5095
Sök

Solex 30/30, vad kan dom ha suttit på?

1 217 Inlägg
21 september 2009
Trådstartare
Hejsan, jag har röjt ur mina morföräldrars garage som stått orört ca 20 år och stötte där på 4 st förgasare av märket Solex.

Det är 2-portare med 30mm lopp.

Min fråga är nu, vad kan dom ha suttit på från början?

Och en liten fråga till, finns det något värde i sådana förknasare?

1 703 Inlägg
1 217 Inlägg
21 september 2009
Trådstartare
henkebenke skrev:
solex 30 satt på bla. bubbla wink

Okey, jag vet att dom haft en standard wangard (stavning?) några peggor, ciittror samt volvo. Men nån bubbla har jag aldrig hört något om.

Satt det verkligen dubbelförknasare på bubblor förresten? hmm

Fire And Silk
2 254 Inlägg
21 september 2009
Vet att det sitter på någon gammal hinkig  Volvo-Penta från början av 1800-talet också smile

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

1 217 Inlägg
21 september 2009
Trådstartare
-Mackan- skrev:
Vet att det sitter på någon gammal hinkig  Volvo-Penta från början av 1800-talet också smile

Hehe, jo men dom har faktiskt aldrig haft någon större båt än en plan-eka så det tvivlar jag på..

Men ligger det något värde i sån här gammal bråte eller är det bara nostalgi?

164 Inlägg
21 september 2009
Ksj skrev:
henkebenke skrev:

Okey, jag vet att dom haft en standard wangard (stavning?) några peggor, ciittror samt volvo. Men nån bubbla har jag aldrig hört något om.

Jodå, visst satt det dubbla Solex på gamla bubblor.

Dina Solex 30 borde du kunna sälja till någon som har en VW 1200 34 hk bland annat.

http://www.bimmerforum.se/ - Det demokratiska BMW-forumet - nu öppet för gäster!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=160650

1 217 Inlägg
21 september 2009
Trådstartare
Malabar skrev:
Ksj skrev:
henkebenke skrev:

Jodå, visst satt det dubbla Solex på gamla bubblor.

Dina Solex 30 borde du kunna sälja till någon som har en VW 1200 34 hk bland annat.

Okej:)  då tar jag nog med dom till onsdagsträffen för veteranare i thn då. Där finns säkert någon som vill ha  alla 4 smile

Sök