klassas 960 som "gubb-bil"?

Fredrik__A Besserwisser
15 januari 2006 · 312 Inlägg

michael561 skrev:

Fredrik__A skrev:

åströmarn skrev:
JAg det kan jag tala om för dig det är inte mycket skillnad Celica GT4 väger 1700 kg tjänstevikt
ungäfer lika mycket som Volvon . toyotan är 15 år äldre för helvete sen komfort bil ska inte ha hästar ??? Min M5a är det mycket bra komfort i plus att man hänga av en s60 t6 med chip då är ju volvo inte m,ycket att ha jävla skit HÅLLER MED DIG JONTE83 smile

Hahahaha, ja en del alltså.

Eller hur Fredrik_A visar sig till slut att vi har lite gemensamt ändåwink
kan ju tilläggas att det inte finns någon S60 T6 så det så*ordmärkare*
Sedan så menade jag inte att en komfort bil inte kan gå fort och ha många hästar men faktum kvarstår att celica är gjord med tanke på sportighet...samma sak med M5, är ju en sportbil i familjekostym...S80 är ju inte byggd för samma ändamål.Jag antar att du inte sett filmen med en S60 T5 m. chip som drar en M3 E46 cab...smile

EDIT: Hur stor är komforten i en E34:a om man är c:a 190 cm lång...ganska låg....(med risk för att bli påhoppad...wink )

Läste lite för snabbt annars hade jag anmärkt på S60 T6, var så säker smile
Sen är ju valet ganska självklart mellan en S80 och en e34, det måste jag hålla med om. Iaf om man vill ha en modern och komfortabel bil.

Fredrik, Laxå
åströmarn Ja ha
15 januari 2006 · 98 Inlägg

michael561 skrev:

Fredrik__A skrev:

åströmarn skrev:
JAg det kan jag tala om för dig det är inte mycket skillnad Celica GT4 väger 1700 kg tjänstevikt
ungäfer lika mycket som Volvon . toyotan är 15 år äldre för helvete sen komfort bil ska inte ha hästar ??? Min M5a är det mycket bra komfort i plus att man hänga av en s60 t6 med chip då är ju volvo inte m,ycket att ha jävla skit HÅLLER MED DIG JONTE83 smile

Hahahaha, ja en del alltså.

Eller hur Fredrik_A visar sig till slut att vi har lite gemensamt ändåwink
kan ju tilläggas att det inte finns någon S60 T6 så det så*ordmärkare*
Sedan så menade jag inte att en komfort bil inte kan gå fort och ha många hästar men faktum kvarstår att celica är gjord med tanke på sportighet...samma sak med M5, är ju en sportbil i familjekostym...S80 är ju inte byggd för samma ändamål.Jag antar att du inte sett filmen med en S60 T5 m. chip som drar en M3 E46 cab...smile

EDIT: Hur stor är komforten i en E34:a om man är c:a 190 cm lång...ganska låg....(med risk för att bli påhoppad...wink )

Jag tror nog att en M5 e34 är större ini än en s60 sen skiter jag i villket om den heter t5 elller t6 den går ändå inte från en M5a jag har en polar som rejsat med en s60 t5 med steg 3 chip och den hade det mycket svårt mot en M5a e 34

BMW 740ia (1997)
åströmarn Ja ha
15 januari 2006 · 98 Inlägg

VAd har en s60 som en e 34 inte har ??? 0 motor mmoohhaaaa  VOLVO =  Hör hemma på en åker bland bönnder mmmoohhaa

BMW 740ia (1997)
michael561 Rekondare
15 januari 2006 · 289 Inlägg

åströmarn skrev:

michael561 skrev:

Fredrik__A skrev:

Hahahaha, ja en del alltså.

Eller hur Fredrik_A visar sig till slut att vi har lite gemensamt ändåwink
kan ju tilläggas att det inte finns någon S60 T6 så det så*ordmärkare*
Sedan så menade jag inte att en komfort bil inte kan gå fort och ha många hästar men faktum kvarstår att celica är gjord med tanke på sportighet...samma sak med M5, är ju en sportbil i familjekostym...S80 är ju inte byggd för samma ändamål.Jag antar att du inte sett filmen med en S60 T5 m. chip som drar en M3 E46 cab...smile

EDIT: Hur stor är komforten i en E34:a om man är c:a 190 cm lång...ganska låg....(med risk för att bli påhoppad...wink )

Jag tror nog att en M5 e34 är större ini än en s60 sen skiter jag i villket om den heter t5 elller t6 den går ändå inte från en M5a jag har en polar som rejsat med en s60 t5 med steg 3 chip och den hade det mycket svårt mot en M5a e 34

Poängen är i alla fall som följer: M5/Celica= Sportbilar. S60/S80= Familjebilar(inte ens T5 är ju särkilt sportig utan bara en familjebil med lite extra knuff...)

Jag har själv kört en E34 i många mil och jag kan påstå att det benutrymmet är ingen höjdare...sitter ju med knäna mot instrumentbrädan...

BMW 530iA
Audi 100 2,0E
åströmarn Ja ha
15 januari 2006 · 98 Inlägg

Men m5an är väl inte så sportig ? den ser ju nästan ut som en e34 518
Men det är j uså volvo kan inte göra sport bilar dom gjorde en 480 turbo och den blev ett dtort misslyckande hehe vill jag ha en komfort bil så köper jag ju ingen volvo det är ju en sak som är säker

BMW 740ia (1997)
Fredrik__A Besserwisser
15 januari 2006 · 312 Inlägg

åströmarn skrev:
VAd har en s60 som en e 34 inte har ??? 0 motor mmoohhaaaa  VOLVO =  Hör hemma på en åker bland bönnder mmmoohhaa

Ja då har vi konstaterat på vilken nivå dina inlägg kommer vara då. Vore ju trevligt om du kunde hålla en lite mer mogen nivå, men det är väl inte så troligt?
Tänker inte lägga mig i den här diskussionen mer, känns inte särskilt motiverat när en del bara ballar ur, föredrar att diskutera med folk som kan uppföra sig.

Fredrik, Laxå
åströmarn Ja ha
15 januari 2006 · 98 Inlägg

Men lila fredrik volvo har alltid varit traktor

BMW 740ia (1997)
michael561 Rekondare
15 januari 2006 · 289 Inlägg

åströmarn skrev:
Men m5an är väl inte så sportig ? den ser ju nästan ut som en e34 518
Men det är j uså volvo kan inte göra sport bilar dom gjorde en 480 turbo och den blev ett dtort misslyckande hehe vill jag ha en komfort bil så köper jag ju ingen volvo det är ju en sak som är säker

M5.an ser ju kanske inte så sportig ut men den är väl ganska sportig??
Jag kan dock hålla med om att volvo inte har gjort så bra försök, har för mig att man innan C70:in blev påtänkt tyckte att deras säkerhets image krockade med sportigheten?
Sedan så får du tycka hur du vill om volvo och komfort, enligt mig är i alla fall S80 ändå en av de skönaste bilar jag kört fullt i klass med t.ex. Mercedes S-Klass och mil ifrån en E34:a...

Senast redigerat av michael561 (15 januari 2006)

BMW 530iA
Audi 100 2,0E
åströmarn Ja ha
15 januari 2006 · 98 Inlägg

Men hur som helst skulle jag alldrig köpa en volvo ska du har riktig komfort köp en citroen som har hydral fjädring ( jag tycker inte om citroen ) men farsan har en och jävlar vad gött en åker i den jag har åkt många nya bilar och dom är ju sten hårda so m att sitta på en parkbänk =9

BMW 740ia (1997)
FugitivE BMW Power
15 januari 2006 · 2 362 Inlägg

joo alltså org. så ser den väl lite gubbig ut tongue fast vilken bil gör inte det egentligen ? tongue

BMW, bogsering med wire :/
Delerium Carpenter
15 januari 2006 · 310 Inlägg

Åströmmaren - Om du åker ifrån en S60 steg 3 så borde du krossa M3 e46 caben också?

http://media.putfile.com/M3-E46-cab-vs-S60-T5-steg-3

Ta en titt

"Det gör ingenting, du är säkert jätte bra på andra saker!" =)
michael561 Rekondare
15 januari 2006 · 289 Inlägg

Delerium skrev:
Åströmmaren - Om du åker ifrån en S60 steg 3 så borde du krossa M3 e46 caben också?

http://media.putfile.com/M3-E46-cab-vs-S60-T5-steg-3

Ta en titt

Hehe...och här kom länken till den jag nämnde big_smile

BMW 530iA
Audi 100 2,0E
Delerium Carpenter
15 januari 2006 · 310 Inlägg

hehe!! M5/M3 är snabba bilar men att höja dom till skyarna som vissa gör så kan man ju inte låta bli!!

Finns en tråd om det på Autopower!

"Det gör ingenting, du är säkert jätte bra på andra saker!" =)
åströmarn Ja ha
15 januari 2006 · 98 Inlägg

Nu mena jag inte min 3,6a det har jag alldrig sagt men polarns 3,8 gjorde det sen är det ju så att M5an är snabbare än m3an Men om vi ska köra på samma årsmodell och så så ta nya M5an med 507 hk mot en helt ny s60 t6 med det värsta chipet och prova är rätt över tygad om att bmwn vinner
sen var för köpa slöa bilar när man kan köpe en fin som går bra och fin komfort och slippa höja turbo tryck och sånt jåll?? det är miytt sista inlägg här för jag orkar inte med alla volvo nördar som tror att en 240 turbo med uppställt tryck drar en Mcleren F1 hej


PS Sen den filmen det är inte mycket M3an blir från åkt med tanke på att volvon är trimad uta helvete och bmwen är orginal

Senast redigerat av åströmarn (15 januari 2006)

BMW 740ia (1997)
Delerium Carpenter
15 januari 2006 · 310 Inlägg

åströmarn skrev:
JAg det kan jag tala om för dig det är inte mycket skillnad Celica GT4 väger 1700 kg tjänstevikt
ungäfer lika mycket som Volvon . toyotan är 15 år äldre för helvete sen komfort bil ska inte ha hästar ??? Min M5a är det mycket bra komfort i plus att man hänga av en s60 t6 med chip då är ju volvo inte m,ycket att ha jävla skit HÅLLER MED DIG JONTE83 smile

Vänder som vinden! Haha!!

Jag skrev aldrig att M3:an vart otroligt frånkörd!

Är inte M3:an ordentligt tunad från fabrik då?

Du kanske vill ge S60:in 0.5 liter och en till cylinder så att det blir exakt jämt?
Hur kul hade det vart om alla bilar va likadana!

Dessutom var det du som tog ner allting på en dagis nivå! big_smile

"Det gör ingenting, du är säkert jätte bra på andra saker!" =)
michael561 Rekondare
15 januari 2006 · 289 Inlägg

åströmarn skrev:
PS Sen den filmen det är inte mycket M3an blir från åkt med tanke på att volvon är trimad uta helvete och bmwen är orginal

Var den inte bara ECU uppgraderad?

BMW 530iA
Audi 100 2,0E
åströmarn Ja ha
15 januari 2006 · 98 Inlägg

Är inte det trim??

BMW 740ia (1997)
michael561 Rekondare
15 januari 2006 · 289 Inlägg

åströmarn skrev:
Är inte det trim??

Jo,men kanske inte "trim utav h-e"
EDIT:Jag undrade bara eftersom att jag inte är säker på hur det var...ville inte på något sätt slänga ved på brasan...wink

Senast redigerat av michael561 (15 januari 2006)

BMW 530iA
Audi 100 2,0E
Fredrik__A Besserwisser
15 januari 2006 · 312 Inlägg

åströmarn skrev:
Men om vi ska köra på samma årsmodell och så så ta nya M5an med 507 hk mot en helt ny s60 t6 med det värsta chipet och prova är rätt över tygad om att bmwn vinner

Hahaha, bara måste kommentera det här.
För det första så finns det fortfarande ingen S60 T6.
För det andra får man drygt 300 hk i en S60 T5(vilken jag tror du menar) med ett chip. Då är det väl inte särskilt konstigt att BMWn "vinner".
För det tredje så ska väl knappast du som är tydlig BMW-fanboy klaga på att andra verkar insnöade på ett märke?

Fredrik, Laxå
michael561 Rekondare
15 januari 2006 · 289 Inlägg

Fredrik__A skrev:
Hahaha, bara måste kommentera det här.
För det första så finns det fortfarande ingen S60 T6.
För det andra får man drygt 300 hk i en S60 T5(vilken jag tror du menar) med ett chip. Då är det väl inte särskilt konstigt att BMWn "vinner".
För det tredje så ska väl knappast du som är tydlig BMW-fanboy klaga på att andra verkar insnöade på ett märke?

Haha...det satt och kliade i fingrarna på dig ett bra tag eller hur!big_smile

BMW 530iA
Audi 100 2,0E
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang