4208
Sök

Brandrök eller "normalt" i AC

537 Inlägg
26 september 2009
Trådstartare
Tjooo.

Körde idag igång AC´n på högsta för att rensa ut systemet på skit och för att se om man kunde få någon kyla. Så jag körde reglagen på max hastighet, max värme, fönsterblåsen och de vanliga stora utblåsen.

Efter ett tag såg jag att det börja ryka under panelen vid fötterna, först ko0pplade jag det till damm från benvärmarna, men efter 0.01skund kopplade jag om i skallen eftersom det inte finns någon benvärmare och fick då för mig att det var brandrök. Stängde då av och röken försvann omedelbart. Kollade under panelen så gott jag kunde och kände ingen rökdoft e.d Startade den sedan igen efter 2minuter och slängde på fläkten på max igen, och då dog bilen hmm Stängde av fläkten och startade motorn igen, och nu efter varje gång jag startar så luktar det rök i bilen. Jag har inte kört något efter detta utan mer haft den på tomgång (fläkten fortfarande av).

Någon som har en ide om detta? Bilen är en Porsche 924 från 1985 och när jag köpte den för 2månader sedan hade den stått helt stilla i 2år och innan dess har den knappt körts sedan 2003, och antagligen har AC´n vart helt oanvänd sedan dess.

Skrev texten kanske lite för snabbt, men ni bör förstå, annars fråga på. Nu ska jag skynda mig iväg och köpa brandsläckare... känns aktuellt..

DFFL
9 020 Inlägg
26 september 2009
Låter ju kanon, tycker att du borde låta någon verkstad ta reda på vad det är.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Sök