålla med om att vissa borde skämmas som kör in med originalrost.

Jag må vara sponsrad med saker.. Men jag har lagt över 1200 timmar och lagt 150.000 av mina egna
pengar på bilen.

Sponsorhjälp bygger inga bilar, kom inte å tro att det är med sponsorhjälp du vinner utställningar!

Det är verkligen här det missförstås DELUX det där med sponsorer..
Jag har under de 20 år jag byggt bilar och bilstereo lagt ner säkert upp mot 1,5 miljoner kronor
av mina egna pengar..
Ska vi då missunnas att få lite cred för de byggen vi gör? Vi lägger garanterat ner lika mycket tid på
bilarna som vem som helst.

Nej nu blir jag lite besviken och börjar å fundera på att lägga av.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
T-Andersson
17 augusti 2009 · 347 Inlägg

Det var första gången jag va där! Jag tyckte det va bra!
ett Minus har ja! Jag fick ingen påse när jag åkte in på området?
Jag tycker dom skulle stå presis där man har fott sitt intredesband?

Blir nog att återbesöka även nästa år! smile

Senast redigerat av T-Andersson (17 augusti 2009)

T. Andersson
Volvo S70 2,5T Evolve
Laserblue
17 augusti 2009 · 239 Inlägg

Andreas79 skrev:
ALLA som har klagomål tycker jag ska maila till Vallåkraträffen annars lär de inte få reda på all kritik!

Det tänker jag göra iallafall.. och hoppas verkligen att ni gör detsamma, skriver precis vad ni tycker!

hahaha försök

Jag jobbar som arrangör och skrev vintern 2008 ett brev på 8 st A4 sidor med konstruktiv kritik och massor med goda positiva förslag för Vallåkras framtid.

Skickade brevet med post till Vallåkra
Mailade brevet till arramgör Per Östman
Mailade brevet till Bilsport

Fick ett svar; Tack för brevet!

Lycka till säger jag nu till er. Mvh Hasse

Senast redigerat av Laserblue (17 augusti 2009)

Bj00rn
17 augusti 2009 · 29 Inlägg

T-Andersson skrev:
Det var första gången jag va där! Jag tyckte det va bra!
ett Minus har ja! Jag fick ingen påse när jag åkte in på området?
Jag tycker dom skulle stå presis där man har fott sitt intredesband?

Blir nog att återbesöka även nästa år! smile

kan bero på att du kanske kom försent..bara dom 1000 första som får en påse

Digital_Kicker
17 augusti 2009 · 3 721 Inlägg

då missade man inget iår.

kolvas
17 augusti 2009 · 4 001 Inlägg

Tokken skrev:

evilmaster skrev:
Om jag får komma med mina fem ören till diskussionen så borde de som har sponsorer och babyhud på händerna få en egen klass att tävla i. Allt går att köpa för pengar, även en färdigstylad bil.

Jag har inte världens snyggaste eller bästa styling, men jag har fanimej gjort allt själv och svettats många timmar i garaget.

Att få komma in på träffen gratis var mitt lilla pris som jag vann i år. Det är jag helnöjd med. Dock så kan jag även hålla med om att vissa borde skämmas som kör in med originalrost.

Jag må vara sponsrad med saker.. Men jag har lagt över 1200 timmar och lagt 150.000 av mina egna
pengar på bilen.

Sponsorhjälp bygger inga bilar, kom inte å tro att det är med sponsorhjälp du vinner utställningar!

Det är verkligen här det missförstås DELUX det där med sponsorer..
Jag har under de 20 år jag byggt bilar och bilstereo lagt ner säkert upp mot 1,5 miljoner kronor
av mina egna pengar..
Ska vi då missunnas att få lite cred för de byggen vi gör? Vi lägger garanterat ner lika mycket tid på
bilarna som vem som helst.

Nej nu blir jag lite besviken och börjar å fundera på att lägga av.

Läs hans inlägg igen, jag tror inte att han menade dig och sådana personer som bygger sina egna bilar utan dessa med citat:

babyhud på händerna

som "bara" köpt plastbitar och haft andra till att sätta ihop & lacka bilarna.
Jag är lite både och i frågan, självklart är det kul med sådana som bygger det mesta själva men jag ser inte ner på någon som köper en färdig bil heller, däremot dom som kör in med en bil som är 100% standard och inte veteranare, dom har inget där att göra, eller skrothögar.

En av de häftigaste bilarna var den bilen med yxan genom huven och en massa andra fräna grejor

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Tokken Team dBakuten
17 augusti 2009 · 3 453 Inlägg

Digital_Kicker skrev:
då missade man inget iår.

Det regnade i typ 8 timmar i sträck på lördagen så det kanske var bra å missa.
Men i övrigt tycker jag att det var en helt ok träff och bör inte missas.

Hade det varit såååå värdelöst med vallåkraträffen hade folk inte kommit kanske?

På lördagen var det trångt mellan bilarna.. tycker det var lyckat i alla fall.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
HardcoreHunny Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
17 augusti 2009 · 605 Inlägg

per-ling skrev:

HardcoreHunny skrev:
Hyfsat nöjd som vanligt...tyvär en massa skit bilar, men man får kanske se de som utfyllnad...hade det bara varit nice rides så hade nog området blivit ganska så litet & vi besökare hade fått gå som packade sillar...:-S
Parkeringen var en katastrof att köra in på, vi kom tidigt typ 8.15 å redan då var det uppkört vid infarten, p-vakten sa till oss "undvik de djupa spåren" snacka om att jag asgarvade å tyckte att han måste skojat...det var ju bara en massa djupa spår...
Själv så hoppas jag att de gör om träffen till nästa år, föranmälan som på många andra träffar, så de kan få lite tid för planering iaf. Å då kan de ju planera in plats för dropp in bilarna, men när det e fyllt så får de la samla "resten" på den övre halvan i en salig mix..
Jag vill även se att peoples chosie kommer tillbaka, 1 pappers röst per person som man får när man betalar entrén. Så avancerat kan det la inte vara att räkna samman de...
Å som vanligt så tycker jag även att "girl power" klassen ska skippas, fattar lixom inte varför vi ska ha en egen klass....å skippas den inte så e det kanske dax att införa ett "boy power" pris oxå.....

Ang lörda kvällen kan jag inte såga så mkt, kom till hbg först runt 22.30 & då var det iaf race lite överallt fram tills vi åkte runt 01.00.

Sen hade ju en uppdatering med pristagarna suttit fint på vallåkra-träffens hemsidan under söndags kvällen....

Synes nästa år! :-D

Tycker också "Peoples Choise" ska finnas även en klass för oss som inte har "råd" att lägga ner dom otroliga summor pengar på våra bilar.. vi som har gnott i garaget hela vintern med en låg budget och de kanske ser bra ut ändå i slutänden men inte har råd med de lilla extra tex en "häftig" motivlack m.m. Vi har juh inte en chans till priser..

Tyvär e la tävling just tävling....å då det finns en massa amatörer som verkligen lägger var enda krona de tjänar & lånar så kan man ju inte direkt dela in klasserna i amatör/pro. Utan det e nog bara att acceptera att endel får priser andra får inte... Vilket låter vettigt i mina öron....annars blir det lite cornflakes nivå på priserna om alla kan få dem....
Men om du bygger en bil låt säga under en 5års period & lägger allting på den så ska du se att om du gjort ett bra jobb på den 6 har en bra smak när det gäller känsla för smak/stil/trend osv så ska du se att du tar lite pokaler du oxå! Kostnads ex; 2000:- i månaden x 12månader x 5år = 120 000:- å det får man en okay bil för, kan du lägga 3000:- i månaden så e du uppe i 180 000:-.....så bit ihop, spara på å bygg fett!
Btw så vet jag "billiga" byggen oxå som plockat priser....så det e faktiskt inte bara MASSA pengar det handlar om....

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!
Leaf Caddslav
17 augusti 2009 · 133 Inlägg

Tokken skrev:

evilmaster skrev:
Om jag får komma med mina fem ören till diskussionen så borde de som har sponsorer och babyhud på händerna få en egen klass att tävla i. Allt går att köpa för pengar, även en färdigstylad bil.

Jag har inte världens snyggaste eller bästa styling, men jag har fanimej gjort allt själv och svettats många timmar i garaget.

Att få komma in på träffen gratis var mitt lilla pris som jag vann i år. Det är jag helnöjd med. Dock så kan jag även hålla med om att vissa borde skämmas som kör in med originalrost.

Jag må vara sponsrad med saker.. Men jag har lagt över 1200 timmar och lagt 150.000 av mina egna
pengar på bilen.

Sponsorhjälp bygger inga bilar, kom inte å tro att det är med sponsorhjälp du vinner utställningar!

Det är verkligen här det missförstås DELUX det där med sponsorer..
Jag har under de 20 år jag byggt bilar och bilstereo lagt ner säkert upp mot 1,5 miljoner kronor
av mina egna pengar..
Ska vi då missunnas att få lite cred för de byggen vi gör? Vi lägger garanterat ner lika mycket tid på
bilarna som vem som helst.

Nej nu blir jag lite besviken och börjar å fundera på att lägga av.

Din bil var dock en av de ballare på träffen och verkligen värd sitt pris, grymt genomarbetat projekt med en klar röd tråd som gick genom hela bygget.

Så nej jag tycker inte du ska ge upp.

Vad jag tror han menade var de som köper en bil, pekar i en tillbehörskatalog visar upp för lite sponsorer och sen lämnar in hos en firma som bygger ihop allting åt dem...nöjd och glad åker man och parkerar på utställningen bredvid någon som byggt en bil från grunden under flera års tid med sin egen plånbok som enda sponsor.
Lite det som blir tjusningen med då det är roligt när någon "sådan" som lagt ner hela sin själ och all sin tid kommer före ett "företagsbygge"

Fast det är min högst personliga åsikt. smile

scorpion69se
17 augusti 2009 · 77 Inlägg

vet ni var ska man se vallåkras bilder???

Senast redigerat av scorpion69se (17 augusti 2009)

BMW M6 V10 "V10" (2009)
Kromgrill
17 augusti 2009 · 176 Inlägg

evilmaster skrev:
Att få komma in på träffen gratis var mitt lilla pris som jag vann i år. Det är jag helnöjd med. Dock så kan jag även hålla med om att vissa borde skämmas som kör in med originalrost.

nu har jag iofs inte kollat in din bil, men jag kom oxå inte gratis med 145, o den har rost, har inte hunnit byta skärmkanter o sånt än, samt att den är tämligen flerfärgad än. har lagt krutet där det behövts, dvs framvagn, stuk o motorrum..

Buick Century Wagon "Smurfskåpet" (1955)
evilmaster
17 augusti 2009 · 385 Inlägg

Leaf skrev:

Tokken skrev:

evilmaster skrev:
Om jag får komma med mina fem ören till diskussionen så borde de som har sponsorer och babyhud på händerna få en egen klass att tävla i. Allt går att köpa för pengar, även en färdigstylad bil.

Jag har inte världens snyggaste eller bästa styling, men jag har fanimej gjort allt själv och svettats många timmar i garaget.

Att få komma in på träffen gratis var mitt lilla pris som jag vann i år. Det är jag helnöjd med. Dock så kan jag även hålla med om att vissa borde skämmas som kör in med originalrost.

Jag må vara sponsrad med saker.. Men jag har lagt över 1200 timmar och lagt 150.000 av mina egna
pengar på bilen.

Sponsorhjälp bygger inga bilar, kom inte å tro att det är med sponsorhjälp du vinner utställningar!

Det är verkligen här det missförstås DELUX det där med sponsorer..
Jag har under de 20 år jag byggt bilar och bilstereo lagt ner säkert upp mot 1,5 miljoner kronor
av mina egna pengar..
Ska vi då missunnas att få lite cred för de byggen vi gör? Vi lägger garanterat ner lika mycket tid på
bilarna som vem som helst.

Nej nu blir jag lite besviken och börjar å fundera på att lägga av.

Din bil var dock en av de ballare på träffen och verkligen värd sitt pris, grymt genomarbetat projekt med en klar röd tråd som gick genom hela bygget.

Så nej jag tycker inte du ska ge upp.

Vad jag tror han menade var de som köper en bil, pekar i en tillbehörskatalog visar upp för lite sponsorer och sen lämnar in hos en firma som bygger ihop allting åt dem...nöjd och glad åker man och parkerar på utställningen bredvid någon som byggt en bil från grunden under flera års tid med sin egen plånbok som enda sponsor.
Lite det som blir tjusningen med då det är roligt när någon "sådan" som lagt ner hela sin själ och all sin tid kommer före ett "företagsbygge"

Fast det är min högst personliga åsikt. smile

"Företagsbyggen" - Det är precis sådana bilar jag syftar på. Där ägaren dessutom har mage att säga att de har byggt allt själv när så inte är fallet. Inget fel på sponsring i sig alltså.

Tyvärr så råkade jag dessutom ut för just en sådan tomte som helt enkelt bara skulle vara bäst på allt. En så kallad besserwisser med en till synes ganska original bil men jävligt mycket glapp i käften. Då funderade jag starkt på om det var värt att stanna kvar. Men det visade sig att folket uppskattade min bil mer än hans "superduper-banracer", så det blev ju bra trots allt. smile


Kromgrill skrev:

evilmaster skrev:
Att få komma in på träffen gratis var mitt lilla pris som jag vann i år. Det är jag helnöjd med. Dock så kan jag även hålla med om att vissa borde skämmas som kör in med originalrost.

nu har jag iofs inte kollat in din bil, men jag kom oxå inte gratis med 145, o den har rost, har inte hunnit byta skärmkanter o sånt än, samt att den är tämligen flerfärgad än. har lagt krutet där det behövts, dvs framvagn, stuk o motorrum..

Jag parkerade utanför och betalade förra året. Hade gjort likadant i år om jag inte hade blivit övertalad om att jag skulle ställa ut. Haha

Senast redigerat av evilmaster (17 augusti 2009)

Seat Toledo "2.0 GT 16v" (1995)
Evets
17 augusti 2009 · 643 Inlägg

Tyvärr är de så att många bara klistrar på en massa trams och kallar den för sponsrad eller w/e när det i själva verket är mamma o pappa som betalat det hela.

Timp_GTi
17 augusti 2009 · 188 Inlägg

Trevligt var det, men det var som vanligt: många fina bilar på utställningen men många skrotbilar också (framförallt för många 740) och lerigt på området. Men som sagt, annars trevligt

Volkswagen Corrado G60 JET "2.0 Eaton-projekt" (1991)
North
17 augusti 2009 · 824 Inlägg

Första gången för mig på vallåkra, kommer att åka dit igen.
Dock är det tråkigt med alla äckliga 740is och sån skit som inte hör hemma på en utställning.
Juryn var väl inte så värst jätte bra heller.
Men annars var det en kanon helg! smile

Foyrik www.barnaltsweden.se
17 augusti 2009 · 139 Inlägg

Är det bara jag som ser skillnaden på UTSTÄLLNING, Och TRÄFF?

Hade en lång och intressant diskution med ett jury gäng som kom å tittade på våran monter, och det var faktiskt dem som tog upp problemet med alla som tror det är en utställning å satsar järnet pga av detta....
Sen blir dom snea för dom får stå brevid en bil som inte håller måttet i deras ögon?

Kanske ska just dessa personer läsa på lite om Vallåkraträffens historia?

När grusplanen vid korvkiosken i Vallåkra blev för liten tog man Fotbollsplanen...detta spred sig, fler kom på träffarna....sen var det igång...

Jämför lite med Volvoträffen i Kristianstad....Var det nån som gnällde på bulade/rostiga bilar där?

Vill ni inte stå i mängden, dra ihop ett gäng å skaffa er en monter...Det är ett bra tips!

Jag beundrar Vallåkrafolkets prestationer, det finns ett begränsat antal funktionärer, sambandet mellan dessa är si å så, men med tanke på hur mkt folk och bilar det rör sig om, är det ändå starkt jobbat.

Jag är Vallåkrafrälst, jag gillar tanken att det är öppet för ALLA! 

Tack för ordet, hoppas det inte retar upp för många!

Senast redigerat av Foyrik (17 augusti 2009)

Peppe...som kaffet på din slips...
Foyrik e död, Peppe takes over!
Volkswagen Caddy 1,9 TDI "Slöfisen" (2001)
Volkswagen Caddy "Skåpet" (2007)
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
17 augusti 2009 · 4 418 Inlägg

Laserblue skrev:

Andreas79 skrev:
ALLA som har klagomål tycker jag ska maila till Vallåkraträffen annars lär de inte få reda på all kritik!

Det tänker jag göra iallafall.. och hoppas verkligen att ni gör detsamma, skriver precis vad ni tycker!

hahaha försök

Jag jobbar som arrangör och skrev vintern ett brev på 8 st A4 sidor med konstruktiv kritik och massor med goda positiva förslag för Vallåkras framtid.

Skickade brevet med post till Vallåkra
Mailade brevet till arramgör Per Östman
Mailade brevet till Bilsport

Fick ett svar; Tack för brevet!

Lycka till säger jag nu till er. Mvh Hasse

Utan att säga för mycket så vet jag fler som gjort det .. ansvariga som lämnat för att P.Ö. styr skutan som han vill på ett uselt sätt! Ur uselt!

vevve Bilrecondare
17 augusti 2009 · 99 Inlägg

vist jag är halvnöjd med vallåkra i år.
jag fundera på hur vissa bilar bara kom in på området

visst min är inte så jäkla snygg! men jag stod med klubbmontern och min bil är ett rullande projekt då jag inte har råd att ha två bilar.

sen har man haft otur med bilen veckan innan vallåkra..

men vad tycker ni om stilrena bilar igentligen ?

Puts på bilen ? Nja jag är inte nöjd med den
Andreas79
17 augusti 2009 · 3 968 Inlägg

Stilrena bilar är något av det snyggaste jag vet tongue

Honda Accord Coupé "V6 3.0 VTEC" (2001)
evilmaster
17 augusti 2009 · 385 Inlägg

Foyrik skrev:
Är det bara jag som ser skillnaden på UTSTÄLLNING, Och TRÄFF?

Hade en lång och intressant diskution med ett jury gäng som kom å tittade på våran monter, och det var faktiskt dem som tog upp problemet med alla som tror det är en utställning å satsar järnet pga av detta....
Sen blir dom snea för dom får stå brevid en bil som inte håller måttet i deras ögon?

Kanske ska just dessa personer läsa på lite om Vallåkraträffens historia?

När grusplanen vid korvkiosken i Vallåkra blev för liten tog man Fotbollsplanen...detta spred sig, fler kom på träffarna....sen var det igång...

Jämför lite med Volvoträffen i Kristianstad....Var det nån som gnällde på bulade/rostiga bilar där?

Vill ni inte stå i mängden, dra ihop ett gäng å skaffa er en monter...Det är ett bra tips!

Jag beundrar Vallåkrafolkets prestationer, det finns ett begränsat antal funktionärer, sambandet mellan dessa är si å så, men med tanke på hur mkt folk och bilar det rör sig om, är det ändå starkt jobbat.

Jag är Vallåkrafrälst, jag gillar tanken att det är öppet för ALLA! 

Tack för ordet, hoppas det inte retar upp för många!

Problemet är alltså att "träffen" har tagit ett steg i fel riktning och blivit en utställning eftersom det delas ut priser. Vill man träffas med en originalbil på Vallåkraträffen så ska man stå på besöksparkeringen och betala inträde alltså. Det låter illa i mina öron. Betalar DU för att träffa dina polare?

Det är bara att läsa första texten på www.vallakratraffen.com för att kunna inse att det uppstår problem när man tar betalt för vissa men inte för andra. "Missa inte årets höjdpunkt för ombyggda bilar 2 mil söder om Helsingborg!"

Vi är ett gäng som ofta träffas vid den lokala bensinstationen för att snacka skit och käka nåt, men där får man minsann inga pokaler. Alla är välkomna och det kostar ingenting! roll

Senast redigerat av evilmaster (17 augusti 2009)

Seat Toledo "2.0 GT 16v" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang