6507
Sök

Företag i helsingborg som heter Nåt som bpl?

666 Inlägg
8 september 2009
Trådstartare
Hejsan, var en man som ringde upp mig nu i veckan och påstog sig vara från nåt företag som hete typ bpl eller nå liknade, han sa att företaget var från helsingborg och dom höl baara på med nya bilar och importerade amrekanare, Han påstog att han hade en köpare på min subaru och ville hälst gjärna köpa den av mig så ville han att jag skulle åka till norrköping där hans chef skulle träffa mig, lätt ju rätt bra tyckte ja men så sa han att dom skulle ta ner bilen till helsingborg och provköra den i två dagar och se att kunden ville köpa den så skulle jag få pengarna innom två arbetsdagar insatt på mit konto(skumt) han sa att dom hade riktiga godkända kontrakt mm, Nån som vet om de är ett riktigt företag eller är de baara bluff som jag trodde?

Ursäkta för stavnigen,

SUBARU WRX
din dröm min verklighet

DFFL
9 020 Inlägg
8 september 2009
Sa han att han skulle rekonda den samtidigt? tongue

Bedragare, lägg på nästa gång.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

666 Inlägg
8 september 2009
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Sa han att han skulle rekonda den samtidigt? tongue

Bedragare, lägg på nästa gång.

Aa den skulle till en verkstad samt rekond sen sa han om de inte blir ett köp så bettalar vi ut 20% av bilens värde, sen när man ringer från ett kontantnummer en söndag kväll och vill att man ska ta ledigt från jobbe på mondag och åka ner, samt han prata stockholmska i bland men han sa att han var där i från,haha säkert tongue

SUBARU WRX
din dröm min verklighet

Neerd
1 596 Inlägg
8 september 2009
haha fan låter heeeelt skumt^^

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

666 Inlägg
8 september 2009
Trådstartare
alex_side skrev:
haha fan låter heeeelt skumt^^

aa värkligen, i början lätt de ju riktigt bra baara att han skambjud så hämst men jag ringde upp lite senare och snacka fram ett pris med han var då de börja spåra ur helt, så passa er för bengt som han hete som ringde

SUBARU WRX
din dröm min verklighet

5 198 Inlägg
8 september 2009
Finns det verkligen folk som går på sånt där ?

666 Inlägg
8 september 2009
Trådstartare
gamlingen skrev:
Finns det verkligen folk som går på sånt där ?

Jo de finns ju de :S en hära i min by som förlora en råd i våras värd 500tusen :S

SUBARU WRX
din dröm min verklighet

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
9 september 2009
Detta måste vara den värsta svenskan på länge. hoppas du inte kör bil som du stavar bara:)

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

806 Inlägg
9 september 2009
Hahah jaa jävlar va stavfel:P men vad är en råd för 500k? du skulle ha sagt javisst till honom och komma ner med en Nissan micra 88a med ett bord som vinge och se vad han säger:D

3 259 Inlägg
9 september 2009
Ringde en sån där gök till mig med förut.. Bara att spela med!smile Hur kul som helst när dom bara brer på mer o mer o tror att man sväljer allt med att skriva ägarbytespapper o få en handpenning på 10% o sen resten av pengarna på kontot osv osv, sen efter lite tjat o ljug från tattaren i luren så säger man bara; nej tyvärr, inte intressant! Då brukar det bara låta "klick"...

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

666 Inlägg
12 september 2009
Trådstartare
Hahaha kör inte bil som jag stavar i alla fal tongue

SUBARU WRX
din dröm min verklighet

Sök