Försök till bedrägeri på min blocketannons.

NilssoN-89
12 september 2009 · 88 Inlägg

NilssoN-89 skrev:

Aruzo skrev:

FireTraXX skrev:
Sluta försöka bli lurad så slipper du kanske såna mail?

lol

Jo det hade ju varit det bästa, men tyvärr är det ju som det är.

Ursäkta formuleringen men ni förstår ju.

Senast redigerat av NilssoN-89 (12 september 2009)

Forshem
12 september 2009 · 231 Inlägg

AnderssonM skrev:
Fick nått liknande när jag försökte sälja min Saab i våras:P


Hej. Såg din bil på blocket och blev intresserad. Min nuvarande bil har
gått sönder så behöver en ny seriös bil omgående då jag pendlar till och
från jobbet. Nu undrar jag om det går för sig att köpa bilen på
avbetalning? har nämligen inte pengar förens den 25.e juli, men om detta
skulle gå för sig så är jag bredd att betala 2000 kr extra för bilen den
25.e juli som ett tack för hjälpen. Givetvis skriver vi ett kontrakt på
affären där man fyller i personuppgifter, datum, namn, pris och allt som
har med affären att göra. Såg att konsumentverket hade sådana kontrakt,
tycker dem verkade bra. Står även i kontraktet att säljaren äger bilen
tills den är till fullo betald. Så om jag skulle kunna komma och hämta
bilen omgående och vi skriver papprena och sen betalar jag vid löning
den 25.e juli så vore jag enormt tacksam för hjälpen. Hör av dig om
detta kan fungera. Tack på förhand. Mvh-Patrik

EXAKT det mailet fick jag när jag satte ut 945an!! Bad han vänligen men bestämt att dra åt helvete.

NeOx Saab 9-3 bioPOWER
12 september 2009 · 463 Inlägg

fick ett likadant när jag skulle sälja min gammla v70... tjejen tyckte det lät bra med tanke på att vi inte var i akut behov av pengar, men jag tyckte att det handlade om för mycket pengar och att det luktade bullshit... skönt att man fick det bekräftat!
han hade denna mejladress: andree_samuelsson@hotmail.com

Tänk en gång extra om ni skulle vara misstänksamma om nåt sånt här liknande dyker upp!

Peace

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity
Fenne
12 september 2009 · 160 Inlägg

generellt kan man säga att man aldrig ska lämna ifrån sig bilen innan den är betald. man ska även inte skriva på ett ägarbyte så klart. när ägarbytet är inskickat så är det inte din bil länge oavsett om det finns pengar, kvitto eller annat bevis på att den inte är betald. det är kört helt enkelt. vet detta eftersom jag nästan blev lurad.

stämde träff med personen i malmö och han var hur trevlig som helst och hade massa kontrakt redo osv. men jag tyckte inte att det kändes ritkigt bra så jag ringde polisen när jag stod där och 5sec senare var han borta naturligtvis. smile

Ford mustang gt500 "shelby gt500" (2007)
hangelosa_maffian
12 september 2009 · 169 Inlägg

fan ja fick 15st sådana mail när ja hade ute våran saab på annons...knepiga folk

sleeparn
28 oktober 2009 · 38 Inlägg

Ser man på! det är fler än vi som råkat ut för detta alltså!

Min sambo skulle sälja sin Audi 80 på blocket förra veckan och fick svar av en misstänkt bedragare.
som var villig att betala 1500 mer än vi begärde, om vi skrev ett kvitto, och skrev över bilen
på honom direkt, och att pengarna skulle betalas 14 dagar senare, med ett kontrakt som säkerhet.
Om han uppger sitt riktiga namn (vilket han är tvungen till om det skulle gå att genomföra kuppen)
han har även en mailadress som pekar på andranamnet samt födelseår "alf"och "1981"
så har jag hans personnummer och tog även en kreditupplysning på honom via upplysning.se
visst kan det vara en snodd identitet, men den han uppgav sej för att vara hade:

#betalningsanmärkningar 44st på totalt 607461 kr
#Score 1 (lägst av max 10)
#årsinkomst 74654kr
#Kredit avrådes

Jag svarade honom att jag misstänkte att det förmodligen var ett bedrägeri han var ute efter
och att jag tänkte kolla upp honom lite noggrannare, om han mot förmodan skulle vara intresserad av köpa bilen kontant.
Gissa om han blev sur, jag var en jävla nolla, sjuk i huvudet, samt att det var förjävligt att  idioter som jag skulle finnas ute i samhället, dom var ju bara i nöd för att de saknade en bil att åka till jobbet i.

kanske skulle kolla med Efterlyst, dom kan ju få ett namn och mailaderss iallafall.


-------------------------------------------
Hejsan. Jag och min fru bor strax utanför jönköping i Tenhult. Det är så
här att jag och min frus bror har precis öppnat upp vårat gammla föratag
igen.. problemet är att frugan krockade våran audi a6 för en vecka sedan
så vi väntar på försäkrings pengarna 47000:- som kommer den 10 nu om ca
3 veckor. Men som du säkert förstår så måste vi ha tag i en bil
omgående... för jag har ett företag att sköta..
Vi är jätte intresserade av din bil och undrar om vi kan göra så här...
att jag kommer tex nu till helgen och kollar på bilen.. är det så att
den bara funkar som den ska och allt är som det ska med motor och
låda... så köper vi nog den. Men vi skulle bli jätte glada om vi kunde
göra så här att vi tar bilen med oss direkt .. men att vi betalar dig då
när försäkringspengarna kommer den 10e.. det finns ju jätte bra
köpekontrakt att använda sig av.. för min fru sålde själv en bil för
några årsedan och då skulle vi få pengar en månad senare då ringde vi
polisen o frågade hur man skulle gå till väga.. då sa dom att det enda
köpekontraktet som är lagligt bindande.. är köpekontrakten som man kan
hämta ut från konsumentverket.. där står det klart o tydligt hur man ska
skriva... du kan ju gå in på www.konsumentverket.se och så när du kommer
in till första sidan så står det sök längst upp i hörnet skriv bara
köpekontrakt där.. så kommer du till en sida där det står
användköpekontrakt där kan du skriva ut ett. Om du går med på att jag
hämtar bilen i helgen och vi skriver kontrakt på att jag betalar dig
senast den 10e i 11 så har jag o frugan sagt det att du får 1500kr extra
som tack att du ställer upp. vi tänker inte pruta.. utan du får vad du
begär plus 1500kr. Vi har själva gjort på detta sätt o vet att det
funkar. Vi skriver ju givetvis ägarbyte samma dag jag hämtar bilen... men
din trygghet blir att i kontraktet står det klart o tydligt att du är
fullmäktig ägare tills du fått full betalning. Vi hoppas du vill hjälpa
oss mvh Anders o Madeleine

Senast redigerat av sleeparn (28 oktober 2009)

Chevrolet Colorado "4x4" (2005)
Ford Focus 1,0 "Ecoboost" (2013)
sleeparn
28 oktober 2009 · 38 Inlägg

Kollade lite på Efterlyst:s hemsida, och det kan nog mycket väl vara denna man som är i farten
Dan Johansson från Aneby (min gamla hem kommun förövrigt)
http://www.tv3.se/content/bilskojare-haerjar-pa-naetet

Ford Focus 1,0 "Ecoboost" (2013)
Chevrolet Colorado "4x4" (2005)
nitrox Defloratör.
29 oktober 2009 · 641 Inlägg

vilka äckliga kräk till människor det finns. fyfan.

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P
Volvo 240 Turbo "Inbrottsmagneten" (1984)
Kexet86
29 oktober 2009 · 190 Inlägg

Låter som den mannen jag vart blåst av jag med hmm jävla idioter. men när jag prata med kronofogden så hade han 45 liknade ärenden hmm

Dodge Pioneer (Dart) 1960 318
Vw Golf Vr6 (stötis)
Mortalis VW-nörd?
29 oktober 2009 · 4 332 Inlägg

Ja men ring då efterlysts tipslinje och fråga vad ni ska göra, troligtvis villd e väl att man bokar möte med honom och polisen så de kan ta han på bar gärning.
För övrigt, hur dum e man om man låter någon köpa ens bil på kredit tongue

Senast redigerat av Mortalis (29 oktober 2009)

JonR
29 oktober 2009 · 3 259 Inlägg

Mortalis skrev:
Ja men ring då efterlysts tipslinje och fråga vad ni ska göra, troligtvis villd e väl att man bokar möte med honom och polisen så de kan ta han på bar gärning.
För övrigt, hur dum e man om man låter någon köpa ens bil på kredit tongue

Ja hur dum får man bli? Lämna ifrån sig en sak till någon man aldrig har träffat förut UTAN att få betalt för den?!?!?!?! Bedrägligt att sånt här folk får hållas, men så länge det finns korkade människor att lura så kommer nog denna typen av skojare alltid finnas.. Så om alla börjar tänka lite med hjärnan så kommer också skojarna dö ut..

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
Carlee82 Icke gående Hellaflush wannabe
29 oktober 2009 · 287 Inlägg

JonR skrev:

Mortalis skrev:
Ja men ring då efterlysts tipslinje och fråga vad ni ska göra, troligtvis villd e väl att man bokar möte med honom och polisen så de kan ta han på bar gärning.
För övrigt, hur dum e man om man låter någon köpa ens bil på kredit tongue

Ja hur dum får man bli? Lämna ifrån sig en sak till någon man aldrig har träffat förut UTAN att få betalt för den?!?!?!?! Bedrägligt att sånt här folk får hållas, men så länge det finns korkade människor att lura så kommer nog denna typen av skojare alltid finnas.. Så om alla börjar tänka lite med hjärnan så kommer också skojarna dö ut..

MVH/Jon

Inga pengar - Ingen bil. Så jäkla svårt borde det ju inte vara men uppenbarigen är det ju de.
Här finns lite intressant läsning från Flashback: "Jag, bedragare"

Såhär beter sig ryggradslösa kräk! http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … 884#997884
81an
29 oktober 2009 · 566 Inlägg

Har fått liknande mail. Han ville ha bilen på avbetalning och jag skulle få mer än jag begärde. Va så synd om han för han behövde bil till jobbet osv. Mmm säkert, har man inga pengar så köper man ingen bil med v8 för att åka på till jobbet!

Robban_Hedlund
16 december 2009 · 175 Inlägg

Fick det här på min bil igår. Lät ju för bra för att vara sant, 2000:- över vad jag hade satt på annonsen.
Mailet kom från larssonspallservice@live.se

Hej. Jag och min Fru är mycket intresserade av din bil.. Det är så att vi är i akut behov av bil omgående för den vi hade fick tyvärr gå tillskroten efter en liten olycka min fru va med om.. typiskt kommer såolägligt nu när vi har öppnat upp eget företag... Så nu måste vi ha tagi en bil nu inom dom närmaste dagarna.. Våran fråga till dig är om viskulle kunna få hämta bilen nu tex i morgon eller i övermorgon.. men attdu får pengarna den sista december.. Får nämligen försäkrings pengarnadå för våran andra bil då.. jag vet att det låter konstigt kanske mendet finns riktiga köpekontrakt att hämta ut hos konsumentverket som ärtydliga och där skriver man i exakt hur det ska se ut... vi har självasålt en bil för 2 år sedan på det sättet.. vi skulle vara myckettacksamma om vi kunnde lösa det. Vi får ju endå 34 tusen avförsäkringsbolaget... så vi har sagt det att om du kan gå med på dettaså kan du få 2 tusen kr extra än du begär..som tack.. Vi hade blivitMycket tacksamma om vi kunde lösa detta.. och som sagt du har jupengarna den 30e då är försäkringspengarna inne på mitt konto. Vi bor pålandet strax utanför Jönköping.. har en liten dotter på 2år så duförstår nu nog säkert hur akut detta är för oss. Mvh Anders o Madeleine

Senast redigerat av Robban_Hedlund (16 december 2009)

Aldrig mer en japanare!
Fenne
16 december 2009 · 160 Inlägg

Robban_Hedlund skrev:
Fick det här på min bil igår. Lät ju för bra för att vara sant, 2000:- över vad jag hade satt på annonsen.


Hej. Jag och min Fru är mycket intresserade av din bil.. Det är så att vi är i akut behov av bil omgående för den vi hade fick tyvärr gå tillskroten efter en liten olycka min fru va med om.. typiskt kommer såolägligt nu när vi har öppnat upp eget företag... Så nu måste vi ha tagi en bil nu inom dom närmaste dagarna.. Våran fråga till dig är om viskulle kunna få hämta bilen nu tex i morgon eller i övermorgon.. men attdu får pengarna den sista december.. Får nämligen försäkrings pengarnadå för våran andra bil då.. jag vet att det låter konstigt kanske mendet finns riktiga köpekontrakt att hämta ut hos konsumentverket som ärtydliga och där skriver man i exakt hur det ska se ut... vi har självasålt en bil för 2 år sedan på det sättet.. vi skulle vara myckettacksamma om vi kunnde lösa det. Vi får ju endå 34 tusen avförsäkringsbolaget... så vi har sagt det att om du kan gå med på dettaså kan du få 2 tusen kr extra än du begär..som tack.. Vi hade blivitMycket tacksamma om vi kunde lösa detta.. och som sagt du har jupengarna den 30e då är försäkringspengarna inne på mitt konto. Vi bor pålandet strax utanför Jönköping.. har en liten dotter på 2år så duförstår nu nog säkert hur akut detta är för oss. Mvh Anders o Madeleine

han försöker lura dig... jag har fått exakt samma meddelande när jag hade min på annons... finns ip numre med i mail?`det finns funktion du kan söka på googl på IP så får du se var han befinner sig

Ford mustang gt500 "shelby gt500" (2007)
Seth
16 december 2009 · 3 354 Inlägg

Robban_Hedlund skrev:
Fick det här på min bil igår. Lät ju för bra för att vara sant, 2000:- över vad jag hade satt på annonsen.


Våran fråga till dig är om viskulle kunna få hämta bilen nu tex i morgon eller i övermorgon.. men attdu får pengarna den sista december.. Får nämligen försäkrings pengarnadå för våran andra bil då..

no cash no car tongue hur kan dessa mail fortsätta? måste ju bara göra det värre för dem

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Robban_Hedlund
16 december 2009 · 175 Inlägg

Fenne skrev:

Robban_Hedlund skrev:
Fick det här på min bil igår. Lät ju för bra för att vara sant, 2000:- över vad jag hade satt på annonsen.


Hej. Jag och min Fru är mycket intresserade av din bil.. Det är så att vi är i akut behov av bil omgående för den vi hade fick tyvärr gå tillskroten efter en liten olycka min fru va med om.. typiskt kommer såolägligt nu när vi har öppnat upp eget företag... Så nu måste vi ha tagi en bil nu inom dom närmaste dagarna.. Våran fråga till dig är om viskulle kunna få hämta bilen nu tex i morgon eller i övermorgon.. men attdu får pengarna den sista december.. Får nämligen försäkrings pengarnadå för våran andra bil då.. jag vet att det låter konstigt kanske mendet finns riktiga köpekontrakt att hämta ut hos konsumentverket som ärtydliga och där skriver man i exakt hur det ska se ut... vi har självasålt en bil för 2 år sedan på det sättet.. vi skulle vara myckettacksamma om vi kunnde lösa det. Vi får ju endå 34 tusen avförsäkringsbolaget... så vi har sagt det att om du kan gå med på dettaså kan du få 2 tusen kr extra än du begär..som tack.. Vi hade blivitMycket tacksamma om vi kunde lösa detta.. och som sagt du har jupengarna den 30e då är försäkringspengarna inne på mitt konto. Vi bor pålandet strax utanför Jönköping.. har en liten dotter på 2år så duförstår nu nog säkert hur akut detta är för oss. Mvh Anders o Madeleine

han försöker lura dig... jag har fått exakt samma meddelande när jag hade min på annons... finns ip numre med i mail?`det finns funktion du kan söka på googl på IP så får du se var han befinner sig

Hittade ett ip nr: 91.149.46.232 hur söker man?

Aldrig mer en japanare!
Fenne
16 december 2009 · 160 Inlägg

http://www.ipnr.nu skriv in ip där så kommer det fram

Ford mustang gt500 "shelby gt500" (2007)
Fenne
16 december 2009 · 160 Inlägg

tänk på att ip nr nte är 100% tillförlitligt då aman kan fejka ip. men hn kom från täby har jag för mig som skickade till mig

Ford mustang gt500 "shelby gt500" (2007)
gamlingen
16 december 2009 · 5 198 Inlägg

Fenne skrev:
http://www.ipnr.nu skriv in ip där så kommer det fram

Detta stämmer inte. .för isåfall siter jag en bit utanför Timrå.. å det gör jag absolut inte..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang