5037
Sök

Var kan jag montera en brandsläckare

TUSSE83
3 september 2009
Trådstartare
var kan man montera fast en 6kg brandsläckare så man lätt kommer åt den kan väll inte skruva den i golvet  eller??????
vill ju inte ha den i bagaget  hjälp mig

461 Inlägg
3 september 2009
Elda skrev:
Jag har min brandsläckare under passagerarsätet (är framme) fäst med 2 band, sen har jag en bältesavskärare nära mig så jag når den hur jag än sitter, med hjälp av den kan jag kapa banden till brandsläckaren på 2 röda om det behövs men jag har den ändå riktigt bra fastspänd.

En 6kg är väl lite stor att ha under sätet...?

BMW - Better Make Way

461 Inlägg
3 september 2009
Elda skrev:
von_blad skrev:
Elda skrev:
Jag har min brandsläckare under passagerarsätet (är framme) fäst med 2 band, sen har jag en bältesavskärare nära mig så jag når den hur jag än sitter, med hjälp av den kan jag kapa banden till brandsläckaren på 2 röda om det behövs men jag har den ändå riktigt bra fastspänd.

En 6kg är väl lite stor att ha under sätet...?

ja inte direkt UNDER sätet men framför/under sort off, har en 6 kilo själv o inga problem för mig smile

Förstår vad du menar, hade själv släckare på samma ställe på min förra bil.. Men de va då ingen 6kg, var mkt mindre än så, skulle gissa på en 2kg!
Senast redigerat av von_blad (3 september 2009)

BMW - Better Make Way

8 156 Inlägg
3 september 2009
Jag sökte bara lite snabbt på 4/6kilos för att få fram ungefärliga mått:
Mått (hxbxd): 42x22x16 cm
Mått (hxbxd): 53x24x18 cm

Ingen större skillnad. Om du har 18cm ledigt under sätet så borde valet vara självklart.
Jag skulle annars valt en 2kg fram och en 6kg i bagagen.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Fri fart för ett fritt folk!
15 159 Inlägg
3 september 2009
en liten där fram och en stor där bak är nog det vättigaste

om man behöver en stor och man sitter så till att man inte kan flytta sig kan man endå inte använda en 6kg släckare

och då är det lättare att låta vittnena använda den stora utifrån istället smile
eftersom branden sällan startar inne i bilen

Kör fort så hinner inget hända...

Sök