4334
Sök

Renovering av bromsar, volvo 240

40 Inlägg
8 oktober 2009
Trådstartare
ska renovera bromsarna bak på en 240 -88 dör det är verkligen noll bromskraft, och har lite frågor då det är första gången jag ger mig in på något liknande:)

För det första undrar jag vart broms ledningarna bak tar vägen någonstans, och om dom är sammakopplade med de främre kanalerna på något sätt? altså om det finns risk att det kommer luft i bromsarna fram om man har lös dom bak.

Sedan så undrar jag om det är svårt att byta själva rören, om det skulle vara så att dom är rost skadade? Och vad det kan kosta?

vad ska jag göra skruvarna som håller fast oken har rostat fast?

sen har jag hört att man kan köpa renoverade ok om man inte klarar av att göra det själv, eller för att spara tid. Stämmer det? och isåfall var då och vad är priset jämfört med nytt ok tongue .

finns det något annat som kan vara bra att tänka på osv? big_smile

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
8 oktober 2009
om du kollar ner under huven på bilen så kan du följa ledningarna från huvudbromscylindern:) å då ser du vart dom förgrenas bak å fram smile å jag det kan komma luft i dom fram om du tar loss bak

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

40 Inlägg
11 oktober 2009
Trådstartare
blev nya ok och skivor bak, men efter ca 2dygn från att jag bytte  allting så tändes varningslampan för bromsar mad då startade jag om motorn och den slocknade, i nån timme, så nu är den altså tänd igen.
hur får man den att slockna?

1 004 Inlägg
11 oktober 2009
volvo945turbo skrev:
blev nya ok och skivor bak, men efter ca 2dygn från att jag bytte  allting så tändes varningslampan för bromsar mad då startade jag om motorn och den slocknade, i nån timme, så nu är den altså tänd igen.

fylla på bromsvätska?

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

40 Inlägg
11 oktober 2009
Trådstartare
262turbo skrev:
volvo945turbo skrev:

fylla på bromsvätska?

redan gjort:/

40 Inlägg
11 oktober 2009
Trådstartare
Smedhult skrev:
262turbo skrev:
volvo945turbo skrev:

fylla på bromsvätska?

är inte som på 140? att de finns en grej på förgreningen vid bromscylindern som man skruvar ut o trycker in ett par gånger? smile

Det har jag ingen aning om faktiskt:O berätta gärna mer?

311 Inlägg
11 oktober 2009
Har du luftat bromsarna efter byte av ok?
Låter som du fått luft i systemet...

40 Inlägg
15 oktober 2009
Trådstartare
kajc skrev:
Har du luftat bromsarna efter byte av ok?
Låter som du fått luft i systemet...

ja det har jag gjort, dock inte fram.

Sök