BMW 320i E30 ( Turbo )

Noxxer
30 september 2009 · 1 482 Inlägg

Ja du kan ju hämta ut 900hk+ ur en M20 motor.. men då börjar vi snacka pengar och ständiga haverier.

BLT Service
Theracords Music Label
Frager TurboBiten
1 oktober 2009 · 76 Inlägg

Blir nog som ni säger att bygga vidare på den " lilla " motorn...

Angående " svanhals "- grenrör... Är det någon som har/vet vart det finns bilder
på ett sådant?.

Vad ska man ha för turbo?, har en saab 9000 turbo liggande här hemma funkar det med en sådan till
en början?.

Sen har jag en fråga angående besiktning... Kan man bara byta grenröret till orginal inför besiktning eller måste man plocka bort IC och allt annat också då?.

Mvh
Jonas R

Tysk Kvalité Annars Får De Va. ;)
Audi S2 Avant "SleeperKombin" (1994)
Noxxer
1 oktober 2009 · 1 482 Inlägg

Alltså om du vill bygga en motor som håller utan att köra på chans hela tiden krävs endel.

Du "MÅSTE" skicka in toppen på svettsning, annars lär den spricka efter ett tag. Den behöver inte spricka men det är mycket vanligt.

Om du bestämmer dig för att annvända dig av M20B20 måste du svarva en grop i kolvarna.

Här står allt du behöver veta och lite till:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=1003

BLT Service
Theracords Music Label
paran0id
2 oktober 2009 · 86 Inlägg

Bild på mitt gamla byxrör/svanhals:
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=498949

Jag laddade ca 0.5 utan att öppna motorn och det höll för mig, men finns inga garantier att det gör det i ditt fall..
Allt handlar om effekten du vill få ut.

Icee
3 oktober 2009 · 34 Inlägg

Kör snik recept.

- mitsu 16t, 18t eller 19t hittas i olika volvos och saabar.
eller kk24 (från s60 r)
- Man räknar på en 6cyl maskin 1 häst = 1cc , 535 spridarna ligger kring 220cc, fattar inte varför alla      gnäller om dem hela tiden. Du skall ha m5 spridare = 340cc (3,6l) eller 360cc (3,8l) eller från nån volvo eller saab, ialla fall om du har mål på 300hp måste du över 300cc spridare.
- Sedan 535lmm men byter elektroniken i den.
- Svanhals grenrör
- b20 motorn skall klara av upp till 0,9 utan att öppnas, finns dock såklart ingen garanti, iofs kunde ett turbochip med bakad tändning vara en ide.
- Skit i att svetsa toppen, eftersom de är en b20 finns det toppar i överflöd. Köp en extra om du är orolig att få bilen ståendes

BMW 330xi "Touring" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang