Vad kostar det att lacka en bil?

JohnnyN Rutinerad medlem
8 maj 2006 · 1 938 Inlägg

Jag betalade 400 euro förra året när jag hade framläppen, passagerardörren, båda bakstänkskärmarna, tanklocket, dörrhandtagen och original "sidokjolarna" att målas tongue
Då var det ju bara framläppen som inte krävde nåt underarbete, resten krävde nog sitt jobb.

pippaaN
27 februari 2008 · 987 Inlägg

ghost_boy83 skrev:

WasteGate skrev:
Som rubriken lyder..
endast de som VET bör svara.. inga gissningar tack..
Gärna vad det kan kosta på en märkessverkstad och vad det kan kosta på en mindre
och även vad det skulle kunna kosta svart.. smile

Tacksam för seriösa svar / WasteStoffe

Tjena min far har en lackfirma och han tar melan 4-10,000 för en ren lackning och det är ink färg.
men om man inte har slipat bilen och spacklat bilen innan så får man räkna med minst 20-30 tusen
tilloch med mera om det är en märkesvärksta på volvo tog dom 10000 för att lacka en vinge till en 850.

10.000 för en vinge? ;/

i like it load
JonJen
28 februari 2008 · 74 Inlägg

1, en granne har slipat ner, spacklat, grundat hela bilen, lackkillarna va å kollade på bilen för någon dag sen dom kunde ej säga vad priset skulle sluta på just då, de kommer nog göra om lite spackling å så.. men mellan 20 000-30 000kr skulle de gå på ungefär. detta är iof en jänkare cab.. ENDAST utvändig lackering..

2, svart jobb=inget kvitto, inga garantier. lackaren kan va bäst i världen och ändå få damm i lacken.. gör man de vitt så gör dom om arbetet.. gör man de svart kanske dom gör om de lr  så säger dom: otur men ja gör inte om.. finns inte så mkt å göra då..
så om man vill ha en garanti å få ett perfekt jobb å kanske betala ett par tusenlappar till, kör på vitt...

Chevrolet bel air "sommarbilen" (1964)
Adiiii
28 februari 2008 · 196 Inlägg

Hej!
Jag skulle lackera min bil, både utvädningt å invändigt för 13000kr. Men då var bilen klar för lackering, dvs slipad å klar.

Full fart spar tid!
Volvo C30 R-design "Nemo" (2012)
snackcalahan
28 februari 2008 · 482 Inlägg

en lack kan kosta allt från 5000 och uppåt finns väl inget direkt tak. Mycket som spelar in. Det bästa är ju helt klart att ringa till nån lackerare på orten och berätta vad du har för bil o vad det är för jobb du vill ha utfört.

just real power
no turbo shit
melodic_death_metal
28 februari 2008 · 622 Inlägg

ni är väl medvetna om att tråden är 2 år gammal?

Golf_GTI_danne
7 maj 2012 · 52 Inlägg

Hur mycket kan de kosta om man ska ha motiv på huven?

Mvh Danne

Jag har dysleksi om ni inte först så skriv till mig så ska jag försöka förklara bätre!!!!!!!!
Mack Forum- och sitemoderator
7 maj 2012 · 26 113 Inlägg

Golf_GTI_danne skrev:
Hur mycket kan de kosta om man ska ha motiv på huven?

Mvh Danne

Beror väl på den som du anlitar som lackerare?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Audi_powah
7 maj 2012 · 1 515 Inlägg

Mack skrev:

Golf_GTI_danne skrev:
Hur mycket kan de kosta om man ska ha motiv på huven?

Mvh Danne

Beror väl på den som du anlitar som lackerare?

Precis, samt hur stor yta du skall lackera, motiv spelar också roll.

Hör med Klarby eller Wicked Paint, de är sjukt grymma. Men tro inte att du kommer
billigt undan, för det kostar bra mycket att göra hyffsade motiv lackeringar smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
evilaudio
7 maj 2012 · 16 195 Inlägg

Audi_powah skrev:

Mack skrev:

Golf_GTI_danne skrev:
Hur mycket kan de kosta om man ska ha motiv på huven?

Mvh Danne

Beror väl på den som du anlitar som lackerare?

Precis, samt hur stor yta du skall lackera, motiv spelar också roll.

Hör med Klarby eller Wicked Paint, de är sjukt grymma. Men tro inte att du kommer
billigt undan, för det kostar bra mycket att göra hyffsade motiv lackeringar smile

klarby har dock slutat lackera vad jag vet.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Audi_powah
7 maj 2012 · 1 515 Inlägg

evilaudio skrev:

Audi_powah skrev:

Mack skrev:

Beror väl på den som du anlitar som lackerare?

Precis, samt hur stor yta du skall lackera, motiv spelar också roll.

Hör med Klarby eller Wicked Paint, de är sjukt grymma. Men tro inte att du kommer
billigt undan, för det kostar bra mycket att göra hyffsade motiv lackeringar smile

klarby har dock slutat lackera vad jag vet.

Jaha, där ser man. . yikes

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
eplamojje Billackerare/Billjudmontör
7 maj 2012 · 1 171 Inlägg

klarby har sålt sån verksamhet.
Wickedpaint tar 500kr timmen när han gör motiv
räkna med att en huv tar ca 8-15 timmar beroende hur avancerat det ska va..
Å Wickedpaint är snabb men ändå riktigt säker så det blir inte så dyrt att anlita honom..

Volkswagen Fox TDI "Foxy Star" (2007)
Ford Mondeo "Familjebilen" (2010)
Audi_powah
7 maj 2012 · 1 515 Inlägg

eplamojje skrev:
klarby har sålt sån verksamhet.
Wickedpaint tar 500kr timmen när han gör motiv
räkna med att en huv tar ca 8-15 timmar beroende hur avancerat det ska va..
Å Wickedpaint är snabb men ändå riktigt säker så det blir inte så dyrt att anlita honom..

Jaha, billigare än vad jag trode då! 500:-/h är rätt billigt isåntfall!, 7500 för ett 15timmar jobb, det är ett bra pris! smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
bobbilush
28 april 2013 · 17 Inlägg

snackcalahan skrev:
en lack kan kosta allt från 5000 och uppåt finns väl inget direkt tak. Mycket som spelar in. Det bästa är ju helt klart att ringa till nån lackerare på orten och berätta vad du har för bil o vad det är för jobb du vill ha utfört.

Precis jag betalade 800 för att lacka min A-traktor 2010 å de ser bättre ut än polarns M3 som e lackad på firma

evilaudio
28 april 2013 · 16 195 Inlägg

sevenfortislowpower skrev:

snackcalahan skrev:
en lack kan kosta allt från 5000 och uppåt finns väl inget direkt tak. Mycket som spelar in. Det bästa är ju helt klart att ringa till nån lackerare på orten och berätta vad du har för bil o vad det är för jobb du vill ha utfört.

Precis jag betalade 800 för att lacka min A-traktor 2010 å de ser bättre ut än polarns M3 som e lackad på firma

för 800kr får man inte ens färg för att lacka en hel bil...

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
bobbilush
28 april 2013 · 17 Inlägg

evilaudio skrev:

sevenfortislowpower skrev:

snackcalahan skrev:
en lack kan kosta allt från 5000 och uppåt finns väl inget direkt tak. Mycket som spelar in. Det bästa är ju helt klart att ringa till nån lackerare på orten och berätta vad du har för bil o vad det är för jobb du vill ha utfört.

Precis jag betalade 800 för att lacka min A-traktor 2010 å de ser bättre ut än polarns M3 som e lackad på firma

för 800kr får man inte ens färg för att lacka en hel bil...

maskin färg blank svart 150kr litern å räcker me straks över en liter till en bil smile

M_lindblad
28 april 2013 · 47 Inlägg

evilaudio skrev:

sevenfortislowpower skrev:

snackcalahan skrev:
en lack kan kosta allt från 5000 och uppåt finns väl inget direkt tak. Mycket som spelar in. Det bästa är ju helt klart att ringa till nån lackerare på orten och berätta vad du har för bil o vad det är för jobb du vill ha utfört.

Precis jag betalade 800 för att lacka min A-traktor 2010 å de ser bättre ut än polarns M3 som e lackad på firma

för 800kr får man inte ens färg för att lacka en hel bil...

beror på om du ska lägga billack eller någon industrifärg , tex temadur 90

BMW 320i E36 "bästebrukis" (1994)
FLindgren
28 april 2013 · 5 089 Inlägg

Och nu bråkar vi om en tråd som startades 2006....

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
bobbilush
28 april 2013 · 17 Inlägg

M_lindblad skrev:

evilaudio skrev:

sevenfortislowpower skrev:

Precis jag betalade 800 för att lacka min A-traktor 2010 å de ser bättre ut än polarns M3 som e lackad på firma

för 800kr får man inte ens färg för att lacka en hel bil...

beror på om du ska lägga billack eller någon industrifärg , tex temadur 90

köpte 1L 150kr blanksvart maskinfärg smile e precis samma skiten bara att den tål mer stryk som jag då tyckte va bäst på en traktor då de springer massa muppar å skrapar byxor,kedjor å naglar med ibland wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang