Köpte mig en calibra turbo förra helgen som jag tyckte gick väldigt segt. Tyckte knappt att den laddade något ens så jag skuvade in muttrarna på actuatorstaget två varv och bilen känds märkbart starkare så idag installerade jag en laddtrycksmätare och det visade sig att grundladdtrycket endast låg på 0,2 bar så jag skruvade in muttrarna ännu mer tills jag lyckades få 0,35 i grundladd men det slutade med att laddtrycket började skena till 0,8-0,9 bar och tändningen klippte redan vid 5000 rpm.
Så jag skruvade ut muttarna igen för att sänka grundladdtrycket till 0,3 bar och vips så gick bilen som en gud från och med 0,4 bar upp till 0,9 bar då tändningen fortfarande klipper vid 5000 rpm.
Vet att det är normalt att tändningen klipper vid 0,9 bar då mjukvaran i databoxen är original så den laddar då högst 0,9 som e overboost(max laddtryck annars 0,6 bar)
Och turbon på c20let ska ladda max (0,6 bar) vid 3000 rpm men min laddar endast 0,4-0,5 vid 3000 rpm.
vad kan det vara för fel?
Slangarna ser hela och fina ut.
Ökar jag glt till det normal 0,35 så skenar laddtrycket men återställer jag jag actuatorn så att laddtrycket inte skenar så blir bilen bara seg och glt blir lågt (ca 0,2 bar)
Senast redigerat av Elitemaster (2 september 2009)