Praktik på entreprenadfirma?!

Bonn-Johan
9 oktober 2009 · 245 Inlägg

Söker ett företag inom 10 mils radie från Lindesberg, där jag kan praktisera genom Arbetsförmedlingen.
Jag vill praktisera på en entreprenadfirma, som sysslar med grävning, schaktning osv..
Har inga förarbevis får sånt ännu, men kan få en Maskinförarutbildnng betald av Arbetsförmedlingen OM jag hittar en firma som vill skriva ett intyg åt mig att jag klarar av såna jobb osv.. Vill ut på praktik snarast! Har god vana av jordbruksmaskiner osv, så jag ska ej ha några större problem att lära mig att köra entreprenadmaskiner. Har även jobbat som diamantborrare, så jag har god vana av att jobba självständigt och med mycket hydraulik.

Jag är VÄLDIGT tacksam ifall det är någon god själ som vill hjälpa mig med detta!

Med vänliga hälsningar/ Johan

Volkswagen Passat TDI "Parren" (2002)
Volvo 940 LTT "Jägermeister" (1995)
Aga_Diff Bärs!
9 oktober 2009 · 3 456 Inlägg

Jag vill ju inte vara den som e den, men du får nog nöta Platsbanken som alla oss andra dödliga...

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Bonn-Johan
9 oktober 2009 · 245 Inlägg

Aga_Diff skrev:
Jag vill ju inte vara den som e den, men du får nog nöta Platsbanken som alla oss andra dödliga...

Som om ja inte gör det liksom.. Är med i nån jävla muppgrupp för ungdomar på Arbetsförmedlingen, vi har som uppgift att söka minst 1 jobb om dagen, och jag kan säga utan att skryta att jag söker minst 5 jobb om dagen, EXTRA, till skillnad från dom andra i gruppen som endast söker 1 som dom blivit tillsagda..

Kan även säga att jag är den enda i gruppen som försöker få tag på praktik eller försöker utnyttja chanserna att få utbildning genom arbetsförmedlingen..

Så ja, vad ska man säga? Fortsätter man enbart som alla andra dödliga så lär man inte få jobb i första taget. Man lär engagera sig så grymt mycket mer än att bara sitta å glo på platsbanken lite då å då..

Volvo 940 LTT "Jägermeister" (1995)
Volkswagen Passat TDI "Parren" (2002)
Memme I'am AWESOME..
9 oktober 2009 · 2 783 Inlägg

kör inom vården.. Jobbar som timvikare inom vården, gör mitt eget schema hur jag kan jobba.. Vilket är mest natt då jag har ut 1300 + semsterersättning! Jobbar 7 nätter denna månden får ut mellan 7-11k, helt okej!

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
Bonn-Johan
9 oktober 2009 · 245 Inlägg

Memme skrev:
kör inom vården.. Jobbar som timvikare inom vården, gör mitt eget schema hur jag kan jobba.. Vilket är mest natt då jag har ut 1300 + semsterersättning! Jobbar 7 nätter denna månden får ut mellan 7-11k, helt okej!

Jag har haft dom tankarna.. Finns rätt så många äldreboenden osv här omkring, men jag vet inte om jag klarar av det.. Är inte jätte social av mig och vet inte om jag pallar att torka skit osv på pensionärer.. Så just därför har jag avvaktat att söka.. Men som sagt, jag funderar på det..

Volvo 940 LTT "Jägermeister" (1995)
Volkswagen Passat TDI "Parren" (2002)
nobody
9 oktober 2009 · 19 Inlägg

Tjena, sitter lite i samma sits som dig nu och måste fråga. Får du verkligen ha praktik på en entreprenadfirma? Själv så hade jag fixat praktik på en byggfirma och då sa AF att facket (Byggnads) har gått in och sagt ifrån. Känns ju som att branscherna är ganska lika och då borde ju reglerna för om man får praktik vara det oxå...

Bonn-Johan
9 oktober 2009 · 245 Inlägg

nobody skrev:
Tjena, sitter lite i samma sits som dig nu och måste fråga. Får du verkligen ha praktik på en entreprenadfirma? Själv så hade jag fixat praktik på en byggfirma och då sa AF att facket (Byggnads) har gått in och sagt ifrån. Känns ju som att branscherna är ganska lika och då borde ju reglerna för om man får praktik vara det oxå...

Tror det är såhär att Byggnads helst vill ha praktikanter som går en byggutbildning, eller som har gått en byggutbildning och kan jobba som lärlingar för att få ett yrkesbevis efter ett visst antal timmar.. Hur det är inom Maskinentreprenadfirmor vet ja inte riktigt, men man borde väl kunna praktisera där genom AF eftersom AF erbjuder en Maskinförarutbildning.. Hur ska annars firman veta att man klarar av jobbet osv innan dom skriver ut ett intyg?

Volkswagen Passat TDI "Parren" (2002)
Volvo 940 LTT "Jägermeister" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang