Kan man få sitt körkort upplåst igen?

bullen_91
29 augusti 2009 · 156 Inlägg

va kanske lite lustig rubik jag skerv men men. tappade bort körkorter igår och trodde aldrig jag skulle hitta de mer. Men det vissade sig att dom hade fått in min plånbok på coopforum.  Dum som jag va så spärrade jag körkortet innan idag. Vad gör jag nu?  måste jag beställa ett nytt ändån eller?  man kan inte låssa upp körkortet igen eller?hmm

xorox_88 Smack that ass!!
29 augusti 2009 · 2 953 Inlägg

ööööh låsa körkort? hur fan går det till?

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
bullen_91
29 augusti 2009 · 156 Inlägg

nån måste ju veta?

bullen_91
29 augusti 2009 · 156 Inlägg

xorox_88 skrev:
ööööh låsa körkort? hur fan går det till?

har man tappat bort sitt körkot så ska man förlustänmäla det på transportstyrelsen. Men nu är körkortet upphittat igen ?  jag undra om man kan upphäva änmälan på nått sätt?

FL3JM Inga konstigheter
29 augusti 2009 · 2 064 Inlägg

Hur fan spärrar man sitt körkort?
Anmäler man att man tappat det så får man väl bara ett nytt?
Det är ju en del som fuskar med det där, dvs säger att man tappat kortet och sen får ett nytt som man kan ha som reserv ifall man blir av med lappen. Snuten KAN ju kolla upp en och se att man fuskar, men det är sällan dom gör det. Dock ser dom ju det direkt innan man hinner stanna om man står som ägare på bilen, då är det rätt kört. smile

bullen_91
29 augusti 2009 · 156 Inlägg

Ingen som vet om man kan upphäva spärrningen av körkortet?

FL3JM Inga konstigheter
29 augusti 2009 · 2 064 Inlägg

Ring polisen och fråga? Dom har väl öppet dygnet runt hoppas jag?
Tror fortfarande inte att man kan spärra sitt körkort, det är en legitimation lixom, går ju inte direkt spärra sitt pass t.ex.

Fellow
29 augusti 2009 · 1 581 Inlägg

Spärrning av körkort har inte bara med möjligheten att ha dubla körkort ifall man blir av med det.
Anledningen till att man ringer och förlustanmäler så sker genast en "spärrning" på ditt personnummer. Alltså blir det svårare att beställa saker med faktura, ta lån, eller allmänt köpa saker på kredit då risken för att en bedragare använder ditt ID finns.

mYGeL
29 augusti 2009 · 1 338 Inlägg

det går att spärra sitt körkort! Mitt är det fortfarande...

Och ja det går att spärra upp har pratat med polisen flertal gånger men fortfarande ej lyckats göra det (lathet ?tongue ) En gång när jag ringt resten har vart när jag blivit stoppad för nykterhetskontroll osv..

Man kan tex få problem på banken, nekar en att ta ut eller sätta in pengar.. Jag fick det tongue

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design
Seat Leon CUPRA "AWD Konverterad mYGeL Edt" (2008)
Smajly
29 augusti 2009 · 3 059 Inlägg

Det går ej att "låsa upp" ett spärrat kort utan ett nytt måste beställas.

bullen_91
2 september 2009 · 156 Inlägg

Smajly skrev:
Det går ej att "låsa upp" ett spärrat kort utan ett nytt måste beställas.

Nu är körkotet upplåst igen. Ringde bara till transportstyrelsen. Sen skickde dom hem papper som jag skulle skriva på. Tur man slapp beställa nytt körkort.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang