Ni som har bilarna registrerade på era föräldrar, vad säger ni till polisen?

PLindblom
19 september 2009 · 1 200 Inlägg

Som rubriken lyder, jag har fått för mig att en standardfråga vid en poliskontroll är något i stil med "Är bilen din?". Vad säger ni som inte själva står som ägare? hmm

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
19 september 2009 · 5 650 Inlägg

de lär vell säga nej antar ja?
menar står man inte som ägare på bilen så äger man den ju inte även om man har pröjsat den..

tur man inte är så snål på försäkring så man måste ha bilen i nån annans namn big_smile

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Hybriden
19 september 2009 · 677 Inlägg

Jag brukar säga att jag lånar bilen smile

Batta
19 september 2009 · 1 353 Inlägg

dom brukade säga nåt i stil med

"Ute och glider i morsans bil ser jag"
"Japp"
"går den bra då?"
"japp"


ungefär så såg väl dom flesta kontroller jag råkade ut för här i falun ut ^^

Men nu så äger jag ju bil själv wink

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
NETTAN Girls go fast
19 september 2009 · 893 Inlägg

Bättre att ha bilen på sig själv, om det händer nå så man inte står där om de händer nå och inte får en krona av försäkringsbolaget.

Japsdämpare på en volvo är som stegrande älgdekaler på en Japsbil.
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=117874
Honda Civic Coupè "Angel Dust" (1994)
paperboy
19 september 2009 · 57 Inlägg

Hmm , för mej är det omvänt , Jag står för en bil som min styvfar har hihi

Volvo XC60 (2017)
TurbOla Reservdansk
19 september 2009 · 6 271 Inlägg

Batta skrev:
dom brukade säga nåt i stil med

"Ute och glider i morsans bil ser jag"
"Japp"
"går den bra då?"
"japp"

Så låter det typ alltid. smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
76Lubricants SpeedFreakz Sweden
19 september 2009 · 1 778 Inlägg

Försäkringen gäller även om man kör någon annans bil. När jag körde på ett rådjur med "pappas" bil var det inga som helst problem, så länge det inte är en försäkring som bara gäller över 25år eller nåt sånt dumt. Och när polisen frågar säger man ju helt enkelt att det är pappas bil jag lånat, svårare är det inte:)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
jocke_gronberg
19 september 2009 · 4 586 Inlägg

Säger som det är att det är min "mors" bil. Då åkte jag golf gti turbo med öppet filter,sänkt,18 tummare,sportsystem samt en del mätare i bilen. Ja det är säkert mammas bil tänkte dom då hon snart är Pensionär men dom har aldrig sagt något om det.

Är mer rädd att försäkringsbolaget ska säga någon vid en skada

Resten av bilarna har jag haft på mig själv

Senast redigerat av jocke_gronberg (19 september 2009)

NissanMotorsport
19 september 2009 ·

hade 740in på farsan min förut, numera på mig.. fick frågan engång och sa att de va min fars bil.. inge mer me det tongue

Jiimpa
19 september 2009 · 767 Inlägg

jag brukar säga att det är min bil fast så är man ju oftast lite retlig när man blir stoppad också (A)
men oftast brukar dom bara säga okej då poliser inte är dumma och fattar nog redan innan att bilen är min även om morsan står som ägare.

Senast redigerat av Jiimpa (19 september 2009)

Germax
19 september 2009 · 12 086 Inlägg

Är bilen din? Nej..
Vems är det? Farsans.
Ok

Svårare är de inte.

Bjork OEM <3
20 september 2009 · 6 957 Inlägg

Jag har förståelse att man har bilen på sin förälder på ett sätt, jag hade min og 9-3 Aero på far ett tag.
Han tyckte jag kunde ha det till ekonomin fått lite fart hos mig, min SS hade jag på sj och så kommer det bli i fortsättningen med resterande bilar smile

Man kan ju tilläggsförsäkra bilen så att förare under 24år får bruka bilen i hushållet.
Men skulle man smälla och försäkringsbolaget börjar rota lite bland inköpskvitton..lite jobbigt
om sonens/dotterns namn står där och föräldern på bilen eller?

Jag kan tänka mig att gå och köpa en M3 E46 vilken dag som helst men med den försäkringen jag
får så får man avböja..sååå kul är det inte att spendera pengar på bilen tongue

Men när jag blev stoppad så sa dom inte så mkt faktiskt

OEM <3
76Lubricants SpeedFreakz Sweden
20 september 2009 · 1 778 Inlägg

Det dom kan göra är att försöka bevisa att jag kör min pappas bil mer än 25% av vad den rullar, då måste jag skriva över den på mig själv. Men med tanke på att min styv far är försäkrings ombud på länsförsäkringar och han säger att jag inte behöver fundera över att jag inte ska få ut något vid en olycka så litar jag på honom:)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
skogenracing xcOOb
20 september 2009 · 388 Inlägg

är aldrig nå problem.. säga som de är och inge konstigt o ha en bil tex tillsammans med sin far och de kan man säga till försäkringsbolaget också så blire inge strul där, möjligtvis lite högre självrisk alt. premie..

Ghost_Face
20 september 2009 · 517 Inlägg

Kompisen slapp betala böter när vi var ute och gled med hans farsas oskattade audi A8.

När polisen stannade oss frågade de honom något i stil med; om han erkände sig skyldig att ha kört med en oskattad bil. Men han kunde ju varken neka eller erkänna i och med att det var hans farsas bil, så han slapp helt enkelt undan...
trots att polisaspiranten som mer än gärna hade följt lagboken punkt och prickat och gett honom böter, men som tur var den äldre polisen lite bussigare och lät det gå för den här gången smile

Polisaspiranten kläckte även ur sig "Har man en sån här dyr och fin bil borde man väll ha råd och betala skatten också" big_smile

Så visst finns det för- och nackdelar med att ha fordon registrerade på sina föräldrar.

Saandberg
20 september 2009 · 106 Inlägg

Dom frågar bara vems det är och jag säger vems det är sen äre inge mer med det xD

/Saandberg.

Volvo Räcing
Rojpen
20 september 2009 · 2 230 Inlägg

polisen skiter ju i vilket vems det är bara men vet vems det är å den personen vet om det.  smile

så kan det vara då det inte blev som det skulle
grillsson
20 september 2009 · 40 Inlägg

Borde väl inte vara några konstigheter alls, man får väl faktiskt köra bilar som inte är registrerade på sig själv.....

Peugeot 206 (2006)
Volvo 945 "Classic" (1998)
expan
20 september 2009 · 28 Inlägg

"Ute och kör i farsans bil ser jag?"
"Jo.."
"Ja det är ju förbannat skönt att ta hans bil och köra slut på hans bensin.. det gjorde jag alltid när jag var ung iallafall, kör försiktigt nu"

så lät det senast som fråga iallafall smile

Allt som oftast är det som det är, men när det inte är som det är, är det fortfarande som det är.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang