3453
Sök

Parkerings skada har en volvo s60 års 02

508 Inlägg
26 september 2009
Trådstartare
hej

jag undrar över jag har märkt idag att det finns många dörslag på min bil bucklor o sådär, jag har en helförsäkring från trygghansa och har reducerings försäkring betalar jag 0kr då för min parkerings skador eller ska jag betala? en sista fråga hur tar jag mig tillväga jag hörde att man måste gå till polis dom ska besikta o grejer lite hjälp tack så länge

Sessa!
50 Inlägg
26 september 2009
Jag kontaktade polisen när jag hade fått parkeringsskada ( någon hade förmodligen med lite för mkt berusningsmedel i kroppen haft dålig balans på sin cykel) :S Polisen kollade skadan och sedan så tog försäkringsbolaget hand om resten... Detta var en massa år sedan, men tycker att du kan väl iaf ringa o kolla med ditt försäkringsbolag.

Vet dock inte om behöver kontakta polisen för små skador som uppkommit då man stått parkerad bredvid varandra.. Men vad vet jag smile Lycka till smile

En handling kan få oanade konsekvenser.

121 Inlägg
26 september 2009
Jag tror knappast du kan "samla" på dig ett antal skador från olika tidpunkter och få allt åtgärdat via din försäkring. Det kräs nog att du kontaktar polisen när du fått en skada och den vållande har smitit iväg och då kan du få den senaste aktuella skadan åtgärdad. Det vanliga är väl att en bildörr smälls upp och det blir en skada, ev två om det är båda dörrarna. Om du har flera skador efter hela sidan bör nog dessa ha tillkommit vid olika tidpunkter. Försäkringsbolaget tar knappast på sig att fixa till flera skador, vissa kan vara gamla skador som kanske funnits flera år. Om du nu får en dörrsida fixad kan du ha tur att att hela dörren blir åtgärdad och kanske gamla skador också. Detta är min tolkning, jag kan kanske ha fel men mitt resonemang låter nog ganska vettigt. Sen är ju oftast självriskerna på vagnskadeförsäkringen ganska hög, säkert mellan 2000-3000 kr, om man nu inte har någon form av försäkring som reducerar denna. Det finns också en metod att åtgärda småbucklor genom att trycka ut bucklan innifrån med specialverktyg utan att behöva lacka om. Detta kan utföras av vissa verkstäder.

Sök