10", 12" eller mer"

micke7406
23 februari 2008 · 1 400 Inlägg

Det är sorligt att läsa sådana trådar.Snärtbas får du av midarna och tycker ni att en 12"a inte spelar rent så beror det antagligen på att ni har köpt en skitbas eller har felanpasad låda för bilen eller fördåligt slutsteg och även den viktigaste delen av systemet (STRÖMEN).

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com
Emilj90 Bil/Lastbil/maskin mekaniker
23 februari 2008 · 148 Inlägg

mindre basar är inte snärtigare. men mågna större billigare basar har lika stor talspole som dom lite mindre basarna i samma serie. och det säger sig självt då att dom basarna blir sega. men en 12'a med en 12" talspole är lika snärtig som en 8.

Trevlig på håll men lågnt ifrån trevlig.
BMW 750Ia Individual "Stortysken" (1995)
Drönirettab
23 februari 2008 · 21 761 Inlägg

En sån bas skulle jag vilja se, med 12" talspole wink.

micke7406
23 februari 2008 · 1 400 Inlägg

Emilj90 skrev:
mindre basar är inte snärtigare. men mågna större billigare basar har lika stor talspole som dom lite mindre basarna i samma serie. och det säger sig självt då att dom basarna blir sega. men en 12'a med en 12" talspole är lika snärtig som en 8.

Haha! den 12´an skulle jag villa se. Men det är väldigt vanligt med dom billiga basarna att dom har samma motor (magnet) oberoende på storlek. DVS 80oz magnet på både en 8"tum och  en 15"tumare och det är i klenaste laget för att ha kontroll på en 15"tummare

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com
Emilj90 Bil/Lastbil/maskin mekaniker
23 februari 2008 · 148 Inlägg

ursäkta. skulle nog stå magnet:P

haha men såg nu i den här annonsen http://www.fetbas.com/catalog/product_i … ucts_id/34
att dom påstår sig ha en 12" talspole.

Senast redigerat av Emilj90 (23 februari 2008)

Trevlig på håll men lågnt ifrån trevlig.
BMW 750Ia Individual "Stortysken" (1995)
klimpan
23 februari 2008 · 2 600 Inlägg

bero på vad man lysnna på tycker jag. sj så kör jag me en 12 tums sluten låda spela rent och fint och me skönt tryck. allt är en smak sak (; ha inte läst hela tråden så om nån ha skrivit nått liknade innan  så ber jag om ursäkt tongue

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
DavidRydberg
25 februari 2008 · 8 Inlägg

- Köp hellre en bra bashögtalare av bra kvalité än två / tre billiga
- Oavsett vilken högtalare du valt så bygg en riktig låda och köp bas där du kan få hjälp med ritning!
- För att få riktigt bra bas måste du ha ett riktigt bra framsystem.
- Man får inte bättre ljud än den svagaste länken tillåter. Du får bättre bas med en kondensator till slutsteget samt slutsteg och mellanbas på framsystemet.


big_smilecool

Senast redigerat av DavidRydberg (25 februari 2008)

Four rings to rule them all! :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang