6547
Sök

Prick på körkortet?

546 Inlägg
13 september 2009
Trådstartare
vad är enklaste sättet att kolla om man har någon prick på körkoret?
är det att kolla med länsstyrelsen/polisen?

MVH

2 982 Inlägg
13 september 2009
prick??
nej sådans existerar inte!
det här med VARNINGAR är bara skitsnack.
har en polare som är polis vid söderortspolisen. har frågat honom om det där och fick svaret:
"MAN SÄGER att: jag släpper dig för denna gång med en varning som vi noterat".. för att polisen kan va lite shysst och släppa OM killen ifråga inte har ljugit och visar någon som helst form utav ånger.
men dessa varningar existerar ej !

sedan kan det finns noteringar om personen i fråga och tidigare aktivitet. men inget som begrundar sig för en varning
Senast redigerat av Residence (13 september 2009)

Smålänning
7 887 Inlägg
13 september 2009
Svar ja...

Tror polisen i ditt län är allra enklast.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

546 Inlägg
13 september 2009
Trådstartare
hmmm hur menar du nu Residence? fick nämligen böter i går för blyfot då sa polisen att jag kommer få prick på körkortet stämmer det inte då lr vad?

Vw trimmare
2 995 Inlägg
13 september 2009
ante123 skrev:
hmmm hur menar du nu Residence? fick nämligen böter i går för blyfot då sa polisen att jag kommer få prick på körkortet stämmer det inte då lr vad?

Du får ingen prick du får ju böter? finns inge 3-pricks system heller utan får man tillräckligt med böter kan det istället hända att länsstyrelsen kollar upp om du är lämplig att ha körkort kan ske efter 3 grova överträdelser eller 10 fortkörningar likaså som dom kan nypa körkortet om du får massvis med LOB på dig...

2 982 Inlägg
13 september 2009
ante123:
givetvis antog jag att TS inte har fått böter för något.
har man fått böter lägges en notering om brott och straff.
ordet prick används för att skrämma.
polisen säger ju inte direkt: "Nu har vi även noterat i våran databas om ditt brott" - VILKET för övrigt är självklart.

man TS: 1 brott som du fått böter för = 1 "Prick"
Inte svårt att räkna ut

546 Inlägg
13 september 2009
Trådstartare
okej tack för infon

Sök