hejsan, jag undrade ifall jag får parkera på "Nr. 2" gatan utan att få böter?
det är så att den gatan är en gamal gata som inte används längre, som ni ser så är det gräsmatta på båda ändorna av vägen så det finns inget sätt att köra in på vägen... det finns heller ingen skyllt som säger att man inte får parkera där...
MEN det finns en skyllt direkt när man svänger in från "Nr. 3"... preices vid "nr. 1" finns det "zon med förbud att parkera", men den är gäller väl bara för hela "nr 1:an" väg?
nu kan man ju inte köra in på något sätt så ända sättet att köra in är genom att köra över gräsmattan.
Senast redigerat av nabil_akhlaque (11 oktober 2009)
Ring kommunen och fråga vad som gäller i och med att vägen är avstängd.
En zon-skylt gäller ett större område än bara en väg. (kommer att tänka på förra stadsdelen jag bodde i, där hela var en enda stor zon med förbud att parkera under vissa tider) Hade parkeringsförbudet enbart gällt vägen hade det mest troligt bara varit en vanlig "förbud att parkera-skylt"
du får säkert parkera där men hur hade du tänkt o komma dit om man måste köra på gräsmattan? antingen kommer ju nån på komunen bli sur lr vems gräsmattan nu är så tror du gör bäst i att låta bli