Vad får jag plats med i bagagen på en golf?

id_
27 september 2009 · 130 Inlägg

Ja nu tror alla säkert att jag ska smiska i massa multimedia och baslådor och grejjer, men det är faktiskt mycket enklare än så.

Jag ska hämta en TV imorgon efter jobbet, och vet inte om jag får plats med paketet i bilen..
Har sökt info lite här o där på nätet men inte hittat nåt, hade mätt själv om jag hade hittat nåt här hemma o mäta med!!!!! inte ens en tumstock linja eller nåt kan jag hitta de e fan skandal.. wink

Paketet jag behöver få in är altså 1415 x 818 x 260 mm o ja bilen är en 2d golf v gti, tror inte de e skillnad på 2/4d?

Aja om nån kan va jävligt bussig o mäta upp ifall det överhuvudtaget går vore bra, annars får jag leta reda på en annan bil tills imorgon.

för nån månad sen körde jag ett skrivbord från ikea, det hade dessa specarna på paketet:

bredd:660
höjd:120
längd:1430

men kommer tyvärr inte ihåg hur tajt det var i sidled, har för mig att jag oxå fick fälla fram passagerarstolen lite och putta fram paketet, men minnet sviktar

Senast redigerat av skunkworks (27 september 2009)

Thorssa
27 september 2009 ·

Sprang ut och mätte i min 5d, i min skulle det gå in om jag fäller baksätet. Det är ungefär 1400 mm från bakkant av bagaget till bakkant på förarstolen och då sitter jag låångt bak, går säkert att dra fram stolen 200 mm. Bagaget är ca. 1000 mm brett så på den ledden ska det vara lugnt och även på höjden om du lägger paketet ner. Dock vet jag inte om baksätet är kortare på en 3d?

id_
27 september 2009 · 130 Inlägg

Thorssa skrev:
Sprang ut och mätte i min 5d, i min skulle det gå in om jag fäller baksätet. Det är ungefär 1400 mm från bakkant av bagaget till bakkant på förarstolen och då sitter jag låångt bak, går säkert att dra fram stolen 200 mm. Bagaget är ca. 1000 mm brett så på den ledden ska det vara lugnt och även på höjden om du lägger paketet ner. Dock vet jag inte om baksätet är kortare på en 3d?

fyfan du är en klippa!!! tusen tack

Mortalis VW-nörd?
28 september 2009 · 4 332 Inlägg

Lägg inte ner tvn, ska HELST fraktas stående, plasma framförallt.
Det jag tror skulle kunna bli problem e isf längden, de övriga måtten klarar du nog fint. Körde ju en 40" i kartong med min, stående, men då va de precis att de gick på längden typ. Dock e golf 4an lite kortare än 5an.

maco
28 september 2009 · 1 207 Inlägg

Mortalis skrev:
Lägg inte ner tvn, ska HELST fraktas stående, plasma framförallt.
Det jag tror skulle kunna bli problem e isf längden, de övriga måtten klarar du nog fint. Körde ju en 40" i kartong med min, stående, men då va de precis att de gick på längden typ. Dock e golf 4an lite kortare än 5an.

Om det gäller en plasma så är det väl inte "hellst" utan ett "måste". Iaf var det så på de tidigare modellerna, glaset sitter nämligen inte fast särskillt bra så det lossnar och "krossar" innanmätet.
Nu säger detta säkerligen inget alls, men jag hjälpte en kompis när han hade köpt en 50". Den kunde man ha ståendes på golvet framför baksätet. Detta var en 9-5a men du kanske kan göra något liknande?

Senast redigerat av maco (28 september 2009)

Thorssa
28 september 2009 ·

En LCD är inga problem att frakta liggande. Har bl.a. kört min mellan Sundsvall och Gävle två gånger samt två flyttar utöver det, de flesta gånger liggande utan att den tagit någon skada. En plasma däremot ska absolut inte fraktas liggande.

yellowbird
28 september 2009 · 61 Inlägg

jag har faktiskt lyckats klämma in en 32" tjock-TV bak i en 5d golf 2 i låda och allt, men då stack nog 50% ut, tur att man inte hadde så långt hem tongue

id_
28 september 2009 · 130 Inlägg

det var en 46" samsung LED, fanns inga fel på den då jag fraktat klart.. detta inlägg betyder då oxå givetvis att teven fick plats, weehoo smile

expect1991
28 september 2009 · 1 814 Inlägg

Nu när problemet är låst kan vi föra tråden åt ett mindre seriöst håll:
-Liten mobil
-Fotboll storlek 5
-Reservdäck 15"
-Luft
-Vatten
-Hopp & Drömmar
-Viss rost.

Senast redigerat av expect1991 (28 september 2009)

Thewolfman
28 september 2009 · 27 Inlägg

En golfbag? big_smile

Toyota Soarer "Wolfman" (1991)
MIKK0 Designer.
28 september 2009 · 1 260 Inlägg

Thewolfman skrev:
En golfbag? big_smile

Mja, med drivern i framsätet cool

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot
expect1991
29 september 2009 · 1 814 Inlägg

MIKK0 skrev:

Thewolfman skrev:
En golfbag? big_smile

Mja, med drivern i framsätet cool

lol

expect1991
29 september 2009 · 1 814 Inlägg

Caddien ska också åka med, gärna i baksätet wink

The_Rebel Gréve
29 september 2009 · 497 Inlägg

expect1991 skrev:
Caddien ska också åka med, gärna i baksätet wink

host host... golfslav menar du väll wink roll

MIKK0 Designer.
29 september 2009 · 1 260 Inlägg

The_Rebel skrev:

expect1991 skrev:
Caddien ska också åka med, gärna i baksätet wink

host host... golfslav menar du väll wink roll

Näe, Caddy! lol

http://designercars.net/biler/VW-model-542.jpg

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot
vw___tompa Avstängd
29 september 2009 · 386 Inlägg

Frågan är inte vad man får plats med utan vad som inte får plats. Jag tycker man får in hur mycke junk som helst fast det är liten skuff..

bollen1986
29 september 2009 · 3 714 Inlägg

Jag vet att man får plats med en Mustang Mamba i en golf II 2-dr
även en 32" widescreen tjocktv  dock inte samtidigt smile

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
KHRacing
30 september 2009 ·

var nån på Sporthoj.com som postade en bild för ett tag sedan med en Suzuki GSX-R750 inne i en Nissan Micra eller någe. O nej, de hade inte krockat, den transporterades så, helt inne i bilen + föraren

bollen1986
30 september 2009 · 3 714 Inlägg

KHRacing skrev:
var nån på Sporthoj.com som postade en bild för ett tag sedan med en Suzuki GSX-R750 inne i en Nissan Micra eller någe. O nej, de hade inte krockat, den transporterades så, helt inne i bilen + föraren

Hehe då måste dom kämpat bra eftersom en micra inte är direkt stor tongue

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang