Dragracing på TV4-sport

wl
7 september 2009 · 4 Inlägg

RAFFLANDE RACE I RUTAN
Sommaren 2009 drabbade ett drygt trettiotal oförvägna kombattanter samman i ett av de tuffaste startfält som synts i svensk dragracing, Pennzoil Top Doorslammer.

Pennzoil Top Doorslammer är klassen där bilarna fortfarande ser ut som bilar men kan ha det mesta under skalet.

Det handlar om metanolfrustande högpotenta V8-motorer med tusentals hästkrafter som plöjs ner i asfalten och slungar fordonen framåt, två och två. Först i mål vinner och går vidare till nästa omgång. Förloraren får dra sig tillbaka till depån och slicka såren.

Under sex onsdagskvällar kommer TV4 Sports tittare få stifta bekantskap med dessa moderna gladiatorer och deras fantastiska fordon i tv-serien Nitroz Burnout.

Rafflande dueller utlovas!

Produktionsbolaget Summer on Wheels har följt de fem deltävlingar i Pennzoil Top Doorslammer som körts i Sverige och i Norge i somras. Resultatet blev sex avsnitt på 40 minuter styck som kommer att sändas sex onsdagar i följd.

Onsdagen den nionde september klockan 18.00 brakar det loss.
(9/9, 16/9, 23/9, 30/9, 7/10 och 14/10)

Nitroz Burnout – TV4 Sport.
Missa det inte!


//Lelle

Woolf
7 september 2009 · 41 Inlägg

Härligt att man får se mer än Formel-1 sidan av motorsport smile

Btw, ni vet väl att Sverige är det land som är det mest "dragracetätaste" landet i världen? Sverige har flest antal förare sett till befolkningsmängd.

BESHAN Orginal är för gubbjävlar!
7 september 2009 · 245 Inlägg

De va f*n på tiden, så less på formel 1 och stcc o allt sånt. Äntligen är allt jag säger!

Hedning Fd Bannad
7 september 2009 · 657 Inlägg

Fan vad roligt, började tröttna på kings of nitro på discovery, dessutom är top Doorslammer en roligare klass än Top Fuel. skulle jag välja skulle dom sända ännu lägre klasser. Ju mer standard det är, desto roligare är det tycker jag!

Märkesbög
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang