Köpråd volvo eller saab

AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
12 september 2009 · 1 948 Inlägg

Glader9991 skrev:
Är det inte lite som att välja mellan att kriga med spjut, eller kriga med vapen?
Mitt val är enkelt.

sist jag kollade så var spjut ett vapen roll

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
TurbOla Reservdansk
12 september 2009 · 6 271 Inlägg

AcesHigh666 skrev:

Glader9991 skrev:
Är det inte lite som att välja mellan att kriga med spjut, eller kriga med vapen?
Mitt val är enkelt.

sist jag kollade så var spjut ett vapen roll

Ja, lite lustigt formulerat. lol

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Remiss
12 september 2009 · 1 339 Inlägg

Hultman skrev:
Köp Volvo´n om du ska leka (Därför jag kör volvo)  Annars garanterat Saaben!.

Saaben slår Volvon på allt utom om man ska leka..
Sen dom som tror sig kunna allt och säger att 9000 lådorna är kassa har fel!.. Har ägt två 9000 och har lekt mer än väl med dom och har inte rasat någon. Man ska kunna köra det är de!
Sen är 9000 lätt mekade samt lätta att hitta delar till. Redigt bra komfort.

Sen sånna som "Volvo740an" är ju bara pinsamma.

Saaben skulle jag tagit!smile

Låt mig utrycka min åsikt istället för att du ska leka bäst, klarar du inte av de kan du lika gärna dra härifrån.


Rille0 skrev:

Volvo740an skrev:
Ja nu snackar vi rättvis jämförelse, Volvo vinner, bla för att Saaben har kass byggkvalitet.


http://automotorsport.se/biltester/bilt … urmatchen+(Saab+9000)

du är ju för rolig, kass byggkvalite? för att fjädrarna fram kan brista och krängningshämmarstagen blir glappa? så de händer aldrig på en 740? väx upp o sluta va så trångsynt.

2. Saab     
* * *
    Stark, smidig och snål turbomotor. Mycket goda utrymmen, sköna säten, bra ljus.
    Dålig byggkvalitet, oföljsam och stötig fjädring, vägegenskaper, ojämn bromsförmåga på vinterväg.
    Stora utrymmen och sköna säten hjälper inte när väghållning, kvalitet och fjädringskomfort sviker.

KOPIERAT FRÅN  http://automotorsport.se/biltester/bilt … urmatchen+


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Angående att Automotorsport skulle ge en snällare syn på Volvon för att det är Volvo och för att Saab 9000 just är en Saab är ju kvalificerat skitsnack.

Senast redigerat av Volvo740an (12 september 2009)

Karl-Bertil
12 september 2009 · 518 Inlägg

(Måste säga det att det finns några stycken på detta forum som verkligen kämpar för att hålla "sitt" märke högt på de mest pubertala sätt jag någonsin skådat. Gå ut & ta en nypa luft och kom tillbaka om några år då ni kommit ur tonåren.Såna här trådar ger inte ett smack och borde inskrivas i reglerna att man får varning om man startar dom för det blir bara pajkastning av det hela ändå, speciellt Saab Vs Volvo då många som är med och argumenterar inte har en aning om vad de snackar om. Och du, glöm inte:

http://www.reallybored.net/m_pictures/305.jpg     wink     )

Senast redigerat av Karl-Bertil (12 september 2009)

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
12 september 2009 · 3 404 Inlägg

Volvo740an skrev:
Stark, smidig och snål turbomotor. Mycket goda utrymmen, sköna säten, bra ljus.
    Dålig byggkvalitet, oföljsam och stötig fjädring, vägegenskaper, ojämn bromsförmåga på vinterväg.
    Stora utrymmen och sköna säten hjälper inte när väghållning, kvalitet och fjädringskomfort sviker.

Är det AM&S som skrivit det? Oföljsam och stötig fjädring har jag då inte upplevt, har i vart fall kört bilar med MYCKET värre fjädring, känns dock en aning svajig med 15" och originalfjädring när man kommer upp en bra bit över de svenska hastighetsbegränsningarna.

Dålig byggkvalitet? Va f*n är det dom jämför med? Rolls Royce? Jag upplever inte kvaliten mycket sämre än i motsvarande volvo

Och vad gäller ojämn bromsförmåga så har jag inte upplevt nått större problem där heller.

Om Saab 9000 är så j*vla dålig så förstår jag inte hur den kunnat överleva i så många år...

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Enjimmieextra
12 september 2009 · 146 Inlägg

volvo740an har du ens kört en saab 9000?? den ligger minst lika bra på vägen som en 740 om inte bättre.

TurbOla Reservdansk
12 september 2009 · 6 271 Inlägg

Det är väl ingen som har sagt att en 740 ligger bra på vägen... lol
Inte med originalfjädring i alla fall. tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
MercedesJonnie
12 september 2009 · 3 268 Inlägg

Som sagt, smaker är som baken big_smile
Delad cool

johnblund i bött
12 september 2009 · 17 Inlägg

740 helt klart har ägt en saab 9000 2.3 turbo å det e fan den sämsta jävla skit bil jag ägt skulle inte vilja ha en sån om nån slängde den efter mig å den gick inte billigare än en 740

Åker hällre färdtjänst än att köra saab
FordeveR www.klockren.nu
12 september 2009 · 476 Inlägg

Mechanimal skrev:

FordeveR skrev:

Ricky skrev:
kan någon moderator låsa tråden, innan det vanliga volvo/sabb kriger drar igång igen...

haha de är ju skit kul big_smile

Eller så är det pinsamt då de flesta "argument" man läser är fullkomligt fakta-befriade, ofta också IQ-befriade.

precis de jag menade lol

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!
Larsson_Power Saabvilde!
12 september 2009 · 1 708 Inlägg

ralle_boyen skrev:
855 t5 wink

Ett till överintelligent svar på hans fråga! Jag vill va med idag igen! Mitt svar: "fisk"

Mvh Michael.

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
TurbOla Reservdansk
12 september 2009 · 6 271 Inlägg

Larsson_Power skrev:
Jag vill va med idag igen! Mitt svar: "fisk"

Mvh Michael.

Luktar illa? roll lol

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Funkiee Saab älskare!
12 september 2009 · 4 597 Inlägg

min gamla 9000 -92 hade orginal fjädring från -92. fram var den hög som helvete o bak var fjädringen o dämparna helt slut, men ta mig fan, den gick bättre på vägen än va många bilar gör endå, svajjade något efter som det var slitna dämpare, så den ligger ju klart mycket bättre på vägen än va en 740 gör. o sen för 3900 får man sänkfjädrar o nya dämpare så blir bilen larvigt bra, blir som en race bil nästan i stcc wink NÄSTAN alltså, så inget pant huvude behöver gnälla smile

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
12 september 2009 · 1 948 Inlägg

Volvo740an skrev:

Hultman skrev:
Köp Volvo´n om du ska leka (Därför jag kör volvo)  Annars garanterat Saaben!.

Saaben slår Volvon på allt utom om man ska leka..
Sen dom som tror sig kunna allt och säger att 9000 lådorna är kassa har fel!.. Har ägt två 9000 och har lekt mer än väl med dom och har inte rasat någon. Man ska kunna köra det är de!
Sen är 9000 lätt mekade samt lätta att hitta delar till. Redigt bra komfort.

Sen sånna som "Volvo740an" är ju bara pinsamma.

Saaben skulle jag tagit!smile

Låt mig utrycka min åsikt istället för att du ska leka bäst, klarar du inte av de kan du lika gärna dra härifrån.


Rille0 skrev:

Volvo740an skrev:
Ja nu snackar vi rättvis jämförelse, Volvo vinner, bla för att Saaben har kass byggkvalitet.


http://automotorsport.se/biltester/bilt … urmatchen+(Saab+9000)

du är ju för rolig, kass byggkvalite? för att fjädrarna fram kan brista och krängningshämmarstagen blir glappa? så de händer aldrig på en 740? väx upp o sluta va så trångsynt.

2. Saab     
* * *
    Stark, smidig och snål turbomotor. Mycket goda utrymmen, sköna säten, bra ljus.
    Dålig byggkvalitet, oföljsam och stötig fjädring, vägegenskaper, ojämn bromsförmåga på vinterväg.
    Stora utrymmen och sköna säten hjälper inte när väghållning, kvalitet och fjädringskomfort sviker.


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Angående att Automotorsport skulle ge en snällare syn på Volvon för att det är Volvo och för att Saab 9000 just är en Saab är ju kvalificerat skitsnack.

Snälla gå och gräv ner dig! kom förhelvete inte o snacka om att saab har kass väghållning när du själv kör 740! en bil känd för sin dåliga väghållning.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
marcuswsb
12 september 2009 · 20 Inlägg

Har haft båda två. Saaben e snyggare o mä turbo går den möe bättre än 116 varav många döda hästar. men mot 740 turbo så e de väll jämnare. Men f'n inte en gl , blir ju som o köra epa igen :p.

Hultman Lastbilschaufför
12 september 2009 · 265 Inlägg

Volvo740an skrev:

Hultman skrev:
Köp Volvo´n om du ska leka (Därför jag kör volvo)  Annars garanterat Saaben!.

Saaben slår Volvon på allt utom om man ska leka..
Sen dom som tror sig kunna allt och säger att 9000 lådorna är kassa har fel!.. Har ägt två 9000 och har lekt mer än väl med dom och har inte rasat någon. Man ska kunna köra det är de!
Sen är 9000 lätt mekade samt lätta att hitta delar till. Redigt bra komfort.

Sen sånna som "Volvo740an" är ju bara pinsamma.

Saaben skulle jag tagit!smile

Låt mig utrycka min åsikt istället för att du ska leka bäst, klarar du inte av de kan du lika gärna dra härifrån.


Rille0 skrev:

Volvo740an skrev:
Ja nu snackar vi rättvis jämförelse, Volvo vinner, bla för att Saaben har kass byggkvalitet.


http://automotorsport.se/biltester/bilt … urmatchen+(Saab+9000)

du är ju för rolig, kass byggkvalite? för att fjädrarna fram kan brista och krängningshämmarstagen blir glappa? så de händer aldrig på en 740? väx upp o sluta va så trångsynt.

2. Saab     
* * *
    Stark, smidig och snål turbomotor. Mycket goda utrymmen, sköna säten, bra ljus.
    Dålig byggkvalitet, oföljsam och stötig fjädring, vägegenskaper, ojämn bromsförmåga på vinterväg.
    Stora utrymmen och sköna säten hjälper inte när väghållning, kvalitet och fjädringskomfort sviker.


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Angående att Automotorsport skulle ge en snällare syn på Volvon för att det är Volvo och för att Saab 9000 just är en Saab är ju kvalificerat skitsnack.

Roligt att snacka om hur kassa Saabar är på epaträffarna? Snacka skit om en bil du aldrig upplevt eller kört?

BMW 525 TDSA "Bruksbilen" (1996)
Remiss
12 september 2009 · 1 339 Inlägg

AcesHigh666 skrev:
Konstigt uttalande bla bla bla

Nu är det så FORTFARANDE att jag kopierade från Auto Motor & Sports test när dom jämförde Volvo 850 & Saab 9000, jag hoppas att jag inte behöver nämna det en gång till


TenZer skrev:

Volvo740an skrev:
Stark, smidig och snål turbomotor. Mycket goda utrymmen, sköna säten, bra ljus.
    Dålig byggkvalitet, oföljsam och stötig fjädring, vägegenskaper, ojämn bromsförmåga på vinterväg.
    Stora utrymmen och sköna säten hjälper inte när väghållning, kvalitet och fjädringskomfort sviker.

Är det AM&S som skrivit det? Oföljsam och stötig fjädring har jag då inte upplevt, har i vart fall kört bilar med MYCKET värre fjädring, känns dock en aning svajig med 15" och originalfjädring när man kommer upp en bra bit över de svenska hastighetsbegränsningarna.

Dålig byggkvalitet? Va f*n är det dom jämför med? Rolls Royce? Jag upplever inte kvaliten mycket sämre än i motsvarande volvo

Och vad gäller ojämn bromsförmåga så har jag inte upplevt nått större problem där heller.

Om Saab 9000 är så j*vla dålig så förstår jag inte hur den kunnat överleva i så många år...

Jepp det är dom som har skrivit de, dom jämförde nog inte med en Rolls Royce utan troligen med Volvo 850 om jag förstår det rätt


Ja det gick inte något vidare för Saab även när 9000 & company tillverkades hmm

Remiss
12 september 2009 · 1 339 Inlägg

Hultman skrev:
Roligt att snacka om hur kassa Saabar är på epaträffarna? Snacka skit om en bil du aldrig upplevt eller kört?

http://automotorsport.se/biltester/bilt … urmatchen+


http://automotorsport.se/biltester/bilt … urmatchen+


Här är hela samanfattningen också


1. Volvo     
* * * *
    Säkra vägegenskaper, bekväma säten, byggkvalitet, andrahandsvärde, bra ljus, krocksäkerhet för barn.
    Lågvarvssvag och törstig motor, okänslig fjädring, klimatautomatiken, bagageutrymmet.
    Volvo 850 är fortfarande för ett trevligt och säkert bilägande. Kombimodellen kommer att stå sig bäst.
2. Saab    
* * *
    Stark, smidig och snål turbomotor. Mycket goda utrymmen, sköna säten, bra ljus.
    Dålig byggkvalitet, oföljsam och stötig fjädring, vägegenskaper, ojämn bromsförmåga på vinterväg.
    Stora utrymmen och sköna säten hjälper inte när väghållning, kvalitet och fjädringskomfort sviker.

Senast redigerat av Volvo740an (12 september 2009)

Funkiee Saab älskare!
12 september 2009 · 4 597 Inlägg

shit va trög man får vara........ auto & motorsport är ju rena jävla dyngan för fan! dom bevisar inget, de är en bunt pant arslen som inte fattar mycket, bara för att dom är halvt mutade av volvo.... har fan alltid varit så på deras recensioner. Volvo äger o saab suger, finns inge fel på volvo, men bara fel på saab, jävla skit snack är det för fan

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
MercedesJonnie
12 september 2009 · 3 268 Inlägg

Volvo740an skrev:

Hultman skrev:
Roligt att snacka om hur kassa Saabar är på epaträffarna? Snacka skit om en bil du aldrig upplevt eller kört?

http://automotorsport.se/biltester/bilt … urmatchen+


http://automotorsport.se/biltester/bilt … urmatchen+


Här är hela samanfattningen också


1. Volvo     
* * * *
    Säkra vägegenskaper, bekväma säten, byggkvalitet, andrahandsvärde, bra ljus, krocksäkerhet för barn.
    Lågvarvssvag och törstig motor, okänslig fjädring, klimatautomatiken, bagageutrymmet.
    Volvo 850 är fortfarande för ett trevligt och säkert bilägande. Kombimodellen kommer att stå sig bäst.
2. Saab    
* * *
    Stark, smidig och snål turbomotor. Mycket goda utrymmen, sköna säten, bra ljus.
    Dålig byggkvalitet, oföljsam och stötig fjädring, vägegenskaper, ojämn bromsförmåga på vinterväg.
    Stora utrymmen och sköna säten hjälper inte när väghållning, kvalitet och fjädringskomfort sviker.

vilken sida av jordklotet är du fördd på?
9000 är inget att jämnföra med en sunkig häckig skrotbil

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang