Ja exakt,, Lg stakarna är riktigt fina.. Riktigt prisvärda. Balansera kan en motorfirma göra.. Det är aldrig fel att göra.. Tycker det är oseriöst att inte göra det,, om man lägger ner tusentals kronor på en motor..
Ja exakt,, Lg stakarna är riktigt fina.. Riktigt prisvärda. Balansera kan en motorfirma göra.. Det är aldrig fel att göra.. Tycker det är oseriöst att inte göra det,, om man lägger ner tusentals kronor på en motor..
Då ska du skicka med remhjul, vevaxeldrev, vevaxel, vevstakar, kolvar, svänghjul och tryckplatta. Och nya bultar till svänghjulet, tryckplattan och stakarna..
Min 945:a e bänkad till 306hk vid 1.25bar laddtryck med FK stakarna. har rullat nästan 5000:- HÅRDA mil med detta och tickar på!
är det stor skillnad på fk och ft stakrna?
Det är exakt samma... Allt är samma i dom motorerna... från 1993 och framåt..
Edit: FK kom 1995.. Och FT fick oljesprutet på kolvarna 1993.
Rätta mig om jag har fel men FK har väl oljesprut men INTE FT!? Jag har det iallafall i min KF orginal, och många kompisar saknar det i sina FT motorer. Har även hört många säga det
Det är exakt samma... Allt är samma i dom motorerna... från 1993 och framåt..
Edit: FK kom 1995.. Och FT fick oljesprutet på kolvarna 1993.
Rätta mig om jag har fel men FK har väl oljesprut men INTE FT!? Jag har det iallafall i min KF orginal, och många kompisar saknar det i sina FT motorer. Har även hört många säga det
Jo, oljesprutet finns i alla FK motorer.. Och FT fick det 1993.. är lite olika sägnar om det.. Men min kompis har det i sin FT från 1993.. Men det är ganska lätt att se om det sitter oljesprut, utan att riva motorn. Man ser att det är 4 utbuckningar, tror man ser dom under frostpluggarna.. Där själva "spridarna" sitter.. Sägs också att dessa motorer har lite värre oljepumpar..
nu vet inte jag skicket på din spis men jag började leka med effekten vid 23700mil... vid ca 26000mil bänkade jag 250 häst å sen plockade jag lite till effekt...sen renoverade jag spisen vid 27-28.. men de var inte pga av att motorn var slut...
nu vet inte jag skicket på din spis men jag började leka med effekten vid 23700mil... vid ca 26000mil bänkade jag 250 häst å sen plockade jag lite till effekt...sen renoverade jag spisen vid 27-28.. men de var inte pga av att motorn var slut...
okej så man kanske inte behöver byta kolvar o stakar men jag ska kolla alla lager och så kanske byta kolvringar och lite sånt:)
okej så man kanske inte behöver byta kolvar o stakar men jag ska kolla alla lager och så kanske byta kolvringar och lite sånt:)
om de är rätt komp å cylindrarna ser bra ut tycker jag de är dumt å byta grejerna...visst är allt nyrenoverat så är de, men man kan även göra fel första gången man renoverar..
att lagrena ger sig på dessa maskiner e högst ovanligt!
your call! men de är lite drygt å riva ut en spis för å byta lager å sen ihop igen... om du i samma vända hade bytt stakarna tex så kunde du laddat på å plockat 3-400 hästar sen om du velat med större turbo å annat utan att behövt plocka ur motorn igen, förstår du tankegången ?
om de är rätt komp å cylindrarna ser bra ut tycker jag de är dumt å byta grejerna...visst är allt nyrenoverat så är de, men man kan även göra fel första gången man renoverar..
att lagrena ger sig på dessa maskiner e högst ovanligt!
your call! men de är lite drygt å riva ut en spis för å byta lager å sen ihop igen... om du i samma vända hade bytt stakarna tex så kunde du laddat på å plockat 3-400 hästar sen om du velat med större turbo å annat utan att behövt plocka ur motorn igen, förstår du tankegången ?
Är man igång med att riva motorn så är det ju självklart att man byter alla lager, honar loppen och slipar in nya ringar, samt balanserar skiten.. Min maskin hade bara gått 14000 mil när jag rev den... Inte för att den gick dåligt eller lät illa.. Tvärtom.. Nää utan för att jag vill ha driftsäkra hästar Blir nya Stakar, nya kolvringar (Originalkolvarna var fina,, är uppmätta) nyhonade lopp. toppdeckad, o ringad, allt balanserat och självklart nya lager och packningar.. Såhära nu när allt bara ligger och väntar på att bli monterat så kan jag ibland tänka på att jag skulle ha köpt smidda kolvar... men man får ju dra gränsen någonstans... iaf till en början